Απόλυτος κυρίαρχος του αγώνα στο Μονακό αναδείχθηκε ο Verstappen, του οποίου η πρωτοπορία δεν απειλήθηκε ούτε για μια στιγμή, με αποτέλεσμα να κερδίσει την πρώτη του νίκη εκεί.
Η εκκίνηση στο Πριγκιπάτο δόθηκε με τη θερμοκρασία αέρα στους 20 βαθμούς Κελσίου, ενώ εκείνη του οδοστρώματος ήταν στους 43.
Έχουμε εκκίνηση
Όταν έσβησαν τα πέντε κόκκινα ο Bottas εκκίνησε λίγο πιο καλά από τον Verstappen που ήταν πρώτος (μάθε το γιατί πατώντας εδώ), όμως ο Ολλανδός κατάφερε να παραμείνει στην κορυφή και να στρίψει πρώτος στην St. Devote. Σύμφωνα με όσα έχουμε δει στο Μονακό όποιος στρίψει πρώτος εκεί έχει σχεδόν κερδίσει τον αγώνα.
Formula 1-Γκραν Πρι Μονακό-Κατατακτήριες: Pole με ερωτηματικά για Ferrari-Leclerc
Πιο πίσω δεν είχαμε αλλαγές θέσεων σε όλη την πρώτη δεκάδα. Από εκεί και κάτω οι Stroll και Raikkonen κέρδισαν από μία θέση, προσπερνώντας αμφότεροι τον Ricciardo. Ο Alonso ανέβηκε κατά δύο θέσεις, ο Russel έχασε μία, ο Latifi κέρδισε μία, ο Tsunoda έχασε δύο και ο Schumacher κέρδισε μία προσπερνώντας τον Mazepin. Μάλιστα, η προσπέραση του Γερμανού στον Ρώσο έγινε όταν οι δύο Haas περνούσαν από τη στροφή Fairmont, την πιο αργή ολόκληρου του πρωταθλήματος.
Πρώτοι γύροι
Οι πρώτοι γύροι περνούσαν χωρίς να αλλάζει κάτι στην κατάταξη. Άλλωστε στο Μονακό οι προσπεράσεις είναι πολύ δύσκολες και πολύ σπάνιες, οπότε όλοι ήλπιζαν να κερδίσουν θέσεις κατά τη διάρκεια των pit stops. Στην κορυφή οι αποστάσεις μεταξύ των οδηγών δεν είχαν ανοίξει πολύ. Στον γύρο 27 ο Bottas ήταν 5 δευτερόλεπτα πίσω από τον Verstappen και ο Sainz στην τρίτη θέση ακολουθούσε με διαφορά λίγο πάνω από 1.5 δευτερόλεπτα.
Ενδεικτικό του πόσο μικρή είναι η διαδρομή στο Μονακό αλλά και πόσο μεγάλη είναι η διαφορά δυναμικότητας ανάμεσα στους κορυφαίους συνδυασμούς και τους πιο αργούς, ο Verstappen έριξε γύρο στον Mazepin στο τέλος του 25ου γύρου από τους 78 συνολικά.
Ο χορός των pit stop
Ο οδηγός που άνοιξε το χορό των pit stops ήταν ο Hamilton στον 30ο γύρο, ο οποίος μέχρι εκείνη τη στιγμή ήταν έκτος, πίσω από τον Gasly. Ο Βρετανός έβαλε τη σκληρή γόμα για να πάει μέχρι το τέλος και επέστρεψε στην πίστα όντας όγδοος, πίσω από τον Perez.
Στον αμέσως επόμενο γύρο μπήκε ο Bottas για τη δική του αλλαγή ελαστικών, όμως δεν επέστρεψε ποτέ στην πίστα. Το μπουλόνι του μπροστά δεξιά τροχού κόλλησε, εκείνος δε βγήκε ποτέ και έτσι ο Φινλανδός αναγκάστηκε να εγκαταλείψει τον αγώνα.
Πιο πίσω ο Hamilton γκρίνιαζε στην ομάδα του γιατί περίμενε ότι μέσω της στρατηγικής θα ανέβει κάποιες θέσεις, όμως αυτό που έγινε ήταν ότι έπεσε πιο πίσω, στην έβδομη.
Αντίθετα, εκείνος που τα κατάφερε πολύ καλύτερα ήταν ο Perez, ο οποίος ενώ ήταν όγδοος πριν τα pits, μετά από εκείνα πλέον ήταν τέταρτος.
Οι δύο πιο κερδισμένοι από την εγκατάλειψη του Bottas ήταν ο Sainz και ο Norris. Ο πρώτος ανέβηκε στη δεύτερη θέση, το οποίο σήμαινε πως αν συνέβαινε οτιδήποτε στον Verstappen θα κληρονομούσε τη νίκη, ενώ ο δεύτερος ανέβηκε στην τρίτη θέση βάζοντας υποψηφιότητα για ακόμα ένα βάθρο, το τρίτο της καριέρας του.
Όταν σε ντουμπλάρει ο team mate σου
Ο γύρος 52 σίγουρα είναι κάποιος που θα θέλει να ξεχάσει ο Ricciardo. Σε αυτόν ο Αυστραλός είδε μπλε σημαίες, προκειμένου να κάνει στην άκρη ώστε να του ρίξει γύρο ο team mate του. Όταν σου ρίχνει γύρο ο μοναδικός άνθρωπος που οδηγεί ακριβώς το ίδιο αυτοκίνητο με εσένα, τότε ο αγώνας σου έχει πάει πραγματικά άσχημα.
