Ο αγώνας sprint στη Βραζιλία μας κράτησε σε αγωνία σε όλη τη διάρκεια των 24 γύρων του, καθώς μαίνονταν δύο μάχες στην κορυφή για την πρώτη και την τρίτη θέση, ενώ ταυτόχρονα στο υπόλοιπο grid ο Hamilton προσπερνούσε με καταιγιστικό ρυθμό.
Νικητής και κατακτητής της pole position με αυτόν τον τρόπο ήταν ο Bottas, ο οποίος έφυγε εξαιρετικά όταν έσβησαν τα πέντε κόκκινα φώτα και κράτησε με επιτυχία πίσω του τον Verstappen μέχρι την καρό σημαία.
Οι επιλογές πριν την εκκίνηση που έπαιξαν ρόλο στο τελικό αποτέλεσμα
Με τον Verstappen στην πρώτη θέση, τον Bottas στη δεύτερη και τον Hamilton στην τελευταία παρατάχθηκαν τα 20 μονοθέσια για την εκκίνηση του αγώνα sprint.
Ενδιαφέρον είχε ότι δεν επέλεξαν όλοι οι οδηγοί την ίδια γόμα ελαστικών. Οι 9 από αυτούς έβαλαν τη μαλακή γόμα και οι υπόλοιποι 11 τη μεσαία. Εκείνοι με τη μαλακή θα είχαν πλεονέκτημα στην εκκίνηση, ενώ εκείνοι με τη μεσαία ποντάριζαν στο γεγονός ότι θα είχαν καλύτερη πρόσφυση προς το τέλος του αγώνα των 24 γύρων. Όσον αφορά τους πρωταγωνιστές, ο Bottas προτίμησε τη μαλακή γόμα, οι Verstappen τη μεσαία, ενώ την ίδια επιλογή έκανε και ο Hamilton, καθώς από τη θέση που εκκινούσε είχε να δώσει πολλές μάχες και χρειαζόταν την αυξημένη διάρκεια ζωής των κίτρινων ελαστικών.
Ωστόσο, με τη θερμοκρασία αέρα στους 16 βαθμούς και εκείνη οδοστρώματος στους 33 ίσως τα μαλακά ελαστικά να μη φθείρονταν τόσο έντονα, ενώ θα ήταν ευκολότερο να έρθουν στο κατάλληλο παράθυρο λειτουργίας συγκριτικά με την μεσαία γόμα της Pirelli.
Εκκίνηση
Στην εκκίνηση ο Verstappen “πλήρωσε” το γεγονός ότι επέλεξε τη μεσαία γόμα ελαστικών, καθώς ο Bottas έφυγε πολύ καλύτερα και πήρε την πρωτοπορία του αγώνα ενώ μέχρι την τέταρτη στροφή βρέθηκε στην τρίτη θέση, πίσω και από τον Sainz ο οποίος εκκίνησε ταχύτατα.
Ωστόσο δεν έμεινε για πολύ πίσω του καθώς στην αρχή του τέταρτου γύρου πέρασε ξανά δεύτερος και άρχισε να κυνηγά τον Bottas.
Εκπληκτική εκκίνηση έκανε και ο Hamilton περνώντας τέσσερα μονοθέσια στις πρώτες στροφές, ενώ μέχρι τον τρίτο γύρο ήταν ήδη στη 13η θέση.
Ο Ολλανδός ακούστηκε να διαμαρτύρεται για προβλήματα με το συγχρονισμό των σχέσεων στο κιβώτιο ταχυτήτων, ζήτημα το οποίο θα μπορούσε να δικαιολογήσει την κακή εκκίνηση.
Μάχες παντού
Στον ένατο γύρο οι Leclerc και Norris είχαν πολύ ωραία μάχη διαρκείας μερικών στροφών για την πέμπτη θέση, η οποία έκανε καρδιές να χτυπήσουν, με τελικό νικητή τον Βρετανό της McLaren.
Εκείνοι οι οποίοι είχαν μάχη που κρατούσε αρκετούς γύρους ήταν οι Sainz και Perez. Ο Μεξικανός προσπαθούσε με όποιον τρόπο μπορούσε να προσπεράσει, όμως η Ferrari είχε λίγο μεγαλύτερη τελική ταχύτητα και κατάφερνε να διατηρείται μπροστά στις ευθείες, παρά το γεγονός ότι ο Perez ήταν καλύτερος στις στροφές και είχε DRS.
Εκτός από το γεγονός ότι πάλευαν για τη θέση εκκίνησης της Κυριακής, διακυβευόταν και ένας βαθμός, εκείνος που δίνει η τρίτη θέση στον αγώνα sprint.
