Ο Hamilton πήρε την pole position και η Mercedes κλείδωσε την πρώτη σειρά της εκκίνησης, καθώς ο Bottas θα εκκινήσει δίπλα στον team mate του, με τον Verstappen να καταστρέφει την ταχύτερη προσπάθειά του χτυπώντας στον τοίχο στην έξοδο της τελευταίας στροφής.
Όμως ας δούμε πώς εξελίχτηκαν τα γεγονότα.
Q1
Με τις Williams των Russell και Latifi ξεκίνησαν οι κατατακτήριες για το πρώτο Γκραν Πρι που γίνεται ποτέ στη Σαουδική Αραβία, όμως πίσω τους βγήκε σχεδόν όλο το grid για δύο λόγους.
Ο ένας είναι το μεγάλο μήκος της πίστας, το οποίο σημαίνει ότι χρειάζεται επιπλέον χρόνος για τον γύρο εξόδου και τον γύρο εισόδου.
Ο άλλος είναι ο φόβος κάποιου ατυχήματος, το οποίο θα μπορούσε να διακόψει τη διαδικασία και να αφήσει κάποιον οδηγό χωρίς χρονομετρημένη προσπάθεια.
Οι οδηγοί άρχισαν να κάνουν κανονικά τους γύρους τους και περίπου στα μισά της διαδικασίας η Ferrari εντυπωσίασε με τον Leclerc να κάνει τον τέταρτο ταχύτερο χρόνο και τον Sainz Να ανεβαίνει προσωρινά στην κορυφή. Βέβαια σύντομα αυτό άλλαξε με μερικές πολύ γρήγορες προσπάθειες από τους Verstappen, Bottas και Perez οι οποίοι ανέβηκαν πιο ψηλά στην κατάταξη.
Όταν ολοκληρώθηκε το πρώτο μέρος των κατατακτήριων ο Perez ήταν ο ταχύτερος, ενώ εντυπωσιακός ήταν ο Ricciardo στην τρίτη θέση, καθώς και οι δύο Alfa Romeo στις θέσεις 12 και 13. Ο Russell πέρασε ξανά στο Q2, όπως έχει κάνει πολλές φορές φέτος.
Η πεντάδα που αποκλείστηκε από τη συνέχεια αποτελείται από τους Latifi, Vettel, Stroll, Schumacher και Mazepin.
Q2
Ο Gasly ήταν εκείνος που πήρε θέση πρώτος στην έξοδο του pit lane πριν αρχίσει η δεύτερη περίοδος των κατατακτήριων, με μια αρκετά μεγάλη ουρά να σχηματίζεται πίσω του, καθώς οι οδηγοί ήθελαν και πάλι να βγουν γρήγορα στην πίστα.
Οι Perez, Bottas, Ricciardo, Sainz, Verstappen, Leclerc, Norris, Gasly, Hamilton, Tsunoda, Giovinazzi, Raikkonen, Ocon και Alonso επέλεξαν να κάνουν την πρώτη τους προσπάθεια με τη μέση γόμα ελαστικών, ενώ ο Russell. Στα τελευταία λεπτά ο Russell έβαλε τη μέση γόμα, ενώ ο Norris και ο Raikkonen έκαναν μετάβαση στη μαλακή. Την ίδια γόμα έβαλαν γόμα και ο Verstappen με τον Perez στο τέλος, όμως δε βελτίωσαν οπότε θα εκκινήσουν με τη μέση.
Το ίδιο ισχύει και για τους Hamilton, Bottas, Tsunoda, Gasly, Leclerc, Ocon και Giovinazzi, ενώ ο Norris θα είναι ο μόνος από την πρώτη δεκάδα που θα εκκινήσει με τη μαλακή γόμα.
