Ο George Russell ήταν ο πραγματικός πρωταγωνιστής στις κατατακτήριες για το Γκραν Πρι Βελγίου, οι οποίες έγιναν υπό βροχή και χαρακτηρίστηκαν από πολλά απρόοπτα, με κυριότερα το ατύχημα του Norris και τη δεύτερη θέση του Βρετανού οδηγού της Williams.
Q1-Η Williams διάλεξε άλλο δρόμο και ξεχώρισε
Με 12 λεπτά καθυστέρηση ξεκίνησαν οι κατατακτήριες, λόγω της έντονης βροχής που έπεφτε στο Spa και είχε γεμίσει την πίστα με νερό. Όταν έγινε πράσινο το φως στο pit lane ο Hamilton και οι Red Bull ήταν τα πρώτα μονοθέσια που βγήκαν.
Ενδιαφέρον ήταν το γεγονός ότι όλοι έβαλαν τα βρόχινα ελαστικά, εκτός από τους Russell και Latifi της Williams οι οποίοι έβαλαν τα ενδιάμεσα. Τελικά η επιλογή της Williams ήταν η σωστή, καθώς ο Russell έκανε τον ταχύτερο χρόνο όλων, 4.7 δευτερόλεπτα μπροστά από εκείνον του Norris, ο οποίος ήταν ο πιο γρήγορος μεταξύ των οδηγών με βρόχινα ελαστικά.
Formula 1-Γκραν Πρι Βελγίου-FP3: Πρωτιά Verstappen στη βροχή
Βλέποντας τι κάνουν οι Russell και Latifi, σταδιακά άρχισαν όλοι να μπαίνουν στα pits για να βάλουν και αυτοί ενδιάμεσα ελαστικά.
Ο πρώτος που έσπασε το 1-2 της Williams ήταν ο Sainz, μόλις 5 λεπτά πριν το τέλος της διαδικασίας, με τον Verstappen να ακολουθεί στη δεύτερη θέση, ενώ ο Russell ακόμα κατάφερνε να μείνει τρίτος και ο Latifi έκτος. 1:20 πριν το τέλος πέρασε και ο Hamilton τον Russell ανεβαίνοντας στην τρίτη θέση, με τον Βρετανό της Williams να πέφτει τέταρτος.
Η λήξη του Q1 βρήκε μόνο τους Norris, Verstappen, Hamilton και Perez να έχουν καταφέρει να ξεπεράσουν τον Russell, κάτι που δεν περιμέναμε ποτέ να δούμε, ενώ και ο Latifi τα πήγε καλά, καταλαμβάνοντας τη δέκατη θέση.
Όσο για την πεντάδα που βρέθηκε στην ουρά της κατάταξης και αποκλείστηκε από τη συνέχεια των κατατακτήριων δοκιμών, αποτελείται από τους Giovinazzi, Tsunoda, Schumacher, Raikkonen και Mazepin. Να σημειώσουμε ότι ο Mazepin είναι ο μοναδικός οδηγός φέτος που έχει αποκλειστεί σε όλες τις κατατακτήριες, ήδη από το Q1.
Q2-Παρά λίγο αποκλεισμός για τις Mercedes
Ξεκινώντας το Q2 οι οδηγοί της Mercedes ήταν οι μόνοι με χρησιμοποιημένα ενδιάμεσα ελαστικά, όμως πριν ολοκληρωθεί ο πρώτος γύρος αποφάσισαν να ακολουθήσουν το παράδειγμα των υπόλοιπων ομάδων. Έτσι, κάλεσαν τους Hamilton και Bottas στα pits για να τους βάλουν “φρέσκο” σετ.
Το εντυπωσιακό αυτής της περιόδου των κατατακτήριων ήταν ότι ο συνδυασμός της λάθος απόφασης της Mercedes με τα σταμάτα-ξεκίνα της βροχής, έκαναν τους Hamilton και Bottas να κινδυνεύσουν με αποκλεισμό. Μπορεί να κατάφεραν να περάσουν από τις θέσεις 2 και 3, όμως για να τα καταφέρουν έπρεπε να μπουν στα pits για να βάλουν ακόμα ένα σετ “φρέσκων” ενδιάμεσων.
