Την pole position κατάφερε να κατακτήσει στον αγώνα της πατρίδας του ο Leclerc, επιβεβαιώνοντας την ταχύτητα που έδειχνε να έχει η Ferrari ήδη από την Πέμπτη, όμως δημιούργησε και ερωτηματικά με τον τρόπο που το κατάφερε.
Πάμε να δούμε τις έγινε στους στενούς δρόμους του Μονακό.
Με τη θερμοκρασία του αέρα στους 18 βαθμούς Κελσίου και εκείνη του οδοστρώματος στους 33, καθώς και με πιθανότητα βροχής στο 71% ξεκίνησαν οι κατατακτήριες δοκιμές για το Γκραν Πρι του Μονακό.
Q1
Όταν άναψε το πράσινο φως στο τέλος του pit lane για το Q1 βγήκαν σχεδόν όλοι οι οδηγοί ταυτόχρονα στην πίστα, με τον Russell να είναι εκείνος που βρισκόταν πιο μπροστά στην ουρά που είχε σχηματιστεί. Εκείνος που δεν είχε τη δυνατότητα να συμμετάσχει ήταν ο Schumacher, καθώς οι μηχανικοί της Haas δεν είχαν προλάβει να επισκευάσουν τις εκτεταμένες ζημιές που προκλήθηκαν στη VF-21, από το ατύχημα του Γερμανού στο τέλος του FP3.
Formula 1-Γκραν Πρι Μονακό-FP3: Μάχη Verstappen – Ferrari. Και δύο συγκρούσεις
Όταν ολοκληρώθηκε το Q1 οι τέσσερις οδηγοί που δεν κατάφεραν να συνεχίσουν είναι οι Tsunoda, Alonso, Latifi και Mazepin, ενώ εκείνος που θα εκκινήσει τελευταίος είναι ο Schumacher. Η επίδοση του Alonso ήταν αρκετά απογοητευτική, δεδομένου ότι ο Ocon που είναι team mate του βρέθηκε στην 10η θέση, ενώ και ο Tsunoda ήταν πολύ μακριά από τον δικό του team mate, τον Gasly, ο οποίος ήταν 6ος. Στον αντίποδα, ο Russell συνέχισε την παράδοση που έχει χτίσει να συνεχίζει με τη Williams πέρα από το Q1.
Q2
Στο Q2 οι Ferrari μπήκαν δυνατά με τους Sainz και Leclerc να είναι οι δύο ταχύτεροι μετά την ολοκλήρωση των πρώτων προσπαθειών, αφήνοντας τους Verstappen, Hamilton, Bottas και Perez πιο πίσω. Εν τούτοις, με μία δεύτερη πολύ γρήγορη προσπάθεια ο Verstappen έβαλε το όνομά του στην πρώτη θέση του πίνακα των χρόνων. Ο Leclerc όμως κατάφερε να βλτιώσει περαιτέρω το χρόνο του και να γίνει εκείνος πρώτος.
Πιο πίσω, οι πέντε οδηγοί που αποκλείστηκαν ήταν οι Ocon, Ricciardo, Stroll, Raikkonen και Russell. Περισσότερο απογοητευμένοι πρέπει να αισθάνονται οι Ricciardo,Stroll και Raikkonen, καθώς οι team mates τους (Norris, Vettel και Giovinazzi) κατάφεραν να περάσουν στις θέσεις 6, 9 και 10, αντίστοιχα.
Q3
Το καλύτερο ξεκίνημα στο Q3 έκανε ο Leclerc, αφήνοντας τον Verstappen δεύτερο, τον Bottas τρίτο και τον Sainz τέταρτο. Στην πορεία φάνηκε ότι η σειρά ίσως να άλλαζε όμως ενώ οι περισσότεροι βρίσκονταν στη δεύτερη προσπάθειά τους, ο Leclerc συγκρούστηκε με τις μπαριέρες στην έξοδο του κομματιού της πισίνας, εκεί που στο FP3 είχε χτυπήσει και ο Latifi. Αυτό έφερε κόκκινη σημαία και τελείωσε τις κατατακτήριες νωρίτερα.
Τελική κατάταξη
Έτσι, ο Μονεγάσκος πήρε την pole position στον αγώνα της πατρίδας του, με τον Verstappen να εκκινεί δίπλα του. Πίσω τους θα είναι ο Bottas στην τρίτη θέση και ο Sainz στην τέταρτη. Ο Norris έφερε τη Mclaren ψηλά, στην 5η θέση με τον Gasly να κάνει επίσης πολύ καλή εμφάνιση στην έκτη θέση. Ο Hamilton απογοήτευσε με την 7η θέση και θα έχει δίπλα του τον Vettel στην 8η θέση, ενώ την πρώτη δεκάδα συμπληρώνουν οι Perez και Giovinazzi.
Η σημασία της pole
Η pole position στο Μονακό είναι εξαιρετικά σημαντική καθώς οι δρόμοι του Πριγκιπάτου είναι πολύ στενοί για να κάνει κάποιος προσπέραση. Η μεγαλύτερη απόδειξη είναι ότι από το 2002 και μετά όποιος παίρνει την pole κατακτά και τη νίκη.
Υποψίες
Η σύγκρουση του Leclerc με τις μπαριέρες δημιούργησε και υποψίες, καθώς ήρθε σε ιδανική στιγμή. Ο Μονεγάσκος ήταν στην πρώτη θέση, όμως ο Verstappen βρισκόταν σε γρήγορο γύρο και θα μπορούσε ίσως να τον εκθρονίσει. Βέβαια, μπορεί όλη αυτή η αμφισβήτηση να μην έχει κάποια βάση, όμως έχουμε δει στο παρελθόν και άλλες φορές οδηγούς να υποκύπτουν σε ατύχημα στο μονακό προκειμένου να εξασφαλίσουν την pole position.
Πιθανόν δε θα μάθουμε ποτέ αν ο Leclerc τράκαρε επίτηδες ή όχι.
Η εκκίνηση του αγώνα την Κυριακή στο Πριγκιπάτο έχει προγραμματιστεί για τις 16:00, ώρα Ελλάδας.