Ο Hamilton έσπασε το σερί των pole position που έτρεχε ο Verstappen με εμφατικό τρόπο χάρη στο 1 – 2 που έκανε η Mercedes, αλλά και με μία πολύ ιδιαίτερη νότα λόγω των mind games που έκανε ο ίδιος απέναντι στον Verstappen.
Χαρακτηριστικό των κατατακτήριων ήταν οι πολύ υψηλή θερμοκρασία. Αν και στον αέρα ήταν στους 29 – 30 βαθμούς Κελσίου, εκείνη στο οδόστρωμα φλέρταρε με τους 60 βαθμούς Κελσίου, με αποτέλεσμα τα μαλακά ελαστικά να μπορούν να αποδώσουν καλά μόνο για έναν γύρο.
Q1
Το χορό των χρονομετρημένων προσπαθειών άνοιξε ο Tsunoda με τον Mazepin να ακολουθεί. Εκείνος που απουσίασε σε όλη τη διαδικασία ήταν ο Schumacher καθώς οι μηχανικοί της Haas δεν είχαν προλάβει να επιδιορθώσουν το μονοθέσιό του μετά την έξοδο που είχε στο FP3. Ο Verstappen ήταν εκείνος που έκανε τον ταχύτερο γύρο όλων, ενώ αξιοσημείωτο είναι το γεγονός ότι ο Russell για πρώτη φορά φέτος δεν πέρασε στο Q2, καθώς το μονοθέσιο της Williams παρουσίαζε έντονη υποστροφή.
Η πεντάδα των οδηγών που αποκλείστηκε από τη συνέχεια είναι οι Tsunoda, Russell, Latifi, Mazepin και ο Schumacher που δε συμμετείχε.
Formula 1-Γκραν Πρι Ουγγαρίας-FP3: Η πρωτιά του Hamilton και το ατύχημα του Schumacher
Q2
Στο δεύτερο κομμάτι των κατατακτήριων δοκιμών ήταν η Mercedes που έβγαλε πρώτη τους οδηγούς της, με τους Hamilton και Bottas να είναι οι μόνοι μαζί με τους Verstappen και Perez που έκαναν τις προσπάθειές τους με τη μέση γόμα.
Περίπου 7 λεπτά πριν το τέλος της διαδικασίας είχαμε το γεγονός που σημάδεψε την περίοδο, την έξοδο του Sainz. Ο Ισπανός έκανε την πρώτη του γρήγορη προσπάθεια όταν έχασε τον έλεγχο του μονοθεσίου στην τελευταία στροφή της πίστας, καταλήγοντας να χτυπήσει με το πλάι στον τοίχο από ελαστικά. Οι ζημιές στην SF21 ήταν τόσο εκτεταμένες ώστε ο Sainz έπρεπε να βγει και να επιστρέψει με τα πόδια στα pits. Αυτό σήμαινε το τέλος της προσπάθειας του οδηγού της Ferrari, ενώ βγήκε κόκκινη σημαία και οι κατατακτήριες διακόπηκαν, μέχρι να απομακρυνθεί το μονοθέσιο.
Όταν τα φώτα στο pit lane έγιναν πάλι πράσινα το χρονόμετρο έδειχνε 6:40 μέχρι το τέλος, οπότε όλοι οι οδηγοί βγήκαν για να κάνουν τις τελευταίες προσπάθειές τους.
Αξιοσημείωτο είναι το γεγονός ότι μόνο η Mercedes συνέχισε με τη μεσαία γόμα, καθώς οι Verstappen και Perez τελικά χρησιμοποίησαν τη μαλακή γόμα για να κάνουν τις ταχύτερες προσπάθειές τους.
Οι πέντε οδηγοί που δε συνέχισαν είναι οι Ricciardo, Stroll, Raikkonen, Giovinazzi και ο Sainz που δεν έγραψε χρόνο. Ιδιαίτερα εκνευρισμένος ακούστηκε στο team radio ο Ricciardo καθώς τη στιγμή που εκείνος τελείωνε την προσπάθειά του στην ενδέκατη θέση, ο team mate του, Lando Norris φιγουράριζε στη δεύτερη θέση.
Q3
Όταν άρχισε να μετράει αντίστροφα το χρονόμετρο των 12 λεπτών για την τρίτη περίοδο των ελεύθερων δοκιμών όλοι οι οδηγοί εκτός του Vettel βγήκαν μαζί στην πίστα.
Στην πρώτη του προσπάθειά ο Verstappen ήταν ο πρώτος που έσπασε το 1:16 με 1:15.984, όμως οι Bottas και Hamilton τον έριξαν στην τρίτη θέση με τον Βρετανό να είναι ο ταχύτερος και να παίρνει την προσωρινή pole position.
Βγαίνοντας από τα pits για τη δεύτερη προσπάθειά τους ο Hamilton βρέθηκε μπροστά από τον Verstappen, με τον 7 φορές παγκόσμιο πρωταθλητή να προχωρά σε mind games, κάνοντας τον Ολλανδό να κινηθεί πολύ αργά τόσο στο pit lane όσο και όλη τη διάρκεια του γύρου.
