Ο Bottas μετέτρεψε σε νίκη την pole position που του “κληρονόμησε” η ποινή του Hamilton, ενώ η Mercedes έκανε λάθος στη στρατηγική και στέρησε μερικούς πολύτιμους βαθμούς από τον Hamilton ο οποιος εκκινούσε 11ος λόγω ποινής για αλλαγή εξαρτήματος στην υβριδική μηχανή (άλλαξε τη μηχανή εσωτερικής καύσης).
Οι οδηγοί παρατάχθηκαν στο grid της Τουρκίας με ενδιάμεσα ελαστικά, καθώς είχε βρέξει πριν τον αγώνα και η πίστα ήταν βρεγμένη, όμως η πρόβλεψη ανέφερε ότι δε θα υπάρξει βροχή στη συνέχεια. Τελικά κάποιες στιγμές υπήρχε ελαφρύ ψιλόβροχο και κάποιες άλλες όχι.
Εκκίνηση
Όταν έσβησαν τα πέντε κόκκινα φώτα όλοι οι οδηγοί έφυγαν χωρίς προβλήματα, με τον Bottas να στρίβει πρώτος και τον Verstappen να παραμένει δεύτερος.
Μεταξύ των πρώτον πολύ καλή εκκίνηση έκανε ο Perez που κέρδισε δύο θέσεις ενώ πιο πίσω και ο Hamilton εκκίνησε καλά κερδίζοντας και αυτός δύο θέσεις μέσα στον πρώτο γύρο.
Άτυχος στάθηκε ο Alonso ο οποίος ενώ έφυγε πολύ καλά και έστριψε τέταρτος, τον χτύπησε πίσω αριστερά ο Gasly ελαφρά, όμως ήταν αρκετό ώστε να τον οδηγήσει σε τετ α κε, έτσι βρέθηκε στη θέση 15.
Οι πρώτοι γύροι κυλούσαν ομαλά όμως στον πέμπτο γύρο ο Verstappen ακούστηκε να αναφέρει στην ομάδα του προβλήματα με τις αλλαγές σχέσεων. Εν τούτοις, αυτό δεν αντικατοπτρίστηκε στους χρόνους του.
Μέχρι εκείνο το σημείο ο Hamilton δεν είχε καταφέρει ακόμα να ανέβει άλλες θέσεις, έτσι βρισκόταν στην ένατη θέση πίσω από τον Tsunoda. Αυτό είχε αποτέλεσμα η διαφορά του από την κορυφή να είναι στα 18 δευτερόλεπτα και από τον Verstappen που ήταν δεύτερος στα 16 δευτερόλεπτα.
Οι προσπεράσεις του Hamilton (και του Sainz)
Τελικά ο Βρετανός πέρασε τον Tsunoda από την εξωτερική της στροφής 3, έχοντας περάσει 7 γύρους πίσω από την AlphaTauri. Στο ίδιο σημείο ένα γύρο αργότερα πέρασε και τον Stroll, ανεβαίνοντας έτσι στη θέση 7 και πλέον ήταν 1 δευτερόλεπτο πίσω από τη McLaren του Norris. Σύντομα έγινε και αυτή η προσπέραση, στα φρένα για τη στροφή 12. Πλέον ο 7 φορές παγκόσμιος πρωταθλητής απείχε 4 δευτερόλεπτα από την έτερη AlphaTauri του Gasly ο οποίος ήταν πέμπτος.
Ακόμα ένας οδηγός που έκανε προσπεράσεις ήταν ο Sainz, ο οποίος με το νέο κινητήρα της Ferrari στην πλάτη του είχε βρεθεί στη 11 μέχρι τον γύρο 9 από τους 58, ενώ είχε εκκινήσει από τη θέση 19.
Όσον αφορά την κορυφή, ο Bottas κατάφερνε να προηγείται με άνεση έναντι του Verstappen, με τη διαφορά ανάμεσά τους στα 3 δευτερόλεπτα στον γύρο 12, ο Leclerc ακολουθούσε 2 δευτερόλεπτα πιο πίσω, ο Perez υπολειπόταν με 3.9 δευτερόλεπτα και ο Gasly βρισκόταν 7 δευτερόλεπτα μακριά από τον Μεξικανό της Red Bull.
Δείτε ακόμα
Παρά το γεγονός ότι η βροχή ήταν ελάχιστη και κατά διαστήματα σταματούσε εντελώς, η πίστα δε στέγνωνε εύκολα έτσι στον γύρο 14 τα μονοθέσια κινούνταν ακόμα με τα ενδιάμεσα ελαστικά, καθώς στην άσφαλτο υπήρχε αρκετό νερό ώστε να αφήνουν σπρέι πίσω τους.
