Με τον Μάγκνουσεν ξεκίνησαν οι κατατακτήριες δοκιμές, καθώς ήταν ο πρώτος οδηγός που βγήκε για να κάνει χρονομετρημένη προσπάθεια.
Σταδιακά ακολούθησαν και οι υπόλοιποι οδηγοί. Με την ολοκλήρωση των πρώτων προσπαθειών η Mercedes είχε ήδη ξεχωρίσει, καθώς η διαφορά του Χάμιλτον από τον τρίτο Φερστάπεν, ήταν 0.874 δευτερόλεπτα. Ωστόσο, αυξημένο ενδιαφέρον υπήρχε στα τελευταία λεπτά, όταν βγήκαν σχεδόν όλοι οι οδηγοί για μία ακόμα προσπάθεια. Εκεί ήθελαν όλοι να βρίσκονται πίσω από κάποιον άλλον οδηγό, ώστε να κερδίσουν χρόνο από το slipstreaming έτσι, δημιουργήθηκαν διάφορα “τρενάκια”.
Τελικά, η πεντάδα που δεν κατάφερε να περάσει στο Q2 ήταν οι Ραϊκόνεν, Γκροζάν, Τζιοβινάτσι, Λατιφί και Μάγκνουσεν, με τον Δανό να έχει έξοδο στον τελευταίο του γύρο, στην οποία δεν τραυμάτισε το μονοθέσιό του.
Στο Q2 το χορό άνοιξαν οι δύο Mercedes. Σταδιακά έβγαιναν και οι υπόλοιπες ομάδες, με τη Racing Point να είναι η μοναδική που θέλησε οι οδηγοί της να κάνουν προσπάθεια με τη μέση γόμα. Όμως, επειδή οι χρόνοι τους δεν ήταν επαρκείς, βγήκαν και πάλι, αυτή τη φορά με τη μαλακή.
Εκείνοι που φαινόταν ότι δεν θα μπορέσουν να περάσουν στο Q3, όσες φορές κι αν βγουν στην πίστα, ήταν οι Λεκλέρκ και Φέτελ, καθώς η παρουσία της Ferrari στο Σπα πάει από το κακό στο χειρότερο.
Εκτός Q3 έμειναν οι Κβίατ, Γκασλί, Λεκλέρκ, Φέτελ και Ράσελ.
Ο Χάμιλτον ήταν αυτός που ξεκίνησε τις χρονομετρημένες προσπάθειες και στο Q3. Μάλιστα, ο Βρετανός έσπασε το ρεκόρ γύρου, καθώς ολοκλήρωσε τα 7.004 χλμ. σε 1:41.451. Επιπλέον, με αυτόν το χρόνο ο Χάμιλτον βρέθηκε πολύ μακριά από τον team mate του, ο οποίος λόγω ενός λάθους στην έξοδο της La Source, έμεινε περίπου μισό δευτερόλεπτο μακριά.
Περίπου 3 λεπτά πριν το τέλος της διαδικασίας, όλοι οι οδηγοί πλην εκείνων της Racing Point ήταν στην πίστα για τελευταία φορά.
Ο Χάμιλτον με έναν σχεδόν τέλειο γύρο έσπασε εκ νέου το ρεκόρ γύρου με 1:41.252, αφήνοντας 0.511 δευτερόλεπτα πίσω του τον Μπότας. Ο μοναδικός οδηγός που βρέθηκε κοντά στις Mercedes ήταν ο Φερστάπεν, καθώς η απόστασή του από τον Μπότας ήταν 0.015 δευτερόλεπτα. Δίπλα από τον Φερστάπεν, στην τέταρτη θέση θα εκκινήσει ο πρώην team mate του, ο Ρικιάρντο. Άλμπον και Οκόν θα βρεθούν στην τρίτη σειρά της εκκίνησης, με τους Σάινθ και Πέρες πίσω τους. Οι Στρολ και Νόρις κατετάγησαν στην ένατη και τη δέκατη θέση.
Μετά τις ελεύθερες δοκιμές, θετικά συνεχίζει να εξελίσσεται το αγωνιστικό τριήμερο για τη Renault, η οποία είχε και τα τέσσερα μονοθέσια που χρησιμοποιούν κινητήρες της (τα δύο της Renault και εκείνα της McLaren), μέσα στη δεκάδα.
Ακριβώς αντίθετη είναι η πορεία της Ferrari, η οποία όσο εξελίσσεται το αγωνιστικό τριήμερο δείχνει να χάνει ολοένα και περισσότερο έδαφος. Άραγε πόσο πιο χαμηλά θα φτάσουν οι Ιταλοί; Είναι χαρακτηριστικό ότι μόλις πριν ένα χρόνο, είχαν κάνει το 1-2 σε όλες τις περιόδους. FP1, FP2, FP3 και κατατακτήριες, ενώ είχαν κερδίσει και τον αγώνα.
Η εκκίνηση του Βελγικού Γκραν Πρι έχει προγραμματιστεί για τις 16:10, ώρα Ελλάδας.