Ακόμα μία επιστροφή σε παλιά πίστα είχε το φετινό καλεντάρι. Αυτή τη φορά πρόκειται για την Κωνσταντινούπολη.
Στο τουρκικό σιρκουί είδαμε κάτι παράξενο να συμβαίνει στην πρώτη περίοδο των ελεύθερων δοκιμών. Όλα τα μονοθέσια κινούνταν 10 δευτερόλεπτα πιο αργά σε σχέση με το ρεκόρ πίστας ή ακόμα και περισσότερο.
Η αιτία πρέπει να αναζητηθεί στη νέα άσφαλτο η οποία στρώθηκε το τελευταίο δεκαπενθήμερο, καθώς και στην πολύ βρωμιά που υπάρχει στο οδόστρωμα, κάτι το οποίο είδαν οι οδηγοί την Πέμπτη, όταν έκαναν περπατώντας τη διαδρομή.
Για να αντιμετωπίσουν τη δεύτερη αιτία οι άνθρωποι της πίστας έριξαν το βράδυ μεγάλες ποσότητες νερού. Μπορεί το οδόστρωμα να καθάρισε σε μεγάλο βαθμό, όμως αυτό σήμαινε ότι σε κάποια σημεία είχε μείνει νερό όταν ξεκίνησε η διαδικασία. Φυσικά όσο περνούσε η ώρα η πίστα στέγνωσε.
Ο Φερστάπεν ήταν ο πρώτος οδηγός που βγήκε στην πίστα, λέγοντας αμέσως στην ομάδα ότι ένιωθε σα να οδηγεί στον πάγο.
Αυτό δεν άργησε να φέρει το πρώτο ατύχημα. Έχοντας περάσει λιγότερο από 5 λεπτά από την έναρξη της διαδικασίας, ο Λεκλέρκ χτύπησε στην είσοδο του pit lane, φέρνοντας έτσι την κόκκινη σημαία.
Formula 1, Γκραν Πρι Τουρκίας: Πως ο Χάμιλτον θα ανακηρυχθεί παγκόσμιος πρωταθλητής
Τα ζητήματα σχετικά με την έλλειψη πρόσφυσης συνεχίστηκαν. Ο Μπότας γλίστρησε ακόμα και τη στιγμή που έβγαινε από το pit lane, ο Γκασλί είπε στο team radio ότι η οδήγηση έφερνε περισσότερο σε Rallycross και ο Μάγκνουσεν χαρακτήρισε τις συνθήκες “αδιανόητες”.
Εκτός από τα θέματα με την πρόσφυση, ο Σάινθ είχε ακόμα ένα. Τη δεύτερη φορά που είχε βγει στην πίστα η ομάδα τον κάλεσε στα pits λόγω ενός ηλεκτρολογικού προβλήματος στο υβριδικό σύνολο.
Οι μηχανικοί προσπάθησαν να το επιλύσουν, όμως βγαίνοντας και πάλι στην πίστα ο Ισπανός έκανε μερικά μέτρα και σταμάτησε στην άκρη. Μέχρι να απομακρυνθεί το μονοθέσιο επιβλήθηκε καθεστώς εικονικού αυτοκινήτου ασφαλείας, όμως ήταν μόλις για μερικά λεπτά.
Με τις συνθήκες να βελτιώνονται οι χρόνοι έπεσαν από την περιοχή του 1:40, σε εκείνη του 1:35. Ωστόσο, για να γίνει κατανοητό πόσο λίγη ήταν η πρόσφυση, θα αναφέρουμε ότι το ρεκόρ γύρου του Χουάν Πάμπλο Μοντόγια από το 2005 είναι 1:24.770. Μία ακόμα ένδειξη είναι ο χρόνος με τον οποίο ο Φέτελ κατέκτησε την pole position το 2011, στον τελευταίο αγώνα που έγινε εκεί, ο οποίος ήταν 1:25.049.
Χαρακτηριστικά, οι χρόνοι του FP1 είναι πιο κοντά σε εκείνους GP2 του 2011, όταν ο Γκροζάν είχε πάρει την pole με 1:34.398.
Όσον αφορά την κατάταξη, ο Φερστάπεν ήταν ο ταχύτερος με 1:35.077, περνώντας στην πρώτη θέση την τελευταία στιγμή, αφήνοντας δεύτερο τον Άλμπον. Τρίτος ήταν ο Λεκλέρκ και τέταρτος ο Γκασλί. Ο Φέτελ συμπλήρωσε την καλή εμφάνιση της Ferrari με την πέμπτη θέση και ο Κβίατ εκείνη της AlphaTauri με την έκτη. Ο Νόρις έφερε με τη McLaren ήταν ο έβδομος ταχύτερος συνδυασμός, μπροστά από τον Τζιοβινάτσι, σε ένα απρόσμενα καλό αποτέλεσμα για την Alfa Romeo. Μπότας και Οκόν συμπλήρωσαν την πρώτη δεκάδα.
Αν και είδαμε εκπλήξεις στην κατάταξη, σίγουρα το FP1 δεν προσφέρεται για να βγάλουμε συμπεράσματα, ειδικά όταν οι συνθήκες είναι τόσο ασυνήθιστες και “περίεργες”.