Ο Sainz συνέχισε να κινείται ταχύτατα και στον 14 προσπέρασε τον Vettel ώστε να βάλει και τη δεύτερη Ferrari στους βαθμούς, όμως κατά την προσπέραση υπήρξε μια μικρή επαφή ανάμεσά τους. Αυτό δεν έκανε τον Ισπανό να σηκώσει το πόδι από το γκάζι προσπερνώντας και τον Tsunoda στον γύρο 18 στα φρένα για τη στροφή 12, ανεβαίνοντας έτσι στην ένατη θέση.
Στον γύρο 15 ο Hamilton προσπέρασε τον Gasly αρκετά εύκολα στην ευθεία ανάμεσα στις στροφές 11 και 12, μπαίνοντας έτσι στην πρώτη πεντάδα, όμως είχε αρχίσει να αναφέρει έντονη φθορά στο μπροστά δεξιά ελαστικό του, κάτι που μπορούσε να γίνει εμφανές και από τα replay σε αργή κίνηση.
Αποτυχημένη προσπάθεια του Verstappen να απειλήσει
Ταυτόχρονα ο Verstappen είχε ανεβάσει ρυθμό δείχνοντας ότι ίσως κράταγε σκόπιμα λίγο πιο αργό ρυθμό ώστε να μη φθείρει έντονα τα ελαστικά του, κάτι που στον 20ο γύρο είχε ρίξει τη διαφορά του από τον Bottas στα 2.3 δευτερόλεπτα, ενώ είχε φτάσει νωρίτερα μέχρι και στα 3.5 δευτερόλεπτα. Αυτή η τάση όμως δε συνεχίστηκε, οπότε η διαφορά ανάμεσα στους δύο οδηγούς έμεινε σταθερή περίπου στα 2.5 δευτερόλεπτα, ενώ σταδιακά άρχισε να ανεβαίνει και πάλι ξεπερνώντας ακόμα και τα 4 δευτερόλεπτα.
Τουρκία 2020 σε επανάληψη
Σε αυτό το σημείο του αγώνα η αγωνιστική γραμμή είχε αρχίσει να στεγνώνει. Αυτό έκανε τα ενδιάμεσα ελαστικά να φθείρονται πολύ πιο γρήγορα σε σχέση με όταν υπήρχε περισσότερο νερό στην πίστα. Με αυτόν τον τρόπο άρχισε να διαμορφώνεται η ίδια εικόνα με τον αγώνα του 2020. Δηλαδή τα κατάλληλα ελαστικά να μην είναι ούτε τα φρέσκα ενδιάμεσα, ούτε κάποια από τις γόμες για στεγνό, αλλά τα φθαρμένα ενδιάμεσα επειδή κάποιο κομμάτι τους είχε αρχίσει να γίνεται slick.
Στον γύρο 22 η McLaren βλέποντας ότι ο Ricciardo ήταν 16ος (κατετάγη 16ος όμως εκκινήσε τελευταίος λόγω καινούργιας υβριδικής μηχανής), αποφάσισε να πάρει ρίσκο και να καλέσει τον Αυστραλό στα pits για φρέσκο σετ ενδιάμεσων ελαστικών, κίνηση που τον έριξε στη 18η θέση. Αυτό ήταν και το πρώτο pit stop του αγώνα.
Η αλλαγή του Ricciardo έκανε τις υπόλοιπες ομάδες να κοιτάξουν το γυρολόγιό του ώστε να δουν αν αυτή η κίνηση οδηγεί σε ταχύτερο ρυθμό. Αν και βελτίωσε τους χρόνους του και τον έκανε να κινείται εξίσου γρήγορα με τον Bottas και τον Verstappen, η βελτίωση δεν ήταν αρκετή ώστε και οι υπόλοιπες ομάδες να πάρουν την ίδια απόφαση. Αυτό επιβεβαίωσε ότι τα φθαρμένα ενδιάμεσα ήταν ακόμα η καλύτερη επιλογή.
Πάντα κάτι θα κάνει ο Mazepin
Στα μισά του αγώνα, στον γύρο 29, ο Mazepin λίγο έλειψε να προκαλέσει ένα ατύχημα το οποίο μπορεί και να καθόριζε το πρωτάθλημα. Ο Hamilton είχε φτάσει πίσω του και ετοιμαζόταν να του ρίξει γύρο με τις μπλε σημαίες να κυματίζουν ώστε να ενημερώσουν τον Ρώσο ότι έπρεπε να κάνει στην άκρη. Παρ’ όλα αυτά, όταν ο Βρετανός έφτασε πίσω του στη στροφή 11 ο Mazepin μετακινήθηκε και του έκλεισε το δρόμο, με τον οδηγό της Mercedes να φρενάρει έντονα προκειμένου να αποφύγει την επαφή.