Κάπου αχνοφάνηκε μια μάχη
Στους τελευταίους 15 γύρους φάνηκε ότι θα μπορούσαμε να έχουμε μάχη, καθώς ο Norris και ο Perez χωρίζονταν πλέον από 1 δευτερόλεπτο, με τον Μεξικανό να θέλει να προσπεράσει ώστε να πάρει εκείνος το βάθρο, όμως με τους δρόμους του Πριγκιπάτου να μην επιτρέπουν κάτι τέτοιο η μεταξύ τους κατάσταση δεν άλλαξε ποτέ.
Να σώσει ό,τι σώζεται
Στον γύρο 70 ο Hamilton έκανε τον ταχύτερο γύρο του αγώνα με 1:12.909, σε μια προσπάθεια να περιορίσει όσο περισσότερο γίνεται την απώλεια βαθμών από έναν αγώνα ο οποίος ήταν πάρα πολύ κακός τόσο για τον ίδιο, όσο και για τη Mercedes γενικότερα.
Τελική κατάταξη
Τελικά ο Verstappen πέρασε πρώτος τη γραμμή τερματισμού παίρνοντας την παρθενική του νίκη στο Μονακό, με τον Sainz να είναι ο δεύτερος ταχύτερος του αγώνα, ενώ ο Norris ανέβηκε στην τρίτη θέση του βάθρου.
Τέταρτος τερμάτισε ο Perez. Στην πέμπτη θέση τερμάτισε ο Vettel κάνοντας τον καλύτερο αγώνα του με τη νέα ομάδα, ενώ άφησε τον Gasly έκτο. Πίσω από τον Γάλλο πέρασε τη γραμμή τερματισμού ο Hamilton, ο οποίος δεν μπόρεσε να κάνει κάτι για να αλλάξει την τύχη του στον αγώνα. Διπλός τερματισμός στους βαθμούς για τον Stroll, με την Aston Martin να αποδεικνύεται ότι είχε την καλύτερη στρατηγική από όλους στο Πριγκιπάτο. Ocon και Giovinazzi συμπλήρωσαν τη δεκάδα, με τον Ιταλό να βάζει την Alfa Romeo στους βαθμούς.
Στατιστικά και ρεκόρ
Αυτή ήταν η 12η νίκη του Verstappen και δεύτερη φετινή, ενώ συνέχισε ένα εντυπωσιακό ρεκόρ που αφορά το 2021. Ο Ολλανδός δεν έχει τερματίσει σε κανέναν από τους 5 αγώνες κάτω από τη δεύτερη θέση. Επίσης, ήταν η πρώτη του νίκη στο Μονακό και γενικότερα η πρώτη φορά που ανεβαίνει στο βάθρο του Πριγκιπάτου.
Επιπλέον, ο οδηγός της Red Bull ήταν ο ταχύτερος στην ιστορία του αγώνα στο Μονακό. Ο μέσος όρος με τον οποίο κινήθηκε στην πίστα ήταν 157.8 χλμ./ώρα. Βέβαια, εξαιρετικά σημαντικό ρόλο σε αυτό έπαιξε ότι δεν υπήρξε κανένα απρόοπτο στον αγώνα, οπότε ο Verstappen μπορούσε να οδηγεί συνέχεια αρκετά γρήγορα και να καλύψει τους 78 γύρους ανενόχλητος,
Για τον Sainz αυτό ήταν το πρώτο του βάθρο με τη Ferrari και τρίτο συνολικά στην καριέρα του.
Τρίτη φορά στο βάθρο ανέβηκε και ο Norris, με τον Βρετανό να βρίσκεται σε όλες τις περιπτώσεις στο τελευταίο σκαλί.
Τι γίνεται στα πρωταθλήματα
Με αυτή τη νίκη ο Verstappen πλέον βρίσκεται στην κορυφή του πρωταθλήματος με 105 βαθμούς, κάτι που συμβαίνει για πρώτη φορά στην καριέρα του. Ο Hamilton έπεσε στη δεύτερη θέση με 101 βαθμούς ενώ ο Norris ανέβηκε και πάλι στην τρίτη, έχοντας 56 βαθμούς.
Αλλαγή σκυτάλης είχαμε και στο κατασκευαστών με τη Red Bull να βρίσκεται πρώτη με 149 βαθμούς, έναντι 148 της Mercedes. Μεγάλη είναι η μάχη και στις επόμενες δύο θέσεις με τις McLaren και Ferrari να έχουν 80 και 78 βαθμούς, αντίστοιχα. Μία μάχη ακόμα έχουμε στις θέσεις 5, 6 και 7 ανάμεσα στις Aston Martin, AlphaTauri και Alpine, καθώς έχουν 19, 18 και 17 βαθμούς.
Η απόλυτη εξαίρεση
Το φετινό Γκραν Πρι του Μονακό αποτελεί σημαντική απόκλιση από όσα έχουμε συνηθίσει να βλέπουμε εκεί. Το πρώτο γεγονός που προκαλεί εντύπωση είναι ότι δεν είχαμε αυτοκίνητο ασφαλείας, όμως αυτό που δημιουργεί πολύ πολύ μεγαλύτερη εντύπωση είναι ότι δεν είχαμε ούτε την εμφάνιση κίτρινης σημαίας, κάτι που συμβαίνει για πρώτη φορά.