Μπορεί η Τουρκία φέτος να φιλοξένησε αγώνα του παγκοσμίου πρωταθλήματος ράλι και στις 15 Νοεμβρίου να διεξάγεται στην πίστα της Κωνσταντινούπολης ο 14ος γύρος της Formula 1, όμως και τα δύο τα οφείλει αποκλειστικά στην πανδημία που τα άλλαξε όλα. Και αυτό γιατί η Τουρκία είναι μια από τις κερδισμένες χώρες καθώς μπήκαν στο ημερολόγιο από το παράθυρο, αφού οι άλλες χώρες που ήταν αρχικά προγραμματισμένες για τη διεξαγωγή των αγώνων, ο Covid-19 είχε αντίθεση γνώμη.
Βέβαια ο αγώνας που είναι προγραμματισμένος για τις 15 Νοεμβρίου, θα γίνει χωρίς θεατές, άσχετα τι είχαν υπολογίσει οι γείτονες, καθώς είχαν λογαριάσει χωρίς τον ξενοδόχο.
Formula 1, παγκόσμιο πρωτάθλημα 2021: Ψάχνοντας με το φανάρι του Διογένη
Έξι χρόνια έχει ιστορία το Γκραν Πρι της Τουρκίας 2005-2011. Στο τελευταίο ανέβηκαν στο βάθρο οι Φέτελ, Γουέμπερ και Αλόνσο.
Το γεγονός όμως που σημάδεψε το Γκραν Πρι της Τουρκίας ήταν ο αγώνας του 2006. Οι Τούρκοι πήγαν να δώσουν πολιτική χροιά και η ιστορία κατέληξε σε ένα βαρβάτο πρόστιμο.
Η ιστορία έχει ως εξής. Στο πλαίσιο της τελετής στο βάθρο μετά τον αγώνα του 2006, το δεύτερο Γκραν Πρι που είχε διεξαχθεί στην Τουρκία με Μάσα, Αλόνσο και Σουμάχερ στο βάθρο, το κύπελο στον νικητή το απένειμε ο Μεχμέτ Αλί Ταλάτ, ο οποίος παρουσιάστηκε ως ο 2ος πρόεδρος της Τουρκικής Δημοκρατίας της Βόρειας Κύπρου, ένα κράτος που μετά την εισβολή των Τούρκων ανακηρύχθηκε παράνομα από τον Ραούφ Ντεκτάς το 1983. Αυτό δεν αναγνωρίστηκε από κανένα κράτος παρά μόνο από την Τουρκία.
Η FIA ανακοίνωσε τότε ότι θα διερευνήσει σε βάθος αυτό το περιστατικό, ως πιθανή παραβίαση της πολιτικής ουδετερότητας του οργανισμού, καθώς σύμφωνα με τη FIA οι αγώνες δεν έχουν χρώμα πολιτικό.
Μάλιστα οι Τούρκοι τα είχαν μελετήσει έξυπνα το θέμα καθώς το όνομα του ατόμου που θα απένειμε το τρόπαιο του νικητή έγινε γνωστό την τελευταία στιγμή, μην αφήνοντας την FIA χρόνο για να αρνηθεί την επιλογή. Μάλιστα οι σχολιαστές φοβόντουσαν ότι αυτό το περιστατικό θα μπορούσε να θέσει σε κίνδυνο το μέλλον του τουρκικού Γκραν Πρι, και ενδεχομένως τον αγώνα του παγκοσμίου πρωταθλήματος ράλι.
Η καμπάνα που έριξε η FIA ήταν πρόστιμο 5 εκατομμυρίων δολαρίων, το οποίο αργότερα μειώθηκε κατά το ήμισυ.
Και το 2011 η FIA αφαίρεσε από το καλεντάρι το Γκραν Πρι της Τουρκίας, που λόγο πανδημίας επέστρεψε το 2020.