Εντυπωσιακός για ακόμα μία φορά ήταν ο Russell, ο οποίος πέρασε στο Q3 καταλαμβάνοντας την όγδοη θέση, ενώ ταχύτερος όλων ήταν ο Norris.
Οι πέντε οδηγοί που αποκλείστηκαν είναι οι Leclerc, Latifi, Sainz, Alonso και Stroll.
Q3-Ο Norris στον τοίχο και ο Russell σε πελάγη ευτυχίας
Μεταξύ του Q2 και του Q3 η βροχή ενώ πήγαινε να σταματήσει, άρχισε ξανά να πέφτει και μάλιστα με μεγαλύτερη ένταση. Έτσι, είχαμε κάποιους οδηγούς να βγαίνουν με βρόχινα και κάποιους άλλους με ενδιάμεσα. Οι περισσότεροι είχαν βρόχινα, με εκείνους που επέλεξαν τα ενδιάμεσα να είναι οι Russell, Gasly και Perez. Ωστόσο, στα πρώτα λεπτά της διαδικασίας ακούσαμε τον Vettel να λέει ότι πρέπει να βγει κόκκινη σημαία επειδή το νερό πλέον είναι πολύ.
Αν και η πρόταση του Vettel δεν έγινε δεκτή, λίγα δευτερόλεπτα αργότερα βγήκε κόκκινη σημαία λόγω ενός ατυχήματος. Ο Norris έχασε τον έλεγχο της MCL35M βγαίνοντας από το σύμπλεγμα των στροφών Eau Rouge και Raidillon, χτύπησε στον τοίχο που βρίσκεται στα αριστερά και άρχισε να περιστρέφεται για κάποια δευτερόλεπτα πριν σταματήσει με το μονοθέσιο κατεστραμμένο.
Τυχαία ο πρώτος οδηγός που πέρασε από το σημείο ήταν ο Vettel, ο οποίος σταμάτησε για να ελέγξει αν ο Βρετανός της McLaren είναι εντάξει. Μάλιστα, όταν ο Γερμανός έμαθε από το team radio για την έξοδο του Norris, ακούστηκε να φωνάζει εκνευρισμένος ότι το ατύχημα θα μπορούσε να έχει αποφευχθεί αν είχε ακουστεί η πρότασή του για κόκκινη σημαία, λόγω της ύπαρξης πάρα πολύ νερού στην πίστα.
Τη στιγμή της διακοπής η κατάταξη ήταν Norris, Vettel, Russell, Hamilton, Bottas, Gasly, Verstappen, Perez, Ricciardo και Ocon, ενώ ο χρόνος που απέμενε ήταν 8 λεπτά και 59 δευτερόλεπτα. Ωστόσο, κανείς δεν είχε προλάβει να κάνει χρονομετρημένο γύρο.
Μετά από τη μεγάλη διακοπή, τελικά η διαδικασία επανεκκίνησε στις 17:45, ώρα Ελλάδας, ενώ θεωρητικά έπρεπε να έχει τελειώσει από τις 17:00. Ο πρώτος που βγήκε στην πίστα ήταν ο Alonso, όμως σύντομα ακολούθησαν και οι υπόλοιποι, καθώς υπήρχε λίγος διαθέσιμος χρόνος.
Με εξαίρεση τον Russell, όλοι οι οδηγοί επέλεξαν να βγουν με ενδιάμεσα ελαστικά. Ωστόσο, μόλις ένα γύρο αργότερα ο Βρετανός μπήκε στα pits για να βάλει ενδιάμεσα, αν και επέλεξε ένα μεταχειρισμένο σετ.
Μετά τις πρώτες προσπάθειες των οδηγών, ο Hamilton ήταν πρώτος με τον Verstappen σχεδόν 1 δευτερόλεπτο πίσω του και τον Bottas στην τρίτη θέση.
