Η ιστορία γράφεται από τα αποτελέσματα. Kαι στο θρόνο του εορταστικού Γκραν Πρι για τα 70 χρόνια της Formula 1, στην πίστα του Σίλβερστον κάθεται μέχρι το επόμενο εορταστικό Γκραν Πρι ο Μαξ Φερστάπεν.
Μια νίκη που πέρα από το πολύ καλό οδήγημα του Ολλανδού, την καλοκουρδισμένη R.B. Aston Martin, μεγάλη συμμετοχή στη νίκη φέρει η «παρέα» του Κρίστιαν Χόρνερ, αγωνιστικός διευθυντής της R.B. Racing και τα υπόλοιπα μέλη της ομάδας.
Μια νίκη «δουλεμένη» πολύ από τα προκριματικά σε θέματα στρατηγικής που κατάφερε να σπάσει την κυριαρχία της Mercedes στα 4 πρώτα Γκραν Πρι του 2020.
Κατακτώντας έτσι την πρώτη του νίκη της σεζόν, αφήνοντας στην 2η και 3η θέση τα Mercedes boys.
Με τον Χάμιλτον να «τρώει» σίδερα στους τελευταίους γύρους ώστε να πλησιάσει το Φερστάπεν και έναν Μπότας που παρά το γεγονός ότι ξεκίνησε από την pole –position δεν μπόρεσε να αντισταθεί στην πίεση του νεαρού Ολλανδού και να είναι στην ουσία ο μεγάλος χαμένος του εορταστικού Γκραν Πρι .
.
Το φιλμ του αγώνα έχει ως εξής:
Με το που δόθηκε η εκκίνηση Μπότας και Χάμιλτον φεύγουν μπροστά ενώ ο Φερστάπεν προσπερνώντας τον Χούλκενμπεργκ πλασάρεται τρίτος.
Στη «ουρά» ο Φέτελ στην πρώτη στροφή καταλήγει σε ένα μεγαλοπρεπέστατο τετ-α-κε και από την 11η θέση που εκίνησε μένει τελευταίος.
Στην κορυφή τα δύο Mercedes, με διαφορετικές στρατηγικές (μέση γόμα της Pirelli με κίτρινο χρώμα) από τη R.B. Aston Martin (σκληρά με άσπρα χαρακτηριστικά Pirelli) εξακολουθούν να προηγούνται του Φερστάπεν που ακολουθεί τρίτος και πιέζει τα μαύρα βέλη ώστε να «φαγωθούν» πιο γρήγορα τα ελαστικά τους και να μπουν πολύ πιο γρήγορα για αλλαγή ελαστικών, από τη R.B. Aston Martin, κάτι που το πέτυχε ο Ολλανδός.
O Μπότας αλλάζει ελαστικά στον 13ο γύρο και ο Φερστάπεν εξακολουθεί να γυρίζει με τα ελαστικά. 13 γύρους μετά , στον 26 γύρο είναι η σειρά του Φερστάπεν να αλλάξει ελαστικά με τον Μπότας να προηγείται και με τον Χάμιλτον να βρίσκεται 3ος.
Με «φρέσκα» ελαστικά ο Φερστάπεν προσπερνά με θάρρος τον Μπότας και οδηγεί την κούρσα.
Στον 32ο γύρο Μπότας και Φερστάπεν εισέρχονται ταυτόχρονα στα πιτς για αλλαγή ελαστικών, με τον Χάμιλτον να συνεχίζει να γυρίζει στην πίστα . « Άσπρα» Pirelli «φορούν» και οι δύο και βγαίνουν στην πίστα, με τον Χάμιλτον να μπαίνει για αλλαγή ελαστικών 11 γύρους πριν το τέλος.
Η σειρά είναι Φερστάπεν, Μπότας, Χάμιλτον. Και τότε αρχίζει την επίθεσή του ο Χάμιλτον. Κάνει έναν απίθανο αγώνα, προσπερνά τον Μπότας (που έδειχνε ανήμπορος να κυνηγήσει τον Φερστάπεν) και ρίχνεται στο κατόπι του Ολλανδού.
Η διαφορά είναι μεγάλη για να καλύψει ο Χάμιλτον, ο Φερστάπεν κερδίζει το 9ο Γκραν Πρι της καριέρας του και ο Χάμιλτον τερματίζει δεύτερος, και ανεβαίνει για 155η φορά στο βάθρο, ισοφαρίζοντας το ρεκόρ του Σουμάχερ, με τρίτο τον Μπότας.
Στη τεταρτη θέση ο Λεκλέρκ που πανηγύρισε για αυτήν τη θέση, που μάλλον δεν γνωρίζει ο πιτσιρικάς από το Μόντε Κάρλο, ότι ότν μια Ferrari δεν κερδίζει, απλά δεν υπάρχει πανηγυρισμός, με τους Άλμπον, Στρολ, Χούλκενμπεργκ (ο μόνος με τρία pit-stop μεταξύ εκείνων που τερμάτισαν στην πρώτη δεκάδα), Οκόν, Νόρις, Κβίατ να συμπληρώνουν την βαθμολογούμενη 10άδα.
Και ο Φέτελ; Με το ζόρι 12ος καθώς ότι και να πεις είναι πλέον περιττό, όταν Ferrari με τον 4 φορές παγκόσμιο πρωταθλητή βρίσκεται σε αυτήν τη θέση και δεν έχει πλασαριστεί βαθμολογικά εντός της πρώτης 10άδας μετά από 5 Γκραν Πρι.
Ν σημειωθεί επίσης ότι δεν εμφανίστηκε ούτε για ένα γύρο το αυτοκίνητο ασφαλείας.
Ραντεβού το σαββατοκύριακο 15-16 Αυγούστου στην Ισπανία, στην πίστα της Βαρκελώνης, όπου οδηγοί και ομάδες την ξέρουν πολύ καλά.
Η βαθμολογία μετά το 5ο Γκραν Πρι διαμορφώθηκε ως εξής:
Χάμιλτον 107 βαθμούς
Φερστάπεν 77
Μπότας 73
Λεκλερκ 45
Νόρις 38
Άλμπον 36
Στρολ 28
Πέρες 22
Ρικιάρντο 20
Οκόν 16