Κάμψη του σερί προσπεράσεων
Πιο πίσω ο Hamilton ανέβαινε πλέον με πιο αργό ρυθμό καθώς είχε φτάσει σε ταχύτερους συνδυασμούς. Στον γύρο 14 ήταν 10ος και απέμεναν άλλοι 10 γύροι για να ανέβει όσο περισσότερο μπορεί στην κατάταξη.
Verstappen και Perez επιτίθενται ξανά
Την ίδια στιγμή ο Verstappen είχε πατήσει γκάζι ώστε να πλησιάσει και να προσπεράσει τον Bottas. Στον γύρο 16 η απόσταση ανάμεσά τους κυμαινόταν ανάμεσα στα 5 και 7 δέκατα του δευτερολέπτου. Αυτό σημαίνει ότι ο Ολλανδός είχε DRS. Ωστόσο, στις ευθείες ο Bottas πετύχαινε να μείνει μπροστά.
Η μάχη του Perez με τον Sainz φαινόταν να έχει σταθεροποιηθεί με τον οδηγό της Red Bull στο 1 δευτερόλεπτο μακριά και να μην μπορεί να μειώσει.
Όλα για όλα στο τέλος
Έξι γύρους πριν το τέλος η Red Bull ενημέρωσε και τους δύο οδηγούς της ότι τα μαλακά ελαστικά θα αρχίσουν να χάνουν απόδοση, ώστε εκείνοι με τη σειρά τους να ανεβάσουν ρυθμό και να ξέρουν ότι έχουν αυξημένη πιθανότητα για προσπέραση.
Λίγο αργότερα, στον γύρο 21 ο Hamilton είχε καταφέρει να βρεθεί στη θέση 6 και απείχε 1.3 δευτερόλεπτα από τον Lando Norris που ήταν πέμπτος, ενώ μέχρι και τον τρίτο Sainz οι ενδιάμεσες διαφορές ήταν όλες μικρότερες των 2 δευτερολέπτων.
Τερματισμός
Ο Bottas μπήκε στον τελευταίο γύρο όντας πρώτος και με τον Verstappen να έχει DRS πίσω του, όμως ο Ολλανδός δεν κατάφερε να εκμεταλλευτεί αυτό το γεγονός για να κάνει την προσπέραση.
Έτσι ο Bottas είδε πρώτος την καρό σημαία κατακτώντας με αυτό τον τρόπο την pole position για το Γκραν Πρι Βραζιλίας οπότε θα εκκινήσει μη έχοντας κανέναν μπροστά του την Κυριακή.
Κατάταξη
Δίπλα του θα παραταχθεί ο Verstappen, με τους Sainz και Perez στη δεύτερη σειρά του grid.
Ο Hamilton μπορεί να τερμάτισε πέμπτος, όμως αύριο θα εκκινήσει από τη δέκατη θέση καθώς έχει ποινή 5 θέσεων για τοποθέτηση πέμπτου κινητήρα εσωτερικής καύσης φέτος, με το όριο στους τρεις.
Αυτό σημαίνει ότι πρέπει και πάλι να κάνει πολλές προσπεράσεις, όμως με καλή στρατηγική και ίσως λίγη βοήθεια από την τύχη, μία θέση στο βάθρο ίσως να μην είναι αδύνατη.
Έκτος είδε την καρό σημαία ο Norris και έβδομος ο Leclerc, ενώ οι Gasly, Ocon και Vettel συμπλήρωσαν την πρώτη δεκάδα.
Η κατάσταση στο πρωτάθλημα
Χάρη στη νίκη του Bottas η Mercedes κατάφερε να μη χάσει το προβάδισμα στο πρωτάθλημα κατασκευαστών. Αντίθετα, σε συνδυασμό με τη μη βαθμολόγηση του Perez απομακρύνθηκε κατά ένα βαθμό, με την απόσταση που χωρίζει Mercedes και Red Bul να είναι πλέον δύο βαθμοί. Έτσι, η μάχη του Hamilton στον αγώνα δε θα είναι σημαντική μόνο για τον εαυτό του, αλλά και για την ομάδα του η οποία μετά το Μεξικό είδε το “μαξιλαράκι” που είχε φτιάξει να εξαφανίζεται.
Όσο για το πρωτάθλημα οδηγών ο Verstappen διεύρυνε τη διαφορά του κατά δύο βάθμους, φτάνοντας πλέον στους 21.
Τρεις νίκες αρκούν
Ο Verstappen πλέον βρίσκεται σε τέτοια θέση ώστε με τρεις νίκες παίρνει το πρωτάθλημα οδηγών, άσχετα από τα αποτελέσματα Hamilton. Σίγουρα θέλει να κάνει την αρχή στη Βραζιλία, ώστε να αυξήσει περαιτέρω τις πιθανότητες για την κατάκτηση του πρώτου τίτλου της καριέρας του.
Η εκκίνηση του αγώνα είναι προγραμματισμένη για τις 19:00, ώρα Ελλάδας.