Αυτή η κίνηση είχε πολλαπλές συνέπειες. Αρχικά ο ίδιος δεν είχε αρκετά ζεστά ελαστικά, με αποτέλεσμα ο γύρος του να μην είναι καλός. Ωστόσο, το ίδιο συνέβη και στον Verstappen, καθώς ούτε εκείνος μπόρεσε να ζεστάνει τα ελαστικά του. Επιπλέον, επειδή πέρασε τη γραμμή εκκίνησης/τερματισμού κυριολεκτικά την τελευταία στιγμή, ανάγκασε τον οδηγό της Red Bull να μείνει κοντά του προκειμένου να προλάβει πριν μηδενίσει το χρονόμετρο, όμως αυτό σήμαινε ότι βρισκόταν μόνιμα στον ακάθαρτο αέρα της Mercedes, άρα είχε μειωμένη κάθετη δύναμη. Τέλος, ένα ακόμα όφελος για τη Mercedes από την κίνηση του Hamilton ήταν ο Perez δεν πρόλαβε να περάσει μέσα στο χρόνο για να κάνει ακόμα μία προσπάθεια, οπότε εξασφάλισε ότι ο Μεξικανός δε θα μπορούσε να βελτιώσει το χρόνο του και να απειλήσει.
Το αποτέλεσμα όλων των παραπάνω ήταν ο χρόνος του Hamilton στη δεύτερη προσπάθεια να είναι πάνω από 2 δευτερόλεπτα πιο αργός συγκριτικά με την πρώτη, όμως αυτό μικρή σημασία είχε από τη στιγμή που ήταν ήδη στην προσωρινή pole και ο Verstappen δεν μπόρεσε να βελτιώσει.
Έτσι, ο Hamilton έφτασε τις 101 pole positions συνολικά και την όγδοη στο Hungaroring. Δίπλα του από τη δεύτερη θέση θα εκκινήσει ο Bottas, με τη Mercedes να κάνει lock out μόλις δεύτερη φορά φέτος. Η πρώτη ήταν στο Γκραν Πρι Πορτογαλίας.
Κατάταξη
Οι δύο οδηγοί της Red Bull θα εκκινήσουν από τις θέσεις 3 και 4, με τον Verstappen μπροστά από τον Perez. Στην πέμπτη θέση θα βρεθεί ο Gasly σε μία πολύ καλή εμφάνιση για τον Γάλλο, ενώ ο Norris έφερε τη McLaren στην έκτη θέση. Ο Leclerc ήταν ο μόνος εκπρόσωπος της Ferrari και πέτυχε τον έβδομο ταχύτερο χρόνο, με τις δύο Alpine των Ocon και Alonso να κατατάσσονται στις θέσεις 8 και 9. Από τη δέκατη θέση θα εκκινήσει ο Vettel.
Σοβαρή πιθανότητα νίκης για τη Mercedes
Ο τρόπος που εξελίχθηκαν οι κατατακτήριες δίνει αυξημένες πιθανότητες νίκης στη Mercedes. Οι λόγοι είναι τρεις.
Ο πρώτος είναι (προφανώς) ότι οι Hamilton και Bottas ξεκινάνε από τις θέσεις 1 και 2. Με την πίστα στο Hungaroring να μην είναι ιδιαίτερα πλατιά και την απόσταση μέχρι την πρώτη στροφή να είναι σχετικά σύντομη, δε θα είναι πολύ εύκολο για τον Verstappen να προσπεράσει αμφότερες τις Mercedes, παρά το πλεονέκτημα της καλύτερης πρόσφυσης στην εκκίνηση που προσφέρει η μαλακή γόμα.
Ο δεύτερος λόγος είναι ότι η μέση γόμα είναι η καταλληλότερη για να έχει κάποιος στην αρχή του αγώνα. Μπορεί (όπως είπαμε) η μαλακή να είναι καλύτερη όταν σβήσουν τα πέντε κόκκινα φώτα, όμως από εκεί και πέρα η μέση είναι προτιμότερη για την ουγγρική πίστα. Επιπλέον, το μονοθέσιο της Mercedes φέτος έχει δείξει ότι βολεύεται καλύτερα με τις πιο σκληρές γόμες.
Ο τρίτος λόγος είναι ο ρυθμός που έχουν δείξει τόσο ο Hamilton όσο και ο Bottas από την αρχή του αγωνιστικού τριημέρου. Φαίνεται ότι οι αναβαθμίσεις στο Silverstone και τα χαρακτηριστικά της πίστας ταιριάζουν στη γερμανική ομάδα και την W12.
Παρά τα παραπάνω, οι αγώνες γενικά και η Formula 1 ακόμα περισσότερο έχουν δείξει ότι μπορούν να συμβούν τα πάντα, οπότε όσο και αν κάποια στοιχεία δείχνουν προς μία κατεύθυνση, η έκβαση του αγώνα είναι άγνωστη.
Η εκκίνηση του αγώνα της Κυριακής έχει προγραμματιστεί για τις 16:00, ώρα Ελλάδας.