Έπρεπε να φτάσουμε στον γύρο 31 για να δούμε ένα ακόμα μονοθέσιο να μπαίνει στα pits. Αυτό ήταν του Alonso ο οποίος έκανε την ίδια επιλογή με τον Ricciardo και έβαλε πάλι την ενδιάμεση γόμα ελαστικών.
Hamilton – Perez, μάχη για σεμινάριο
Την ίδια στιγμή ο Hamilton είχε φτάσει 1 δευτερόλεπτο μακριά από τον Perez, τον οποίο ήθελε να προσπεράσει για τη θέση 4, με τη διαφορά ανάμεσά τους να μειώνεται γρήγορα. Σκοπός του Perez ήταν να κρατήσει πίσω του όσο περισσότερο γίνεται τον Hamilton, ώστε να βοηθήσει τον Verstappen στη μάχη για το πρωτάθλημα.
Από το τέλος του γύρου 34 ξεκίνησε μία μάχη ανάμεσα στους δύο οδηγούς η οποία ήταν πάρα πολύ έντονη και ταυτόχρονα απολαυστική, καθώς οι δυο τους βρέθηκαν να στρίβουν ταυτόχρονα σε αρκετές στροφές, όμως δεν υπήρξε ούτε η παραμικρή υποψία επαφής, παρά την ένταση της στιγμής. Μάλιστα, η μάχη ήταν τόσο οριακή ώστε ο Perez σχεδόν αναγκάστηκε να μπει στο pit lane όταν λόγω της πίεσης που δεχόταν από τον Hamilton.
Η μάχη συνεχίστηκε σε όλο τον γύρο 35 και θα συνεχιζόταν για αρκετούς γύρους ακόμα, όμως στον 38 ο Perez μπήκε στα pits.
Μαζικά pit stops
Με τη μάχη να εξελίσσεται η Red Bull έφερε τον Verstappen στα pits για φρέσκο σετ ενδιάμεσων ελαστικών στο γύρο 37, το οποίο ήταν ταχύτατο καθώς είχε διάρκεια μόλις 2.1 δευτερόλεπτα. Την ίδια κίνηση έκανε και ο Sainz αμέσως μετά καθώς και οι Norris, Tsunoda, Russell, Latifi και Mazepin.
Το pit stop του Verstappen έκανε τη Mercedes να αντιδράσει με τον ίδιο τρόπο, καλώντας τον Bottas για αλλαγή ελαστικών στον επόμενο γύρο, καταφέρνοντας να τον διατηρήσει μπροστά από τον Ολλανδό, ενώ στην πρωτοπορία πλέον ήταν ο Leclerc, καθώς δεν είχε ακόμα μπει για τη δική του αλλαγή.
Ο Vettel δοκίμασε κάτι διαφορετικό
Pit stop στον γύρο 37 έκανε και ο Vettel, όμως επέλεξε να βάλει στεγνά ελαστικά και συγκεκριμένα τη μέση γόμα, παίρνοντας ένα μεγάλο ρίσκο, το οποίο όμως δεν είχε τα επιθυμητά αποτελέσματα. Έτσι ο Γερμανός στον επόμενο γύρο μπήκε ξανά στα pits ώστε να βάλει και αυτός ενδιάμεσα όπως όλοι οι υπόλοιποι.
Η επιθυμία του Hamilton κόντρα σε εκείνη της Mercedes
Στον γύρο 41 η Mercedes κάλεσε τον Hamilton στα pits, όμως ο οδηγός είχε διαφορετική άποψη και ήθελε να παραμείνει στην πίστα, αν και το γυρολόγιό του ήταν πιο αργό από του Verstappen ο οποίος προηγούνταν με 4.5 δευτερόλεπτα. Ο 7 φορές παγκόσμιος πρωταθλητής ανέφερε στην ομάδα του ότι πλησίαζε η στιγμή που θα έπρεπε να κάνουν τη μετάβαση στα στεγνά ελαστικά επειδή στέγνωνε η πίστα, οπότε αυτό που ήθελε να κάνει είναι να πάει μόνο σε μία αλλαγή ελαστικών και όχι σε δύο όπως οι υπόλοιποι.
Το ίδιο σχέδιο είχε και ο Leclerc ο οποίος μιλώντας με την ομάδα του ρώτησε αν μπορούν να διεκδικήσουν τη νίκη. Ο Μονεγάσκος προσπάθησε αλλά τελικά ο Bottas τον προσπέρασε στην πρώτη στροφή του γύρου 47, την ίδια στιγμή που ο Hamilton ρωτούσε την ομάδα αν μπορούσε να φτάσει μέχρι το τέλος χωρίς να αλλάξει ελαστικά.
