Η pole position για το Γκραν Πρι της Τουρκίας ήταν υπόθεση της Mercedes, καθώς τα γερμανικά μονοθέσια ήταν με διαφορά ταχύτερα από όλες τις υπόλοιπες ομάδες, οπότε η μάχη έγινε ανάμεσα σε Hamilton και Bottas. Μπορεί τελικά να επικράτρησε ο 7 φορές παγκόσμιος πρωταθλητής, όμως ο Φινλανδός είναι εκείνος που θα σταθεί στην πρώτη θέση της κατάταξης αύριο.
Ας δούμε πώς εξελίχθηκαν οι κατατακτήριες στο Istanbul Park.
Q1 – Πολλές εκπλήξεις με μεγαλύτερη εκείνη του Schumacher
ΟΙ Alfa Romeo των Raikkonen και Giovinazzi ήταν τα πρώτα μονοθέσια που μπήκαν στην πίστα για το Q1, όμως πίσω τους ακολούθησαν και όλοι οι υπόλοιποι οδηγοί. Αυτό έγινε επειδή η πρόγνωση ανέφερε ότι μέσα στα επόμενα λεπτά θα άρχιζε να βρέχει, οπότε όλοι ήθελαν να προλάβουν να κάνουν γύρους σε στεγνό οδόστρωμα.
Τελικά η βροχή καθυστέρησε και όλο το Q1 έγινε σε στεγνές συνθήκες. Τα τελικά αποτελέσματα είχαν κάποιες εκπλήξεις όπως η τρίτη θέση του Gasly. Ο Russell έκανε ξανά την υπέρβαση και έφερε τη Williams στη θέση 11 ενώ ο Latifi έμεινε στη θέση 17. Ωστόσο, η συγκλονιστική έκπληξη ήρθε από τον Schumacher. Ο οδηγός της Haas κατάφερε να κάνει τον 14ο καλύτερο χρόνο και να περάσει στο Q2. Αυτή είναι η δεύτερη φορά που τα κατάφερε, όμως η πρώτη σε κανονικές συνθήκες. Η πρώτη ήταν στη Γαλλία, όμως στον τελευταίο του γύρο είχε έξοδο η οποία έφερε πρόωρο τέλος στη διαδικασία, τη στιγμή που φαινόταν ότι άλλοι οδηγοί θα κατάφερναν να κάνουν ταχύτερο πέρασμα και να τον ρίξουν στην τελευταία 5άδα. Κατά συνέπεια ο Γερμανός πανηγύρισε αυτό το επίτευγμά του.
Δείτε ακόμα
Αρνητική έκπληξη αποτέλεσε το γεγονός ότι ο ο Ricciardo έμεινε 16ος και αποκλείστηκε. Οι υπόλοιποι τέσσερις που αποκλείστηκαν ήταν οι Latifi, Giovinazzi, Raikkonen και Mazepin.
Q2 – Εντυπωσιακός Hamilton, λάθος τελευταίας στιγμής από τον Russell
Την αρχή στο δεύτερο κομμάτι των κατατακτήριων δοκιμών έκανε ο Hamilton όμως και πάλι βγήκαν άμεσα όλοι οι οδηγοί στην πίστα, για τον ίδιο λόγο με το Q1, δηλαδή επειδή η βροχή ερχόταν απειλητική, όμως τελικά η πρόγνωση δεν επιβεβαιώθηκε και η βροχή δεν ήρθε ποτέ. Ο μόνος που δε βγήκε ήταν ο Sainz ο οποίος αυτό το τριήμερο χρησιμοποίησε το τέταρτο υβριδικό σύνολο της χρονιάς (επιτρέπονται μέχρι 3 σε κάθε σεζόν), οπότε θα εκκινήσει από το τέλος έτσι κι αλλιώς.
Κοινό χαρακτηριστικό μεταξύ των οδηγών είναι ότι όλοι χρησιμοποίησαν τη μέση γόμα, με εξαίρεση τον Tsunoda, τον Russell και τον Schumacher, σε αντίθεση με ό,τι βλέπουμε συνήθως, δηλαδή τη χρήση της μαλακής γόμας καθώς είναι πιο γρήγορη.
Με το πέσιμο της καρό σημαίας ο Hamilton ήταν στην κορυφή των χρόνων με εντυπωσιακή διαφορά από τον Bottas που ήταν δεύτερος (μισό δευτερόλεπτο) και 0.65 δευτερόλεπτα από τον τρίτο, Verstappen.