Οι πέντε οδηγοί που δε συνέχισαν είναι οι Ricciardo, Raikkonen, Alonso, Russell και Sainz. Ο Ισπανός είχε μία έξοδο στην οποία χτύπησε ελαφρώς την πίσω αεροτομή. Μπήκε στα pits για να κάνουν ό,τι μπορούσαν οι μηχανικοί, όμως πλέον η αεροδυναμική του μονοθεσίου είχε επηρεαστεί σημαντικά και δεν ήταν εφικτό να οδηγήσει όσο γρήγορα χρειαζόταν.
Q3
Η Ferrari του Leclerc βγήκε πρώτη στην πίστα για το τρίτο και τελευταίο κομμάτι των κατατακτήριων, ενώ και πάλι οι περισσότεροι οδηγοί έσπευσαν να βγουν στην πίστα.
Ένας από αυτούς ήταν ο Hamilton όμως στην πρώτη του προσπάθεια ο Βρετανός έκανε λάθος και βγήκε εκτός αγωνιστικής διαδρομής, οπότε αναγκάστηκε να εγκαταλείψει τον γύρο και να προσπαθήσει ξανά.
Όταν τελικά οι πρωτοπόροι έγραψαν τους πρώτους χρόνους τους ο Verstappen ήταν στην πρώτη θέση, 0.382 δευτερόλεπτα μπροστά από τον Hamilton, ενώ λίγα δευτερόλεπτα αργότερα ο Bottas έκανε και δεύτερη προσπάθεια, ανεβαίνοντας στη δεύτερη θέση και ρίχνοντας τον Hamilton τρίτο.
Ωστόσο με την επόμενη προσπάθεια ο Hamilton κατάφερε να ανέβει και πάλι στην πρώτη θέση, 0.142 δευτερόλεπτα μπροστά από τον Verstappen. Ο Ολλανδός στον τελευταίο του χρονομετρημένο γύρο φαινόταν ότι μπορεί να ανέβει και πάλι στην πρώτη θέση, όμως στην έξοδο της τελευταίας στροφής έκανε λάθος και ο πίσω δεξιά τροχός του χτύπησε στον τοίχο σπάζοντας την ανάρτηση. Το χρονόμετρο είχε ήδη μηδενίσει εκείνη τη στιγμή, οπότε αυτό ήταν και το τέλος των κατατακτήριων.
Το λάθος του Verstappen σημαίνει ότι η Mercedes έκανε το 1 – 2 κλειδώνοντας την πρώτη σειρά της εκκίνησης, ενώ πίσω τους θα εκκινήσει ο Verstappen από την τρίτη θέση και ο Leclerc από την τέταρτη, ο οποίος έκανε πολύ καλή εμφάνιση.
Ο Perez και ο Gasly έκαναν τον πέμπτο και τον έκτο ταχύτερο χρόνο, με τους Norris και Tsunoda στις θέσεις 7 και 8, ενώ η πρώτη δεκάδα συμπληρώνεται από τους Ocon και Giovinazzi.
Ζημιά – ποινή για τον Verstappen;
Το ατύχημα του Verstappen δημιουργεί ερωτηματικό για την εκκίνηση, καθώς αν υπήρξε ζημιά και πρέπει να αντικατασταθεί το κιβώτιο ταχυτήτων, αυτό θα σημάνει κάποιες θέσεις ποινής, οπότε η υπόθεση νίκη θα γίνει πολύ πιο δύσκολη.
Προβάδισμα Hamilton για τη νίκη
Η φύση της πίστας είναι τέτοια που οι προσπεράσεις θεωρείται ότι θα είναι αρκετά δύσκολες, οπότε ακόμα και έτσι όπως είναι η κατάταξη οι πιθανότητες είναι με τον Hamilton. Ωστόσο αναμένεται να κάνει την παρουσία του το αυτοκίνητο ασφαλείας. Αν συμβεί κάτι τέτοιο η στρατηγική αλλά και η τύχη θα παίξουν σημαντικό ρόλο.
Αυτή ήταν η πρώτη φορά φέτος που ο Hamilton παίρνει δύο συνεχόμενες φορές την pole position, στοιχείο που δείχνει πόσο αμφίρροπη και έντονη είναι η μάχη ανάμεσά τους.