Ο Χάμιλτον πήρε την pole positioin νούμερο 97 στην Πορτογαλία, με τους οδηγούς να πηγαίνουν για πρώτη φορά στην ιοστορία του αθλήματος στην πίστα Algarve. Μπορεί ο Μπότας να ήταν ο πρωτοπόρος σε όλες τις περιόδους ελεύθερων δοκιμών, όμως ο Βρετανός πήρε την πρωτιά τη στιγμή που μέτραγε περισσότερο.
Με μισή ώρα καθυστέρηση ξεκίνησαν οι κατατακτήριες δοκιμές. Η αιτία για την καθυστέρηση εντοπίζεται στο FP3. Περνώντας ο Φέτελ από τη στροφή 14, πάτησε ένα από τα φρεάτια για την αποστράγγιση του νερού. Εκείνο δεν ήταν στερεωμένο καλά και έφυγε από τη θέση του. Έτσι, οι άνθρωποι της πίστας έπρεπε να ελέγξουν και τα υπόλοιπα φρεάτια.
Όταν τελικά οι κατατακτήριες ξεκίνησαν, ο ανταγωνισμός ήταν ιδιαίτερα έντονος, Χαρακτηριστικά, με 5 λεπτά να απομένουν μέχρι τη λήξη του Q1, λιγότερο από 1 δευτερόλεπτο χώριζε τον 1ο (Χάμιλτον) από τον 10ο (Άλμπον) οδηγό.
Όταν μηδένισσε το χρονόμετρο στην πρώτη τριάδα μπορούσαμε να δούμε τους Χάμιλτον, Φερστάπεν και Μπότας. Όσο για την πεντάδα που αποκλείστηκε, είναι οι Ραϊκόνεν, Τζιοβινάτσι, Γκροζάν, Μάγκνουσεν και Λατιφί. Ο τελευταίος από τους οδηγούς που συνέχισαν στις κατατακτήροιες ήταν ο Ράσελ. Ο Βρετανός λίγα λεπτά πριν τη λήξη ήταν μεταξύ εκείνων που θα αποκλείονταν, με τον Ραϊκόνεν να είναι 15ος, όμως κάνοντας μια εκπληκτική τελευταία προσπάθεια, κατάφερε για έβδομη φορά φέτος να βάλει της Williams στο Q2.
Ξεκινώντας το δεύτερο κομμάτι των κατατακτήριων, είχε ενδιαφέρον να δούμε ποιοι θα προσπαθήσουν να περάσουν στο Q1 με τη μέση γόμα. Ο κανονισμός λέει ότι οι πρώτοι 10 ξεκινούν ακριβώς με τα ίδια ελαστικά που πέτυχαν τον ταχύτερο χρόνο τους στο Q2. Εκείνοι οι οποίοι έβαλαν τη μέση γόμα της Pirelli ήταν οι δύο Mercedes και οι δύο Ferrari.
Μετά τις πρώτες τους προσπάθειες, ο Μπότας ήταν πρώτος και ο Χάμιλτον δεύτερος, οπότε δεν κινδύνευαν. Ο Λεκλέρκ ήταν έβδομος, θα ήθελε να βελτιώσει το χρόνο του, ενώ ο Φέτελ ήταν 12ος και σίγουρα χρειαζόταν κάτι καλύτερο.
Ωστόσο, εκείνοι που έκαναν τη μετάβαση στη μαλακή γόμα ήταν οι Μπότας και Χάμιλτον, αντί για τους οδηγούς της Ferrari. Βέβαια οι οδηγοί της Mercedes δε βελτίωσαν το χρόνο τους, οπότε θα εκκινήσουν με τη μέση γόμα. Το ίδιο θα κάνει και ο Λεκλέρκ, ο οποίος κατάφερε να παραμείνει στην όγδοη θέση. Όσο για τον Φέτελ, θα επιλέξει ελεύθερα, αφού έμεινε στην 15η θέση.