Η έκπληξη, όμως ήταν φυλαγμένη για το τέλος. Ο Russell έκανε έναν εκπληκτικό γύρο και βρέθηκε στην πρώτη θέση, όμως υπήρχαν κάποιοι οδηγοί ακόμα που βρίσκονταν σε γρήγορο γύρο.
Μετά τον οδηγό της Williams πέρασε τη γραμμή τερματισμού ο Hamilton, όμως ήταν 0.013 δευτερόλεπτα πιο αργός. Αμέσως μετά πέρασε ο Perez όμως ήταν 2.026 δευτερόλεπτα πιο αργός. Ο χρόνος του Bottas απείχε 2.416 δευτερόλεπτα, ενώ εκείνος του Vettel ήταν 0.849 πιο αργός. Έτσι, ο Verstappen ήταν ο μόνος που μπορούσε να ρίξει τον Russell από την κορυφή, κάτι που ο Ολλανδός έκανε με χρόνο 0.321 δευτερόλεπτα πιο γρήγορο.
Τελική κατάταξη
Έτσι, η τελική τριάδα διαμορφώθηκε από τους Verstappen, Russell και Hamilton.
Δίπλα στον Hamilton από την τέταρτη θέση θα εκκινήσει ο Ricciardo, στο καλύτερο φετινό του αποτέλεσμα σε κατατακτήριες. Στην πέμπτη και έκτη θέση θα βρίσκονται οι Vettel και Gasly. Έβδομος ταχύτερος ήταν ο Perez και όγδοος ο Bottas, όμως ο Φινλανδός έχει ποινή πέντε θέσεων επειδή προκάλεσε τις συγκρούσεις στην εκκίνηση του Γκραν Πρι Ουγγαρίας, οπότε θα εκκινήσει 13ος. Έτσι, οι Ocon, Norris, Leclerc, Latifi και Sainz θα ανέβουν κατά μία θέση και θα εκκινήσουν στις 8, 9, 10, 11 και 12, αντίστοιχα. Ωστόσο, ο Norris έχει ένα ερωτηματικό καθώς είναι πάρα πολύ πιθανό να χρειαστεί αλλαγή σε αρκετά τμήματα του κινητήρα. Αν σε κάποιο από αυτά ξεπεράσει το επιτρεπόμενο όριο, θα δεχτεί ποινή θέσεων.
Στατιστικά
Η δεύτερη θέση από την οποία θα εκκινήσει ο Russell είναι ιστορική για τη Williams. Η τελευταία φορά που μονοθέσιο της βρετανικής ομάδας βρέθηκε στην πρώτη σειρά του Spa ήταν το 2001 με Montoya και Ralf Schumacher στις θέσεις 1 και 2. Όσον αφορά όλες τις πίστες, η τελευταία φορά που μία Williams βρέθηκε στην πρώτη σειρά ήταν στη Monza το 2017, όμως ήρθε από σπόντα. Ο Stroll είχε καταταγεί τέταρτος αλλά μία αλλαγή κινητήρα στις δύο Red Bull που ήταν στις θέσεις 2 και 3 τον ανέβασε κατά δύο θέσεις. Για να βρούμε πρώτη σειρά εκκίνησης που να την έχει κατακτήσει κανονικά η ομάδα πρέπει να πάμε στη Γερμανία του 2014, όπου ο Bottas ήταν δεύτερος πίσω από τον Rosberg.
Ο πρωταγωνιστής Russell
Το Spa είναι μια πίστα στην οποία αναδεικνύεται ο οδηγός. Επιπλέον, η βροχή είναι μια συνθήκη που κάνει τους καλούς οδηγούς να ξεχωρίζουν. Όταν συνδυάσεις βροχή στο Spa, λοιπόν, τότε ο οδηγός γίνεται πρωταγωνιστής και αυτό φάνηκε με τον καλύτερο τρόπο σήμερα με τη δεύτερη θέση του Russell.
Άραγε ο Toto Wolff τι περιμένει για να ανακοινώσει τη μεταγραφή του; Τι άλλο να κάνει; Να κερδίσει αγώνα με τη Williams;