Η τελευταία φορά που κάποιος οδηγός τερμάτισε χωρίς να αλλάξει ελαστικά ήταν και πάλι ο Hamilton, στη Βραζιλία του 2016.
Μετά την προσπέραση που δέχτηκε ο Leclerc μπήκε στα pits για φρέσκο σετ ενδιάμεσων ελαστικών. Πλέον οι μοναδικοί οδηγοί που δεν είχαν σταματήσει ήταν ο Hamilton και ο Ocon, με τον Γάλλο να είναι στην ένατη θέση στον γύρο 48.
Το pit stop του Leclerc είχε αποτέλεσμα οι Verstappen και Hamilton να κερδίσουν από μία θέση, οπότε η πρώτη τριάδα πλέον ήταν Bottas, Verstappen και Hamilton.
Ο πρωταθλητής στα pits και η απειλή από τον Gasly
Τελικά ο Βρετανός αποφάσισε να αλλάξει ελαστικά στον γύρο 51, βάζοντας και αυτός ενδιάμεσα ελαστικά. Η θέση στην οποία επέστρεψε ήταν η πέμπτη, πέφτοντας πίσω από τους Leclerc και Perez. Οι δύο οδηγοί είχαν μία όμορφη αλλά σύντομη μάχη ανάμεσά τους, με τον Μεξικανό να προσπερνάει τον Μονεγάσκο στο τέλος του γύρου 51.
Ταυτόχρονα, πίσω από τη Ferrari είχε φτάσει και ο Hamilton με τη διαφορά ανάμεσά τους λίγο πάνω από το δευτερόλεπτο, όμως και ο Gasly πλησίαζε απειλητικά τον πρωταθλητή. Μάλιστα, σταδιακά η διαφορά με τον Leclerc άρχισε να μεγαλώνει και εκείνη από τον Gasly να μειώνεται επικίνδυνα. Τελικά ο Hamilton κατάφερε να διατηρηθεί στην πέμπτη θέση μέχρι και το τέλος του αγώνα.
Το λάθος της Mercedes
Όταν η Mercedes κάλεσε τον οδηγό της θεώρησε ότι μέσα στους επόμενους γύρους θα ξεσπάσει έντονη βροχή, παρά το γεγονός ότι ο αγώνας θα συμπληρωνόταν στους 58. Αν αυτό συνέβαινε τα φθαρμένα ενδιάμεσα του Hamilton δε θα μπορούσαν να απάγουν το νερό και θα βρισκόταν να χάνει πάρα πολύ χρόνο. Το αποτέλεσμα έδειξε, όμως, ότι στην ομάδα έκαναν λάθος και αν δεν είχε γίνει αυτό το pit stop, κατά πάσα πιθανότητα ο 7 φορές παγκόσμιος πρωταθλητής θα είχε τερματίσει στο βάθρο ή στη χειρότερη περίπτωση τέταρτος, οπότε η διαφορά του από τον Verstappen θα ήταν μικρότερη.
Τερματισμός
Στην κορυφή δεν άλλαξε κάτι με τον Bottas να παίρνει τη νίκη αλλά και τον επιπλέον βαθιμό για τον ταχύτερο γύρο του αγώνα. Δεύτερος τερμάτισε ο Verstappen και τρίτος ο Perez.
Πιο πίσω ο Leclerc πέρασε τέταρτος τη γραμμή τερματισμού με τους Hamilton και Gasly να ακολουθούν. Στην έβδομη θέση πλασαρίστηκε ο Norris, ενώ ο Sainz πήρε τους 4 βαθμούς της όγδοης θέσης κάνοντας εκπληκτικό αγώνα καθώς εκκίνησε 19ος. Ο Stroll ήταν ένατος και ο Ocon συμπλήρωσε τη βαθμολογούμενη δεκάδα. μάλιστα ο Γάλλος δεν έκανε κανένα pit stop.
Στατιστικά – Πρωτάθλημα
Αυτή ήταν η 10η νίκη στην καριέρα του Bottas ο οποίος διανύει την τελευταία του χρονιά στη Mercedes, καθώς το 2022 θα βρεθεί στην Alfa Romeo. Όσον αφορά τη μάχη του πρωταθλήματος οδηγών η κορυφή άλλαξε και πάλι χέρια, με τον Verstappen να έχει προβάδισμα έξι βαθμών (262.5) έναντι του Hamilton (256.5).