Ο Ράσελ ήταν ο πρώτος που βγήκε για να κάνει χρονομετρημένο γύρο στο Q1. Ωστόσο, φρενάροντας για τη δεύτερη στροφή είχε μικρό μπλοκάρισμα και αναγκάστηκε να “χαλάσει” τη γραμμή του. Λίγο μετά τον ακούσαμε να λέει στον ασύρματο ότι η πίστα είναι πολύ διαφορετική, συγκριτικά με το FP3. Αυτό επιβεβαιώθηκε από το γεγονός ότι και άλλοι οδηγοί έκαναν λάθη.
Με τον Ράσελ να μπαίνει στα pits στο τέλος του γύρου, ο πρώτος που έβαλε το όνομά του στον πίνακα με τους χρονομετρημένους γύρους ήταν ο Μπότας. Σταδιακά όλοι έκαναν τις προσπάθειές τους. Προς το τέλος υπήρξε έντονη κινητικότητα, καθώς βγήκαν πολλοί οδηγοί για να κάνουν μια ακόμα προσπάθεια. Άλλοι ήθελαν να βγουν από τη ζώνη υποβιβασμού και άλλοι να σιγουρέψουν ότι θα περάσουν στο Q2. Πιο άτυχος από όλους ήταν ο Ραϊκόνεν ο οποίος όντας στη 17η θέση δεν είχε τη δυνατότητα να αλλάξει την τύχη του, καθώς βγαίνοντας από τη δεύτερη στροφή έκανε τετ α κε, οπότε εγκατέλειψε τον γύρο του.
Πολύ καλή ήταν η παρουσία του Γκασλί ο οποίος σημείωσε τον τρίτο ταχύτερο γύηρο και του Ράσελ ο οποίος έφερε τη Williams στο Q2 (13ος). Απογοητευτική για ακόμα μια φορά η Ferrari. Οι Λεκλέρκ και Φέτελ μπορεί να μην αποκλείστηκαν, όμως κατέλαβαν τις θέσεις 14 και 15, αντίστοιχα.
Μετά την ολοκλήρωση των προσπαθειών οι πέντε που αποκλείστηκαν από τη συνέχεια ήταν οι Γκροζάν, Τζιοβνινάτσι, Μάγκνουσεν, Λατιφί και Ραϊκόνεν.
Το Q2 ξεκίνησε με πληθώρα οδηγών να βγαίνουν στην πίστα. Ο λόγος ήταν ότι τα σύννεφα στέκονταν απειλητικά πάνω από το Σότσι και υπήρχε πιθανότητα να αρχίσει να βρέχει. Πρώτος “έγραψε” χρόνο ο Μπότας, όπως και στο Q1. Ω στόσο, τις εντυπώσεις κέρδισε ο Χάμιλτον, ο οποίος ολοκλήρωσε λίγο μετά τον δικό του γύρο, με τη διαφορά να φτάνει σχεδόν το 1 δευτερόλεπτο. Όμως, σύντομα το σκηνικό ανατράπηκε, καθώς είχε παραβεί τα όρια της πίστας και ο χρόνος διαγράφηκε.
Έτσι, το όνομά του αφαιρέθηκε από τον πίνακα. Όμως οι εκπλήξεις συνεχίζονταν. Πλέον οι τρεις πρώτοι οδηγοί στην κατάταξη ήταν οι Ρικιάρντο, Σάινθ και Πέρες, με τον Μπότας να έχει πέσει τέταρτος.
Με τον Χάμιλτον να βρίσκεται σε χρονομετρημένη προσπάθεια ο Φέτελ είχε έξοδο η οποία κατέληξε σε σφοδρή σύγκρουση, διαλύοντας την SF1000. Αμέσως βγήκε κίτρινη σημαία στο πρώτο τμήμα της πίστας (κάτι που δε θα επηρέαζε τον Βρετανό). Όμως, δευτερόλεπτα αργότερα η κίτρινη σημαία έγινε κόκκινη (διακοπή της διαδικασίας). Αυτό ανάγκασε τον Χάμιλτον να σταματήσει την προσπάθειά του, παραμένοντας στη 15η θέση.
Στο συμβάν με τον Φέτελ, ιδιαίτερα τυχερός ήταν ο Λεκλέρκ ο οποίος παρότι βρισκόταν σε πολύ κοντινή απόσταση, κατάφερε να αποφύγει το εκτός ελέγχου μονοθέσιο και τα συντρίμμια που υπήρχαν στην πίστα.