Οι πέντε οδηγοί που δε συνέχισαν ήταν οι Οκόν, Στρολ, Κβίατ, Ράσελ και ο Φέτελ όπως αναφέραμε νωρίτερα. Στα τελευταία δευτερόλεπτα είχαμε και ένα απρόοπτο. Μεταξύ των στροφών 10 και 11 ο Ρικιάρντο έχασε τον έλεγχο της Renault και βρέθηκε στο χώμα. Το πίσω μέρος του μονοθεσίου χτύπησε στον “τοίχο” από ελαστικά, όμως η ταχύτητα του μονοθεσίου είχε μειωθεί τόσο πολύ, ώστε δεν έπαθε ζημιά και κατάφερε να επιστρέψει στα pits, ώστε να συμμετάσχει στο Q3. Τουλάχιστον έτσι φάνηκε στην αρχή. Ωστόσο, λίγο αργότερα είδαμε τους Γάλλους μηχανικούς να αντικαθιστούν την πίσω αεροτομή, οπότε μάλλον υπέστη κάποια ζημιά.
Τον πρώτο χρόνο στο Q3 έκανε ο Μπότας και λίγα δευτερόλεπτα αργότερα ακολούθησε ο Χάμιλτον. Μεταξύ των δύο ο Φινλανδός κατάφερε να είναι ταχύτερος, μόλις για 0.047 δευτερόλεπτα. Κάτι που προκάλεσε εντύπωση είναι ότι ο Άλμπον συμμετείχε με τη μέση γόμα, σε αντίθεση με όλους τους άλλους που είχαν τη μαλακή, χωρίς να υπάρχει κάποιος προφανής λόγος για αυτή την επιλογή. Ακόμα περισσότερη εντύπωση προκάλεσε, όμως, ότι την ίδια επιλογή έκαναν και οι δύο οδηγοί της Mercedes, όταν βγήκαν για τη δεύτερη και τελευταία χρονομετρημένη προσπάθειά τους.
Με τα μέσα ελαστικά ο Χάμιλτον έκανε χειρότερο χρόνο στο πρώτο από τα τρία sectors της πίστας, όμως βελτίωσε τον χρόνο του στα άλλα δύο. Έτσι, κατάφερε να βρεθεί 0.052 δευτερόλεπτα μπροστά από τον Μπότας.
Όταν ο Φινλανδός έκανε τη δική του προσπάθεια ήταν ο ταχύτερος όλων στο πρώτο sector, όπως και στο δεύτερο, όπως και στο τρίτο. Συνολικά, το προβάδισμά του έναντι του έξι φορές παγκόσμιου πρωταθλητή ήταν 0.180 δευτερόλεπτα.
Όμως ακόμα τίποτα δεν είχε τελειώσει. Στην τελευταία του προσπάθεια ο Φερστάπεν έσπασε το 1-2 της Mercedes. Ωστόσο, ο Χάμιλτον είχε χρόνο για ακόμα μία προσπάθεια και φρόντισε να την εκμεταλλευτεί με τον καλύτερο τρόπο, αφού ήταν 0.102 δευτερόλεπτα ταχύτερος του Μπότας.
Με αυτό το “ping-pong” της πρώτης θέσης η Mercedes έκανε ακόμα ένα 1-2. Το ένατο στους τελευταίους 10 αγώνες. Όσο για τον Χάμιλτον, έφτασε τις 97 pole positions και έβαλε τον εαυτό του στην καλύτερη δυνατή θέση, ώστε να “σπάσει” το ρεκόρ περισσότερων νικών στην ιστορία της Formula 1. αυτή τη στιγμή το μοιράζεται με τον Μίκαελ Σουμάχερ, έχοντας βρεθεί 91 φορές στην κορυφή του βάθρου. Αν στον αγώνα της Πορτογαλίας πάρει ακόμα μία νίκη, θα βρεθεί στην πρώτη θέση της σχετικής λίστας.
Τελικά ο Φερστάπεν περιορίστηκε στη συνήθη για τον ίδιο, τρίτη θέση. Συνεχίζοντας την έκπληξη των ελεύθερων δοκιμών ο Λεκλέρκ θα εκκινήσει από την τέταρτη θέση. Στην τρίτη σειρά τουgrid, από τις θέσεις 5 και 6 θα εκκινήσουν οι Πέρες και Άλμπον. Την τέταρτη σειρά της εκκίνησης “κλείδωσαν” οι McLaren με τον Σάινθ έβδομο και τον Νόρις όγδοο, ενώ ο Γκασλί κατετάγη ένατος. Όσο για τον Ρικιάρντο, οι μηχανικοί της Renault δεν πρόλαβαν να ολοκληρώσουν τις απαραίτητες επισκευές, έτσι δεν έκανε χρονομετρημένο γύρο και θα εκκινήσει δέκατος.
Η εκκίνηση του αγώνα της Κυριακής έχει προγραμματιστεί για τις 15:10, ώρα Ελλάδας.