Η πεντάδα που αποκλείστηκε αποτελείται από τους Vettel, Ocon, Russell, Schumacher και Sainz. Η Ferrari εφάρμοσε εξαιρετικά ένα κόλπο. Έβγαλε τον Sainz για μη χρονομετρημένο γύρο, με μόνο σκοπό να προσφέρει slipstreaming στον Leclerc ώστε να κάνει όσο πιο γρήγορο γύρο μπορεί, κίνηση που είχε αποτέλεσμα. Αντίθετα, εκείνος που έφτασε στην πηγή αλλά δεν ήπιε νερό ή ταν ο Russell ο οποίος βρισκόταν σε πολύ γρήγορο γύρο ο οποίος θα τον έβαζε στην κορυφαία δεκάδα, όμως έκανε λάθος στην τελευταία στροφή.
Q3 – Βασιλιάς Hamilton, πολύ γρήγορη η Ferrari
Με την απειλή της βροχής να έχει απομακρυνθεί και τον ήλιο να επιστρέφει δειλά – δειλά, οι 10 οδηγοί που συμμετείχαν στο τελευταίο κομμάτι των κατατακτήριων χρησιμοποίησαν τη μαλακή γόμα ελαστικών (με εξαίρεση τον Tsunoda που έβαλε τη μεσαία), με τους Hamilton και Bottas να βγαίνουν πρώτοι στην πίστα.
Με την ολοκλήρωση των πρώτων προσπαθειών ο Bottas πήρε την προσωρινή pole, μόλις 0.022 δευτερόλεπτα μπροστά από τον Hamilton, ενώ ο Verstappen έμεινε τρίτος 0.227 δευτερόλεπτα πιο μακριά από την κορυφή.
Αν και οι οδηγοί συνηθίζουν να βγαίνουν για τη δεύτερη προσπάθειά τους περίπου 3 λεπτά πριν το τέλος ώστε η πίστα να έχει βελτιωθεί όσο περισσότερο γίνεται, ο Hamilton έκανε την έκπληξη και βγήκε στα 5 λεπτά. Αυτή η κίνησή του φάνηκε να δικαιώνεται καθώς έκανε χρόνο ο οποίος του έδωσε την προσωρινή pole με διαφορά 0.203 δευτερόλεπτα από τον Bottas.
Λίγο μετά ακολούθησε ο Verstappen ο οποίος βελτίωσε το χρόνο του όμως όχι αρκετά ώστε να ανέβει στην κατάταξη, έτσι έμεινε τρίτος. Κάτι αντίστοιχο έγινε και με τον Bottas ο οποίος έμεινε δεύτερος, όμως μείωσε στα 0.130 δευτερόλεπτα.
Εντυπωσιακός ήταν ο Leclerc ο οποίος κατάφερε να φέρει τη Ferrari στην τέταρτη θέση. Πέμπτος ταχύτερος ήταν ο Gasly, έκτος ο Alonso, έβδομος ο Perez, όγδοος ο Norris, ένατος ο Stroll και δέκατος ο Tsunoda.
Η ποινή του Hamilton και γιατί θα εκκινήσει 11ος
Μπορεί ο Hamilton να έκανε τον ταχύτερο χρόνο, όμως θα εκκινήσει ενδέκατος. Η Mercedes τοποθέτησε στο μονοθέσιό του νέο βενζινοκινητήρα (μόνο, τα υπόλοιπα τμήματα του υβριδικού συνόλου έμειναν ανέγγιχτα), έτσι ο Βρετανός δέχτηκε ποινή 10 θέσεων.
Αυτό σημαίνει ότι η pole position πάει στον Bottas και όλοι μέχρι και τον Vettel που κατετάγη ενδέκατος θα κερδίσουν μία θέση. Μεγάλος κερδισμένος είναι ο Verstappen ο οποίος από τη δεύτερη σειρά της εκκίνησης θα βρεθεί στην πρώτη, αν και θα τοποθετηθεί στη “βρώμικη” πλευρά, οπότε θεωρητικά έχει ένα μικρό μειονέκτημα σε σχέση με τον Bottas.
Ενδείξεις και καιρός για τον αγώνα
Η Mercedes έχει δείξει κατά τη διάρκεια των ελεύθερων δοκιμών αλλά και της μάχης για την pole position ότι είναι σημαντικά πιο γρήγορη από τη Red Bull στην Κωνσταντινούπολη, οπότε ο Hamilton έχει αρκετές πιθανότητες να φτάσει ακόμα και στο βάθρο, ώστε να μειώσει όσο περισσότερο γίνεται τις επιπτώσεις από την αλλαγή του βενζινοκινητήρα.
Όσον αφορά τον καιρό υπάρχει πιθανότητα για βροχή η οποία φτάνει το 40%, όμως οι προβλέψεις διαφοροποιούνται σημαντικά ανάλογα την πηγή, με κάποιες να δίνουν ακόμα και μηδενικό ποσοστό.
Η εκκίνηση του αγώνα έχει προγραμματιστεί για τις 15:00, ώρα Ελλάδας.