Όταν βγήκε η κόκκινη σημαία, στο ρολόι του Q2 απέμεναν 2 λεπτά και 15 δευτερόλεπτα. Αυτό σήμαινε ότι υπήρχε χρόνος για επανεκκίνηση της διαδικασίας, άρα ο Χάμιλτον θα είχε μια τελευταία ευκαιρία.
Τα λίγα λεπτά πριν ανάψει το πράσινο φως στο pit lane, είχαμε δύο περιστατικά. Το ένα είναι ότι ο Φερστάπεν προσπέρασε τον Γκασλί, πηγαίνοντας να πάρει θέση πίσω από τον Άλμπον, ο οποίος ήταν ο πρώτος στην ουρά. Το δεύτερο είναι ότι στο μονοθέσιο του Στρολ χρειάστηκε να επέμβουν οι μηχανικοί της Racing Point. Το πρόβλημα είναι ότι αυτό έγινε ενώ το μονοθέσιο βρισκόταν ζτη λεγόμενη “γρήγορη λωρίδα” και εκεί απαγορεύεται οι μηχανικοί να κάνουν οποιαδήποτε εργασία.
Ο Χάμιλτον πρόλαβε οριακά να περάσει τη γραμμή εκκίνησης/τερματισμού ώστε να κάνει χρονομετρημένο γύρο, καταφέρνοντας τελικά να ανέβει στην τέταρτη θέση. Η είσοδος του Βρετανού στο Q3, έβγαλε εκτός τον Λεκλέρκ, ο οποίος έκανε τον 11ο καλύτερο χρόνο. Οι υπόλοιποι τέσσερις που αποκλείσταν ήταν οι Κβίατ, Στρολ, Ράσελ και φυσικά ο Φέτελ που είχε την έξοδο. Όσο για την κορυφή, σε αυτή παρέμεινε ο Ρικιάρντο. Κάτι που πρέπει να κρατήσουμε από το Q2 είναι ότι ο Μπότας έκανε τον καλύτερό του χρόνο με τη μέση γόμα, ενώ ο Χάμιλτον με τη μαλακή. Αυτό σημαίνει ότι οι εν λόγω γόμες θα είναι εκείνες με τιος οποίες θα εκκινήσουν τον αγώνα, άρα θα έχουν διαφορετική στρατηγική, σε μία πίστα όπου είναι αρκετά πιθανή η εμφάνιση του αυτοκινήτου ασφαλείας.
Ο Αυστραλός της Renault ήταν εκείνος που εγκαινίασε το Q3. Μάλιστα, το έκανε αρκετά εντυπωσιακά, καθώς σημείωσε τον ταχύτερο χρόνο. Βέβαια όταν έκαναν χρόνο οι Χάμιλτον και Μπότας, ήταν εκείνοι που ανέβηκαν στις πρώτες δύο θέσεις. Τρίτος πέρασε λίγο αργότερα ο Φερστάπεν, όμως η διαφορά από τον Ρικιάντο ήταν μόλις 4 χιλιοστά του δευτερολέπτου (0.004). Αντίθετα, η διαφορά Χάμιλτον – Μπότας έφτανε σχεδόν τα 8 δέκατα (0.793).
Με 4 λεπτά να υπολείπονται για το τέλος της διαδικασίας, σχεδόν όλοι οι οδηγοί βγήκαν για την ύστατη προσπάθειά τους.
Με την ολοκλήρωσή τους ο Χάμιλτον έκανε χρόνο 1.31.304 και κατέκτησε την pole position, καταρρίπτοντας ταυτόχρονα το ρεκόρ γύρου.
Ο Μπότας έμεινε δεύτερος αλλά ακόμα δεν είχαν κάνει όλοι οι οδηγοί την προσπάθειά τους. Ο τελευταίος ήταν ο Φερστάπεν. Ο Ολλανδός κατάφερε να κάνει τον δεύτερο καλύτερο χρόνο, στέλνοντας τη Mercedes του Φινλανδού στη δεύτερη σειρά της εκκίνησης, όπου θα βρεθεί δίπλα στη Racing Point του Πέρες. Ο Ρικιάρντο κατάφερε να κρατήσει την πέμπτη θέση, μπροστά από τον Σάινθ, με τους team mates τους να ακολουθούν στην επίμενη σειρά, με την ίδια ακριβώς σειρά. Ετσι, Οκόν και Νόρις θα ξεκινήσουν από τις θέσεις 7 και 8. Οι δύο τελευταίοι της πρώτης δεκάδας είναι οι Γκασλί και Άλμπον.
Η εκκινηση του αγώνα έχει προγραμματιστεί για τις 14:10, ώρα Ελλάδας.