Ο Lewis Hamilton πήρε τη νίκη νούμερο 99 της καριέρας του στο Silverstone, μπροστά στους συμπατριώτες του με μία εμφάνιση αντάξια πρωταθλητή. Ο Βρετανός προσπέρασε τον Leclerc για τη νίκη μόλις 2 γύρους πριν το τέλος, ενώ στον πρώτο γύρο είχε επαφή με τον Verstappen η οποία τερμάτισε τον αγώνα του Ολλανδού.
Πρώτη εκκίνηση
Όταν έσβησαν τα πέντε κόκκινα φώτα ο Hamilton έφυγε οριακά καλύτερα από τον Verstappen, όμως αυτό το μικρό πλεονέκτημα δεν ήταν αρκετό ώστε ο Βρετανός να βρεθεί μπροστά από τον μεγάλο του αντίπαλο στο πρωτάθλημα.
Ο Verstappen στον τοίχο
Η μάχη των δύο συνεχίστηκε για αρκετές στροφές με τα μονοθέσια να “φλερτάρουν” με την επαφή, κάτι που τελικά συνέβη όταν οι δύο μονομάχοι ήταν περίπου στο μισό του γύρου, στη στροφή Copse. Τη στιγμή που έστριβαν το μπροστά αριστερά ελαστικό του Hamilton ακούμπησε το πίσω δεξιά του Verstappen. Από την επαφή η Red Bull βρέθηκε να περιστρέφεται ακυβέρνητη και κατέληξε στον τοίχο από ελαστικά. Αυτό σήμανε το τέλος στον αγώνα του Ολλανδού.
Ο Leclerc στην κορυφή, το safety car και η διακοπή
Την ίδια στιγμή, ο Leclerc που είχε καταφέρει να προσπεράσει τον Bottas στην εκκίνηση και να βρεθεί στην τρίτη θέση πίσω από τους Verstappen και Hamilton, έβρισκε την ευκαιρία να προσπεράσει και τον Βρετανό παίρνοντας τα ηνία του αγώνα.
Λίγα δευτερόλεπτα μετά αποφασίστηκε να μπει το αυτοκίνητο ασφαλείας στην πίστα, ενώ στην ολοκλήρωση του δεύτερου γύρου το safety car και όλα τα μονοθέσια μπήκαν στα pits, καθώς αποφασίστηκε η διακοπή του αγώνα. Η σχετική απόφαση ήρθε ώστε να υπάρχει άνεση χρόνου για τα συνεργεία που θα μάζευαν το μονοθέσιο του Verstappen, αλλά και για να επισκευαστεί ο τοίχος από ελαστικά.
Η Red Bull κατηγορεί και η Mercedes υπερασπίζεται
Κατά τη διάρκεια της διακοπής ακούσαμε τον Christian Horner και τον Jonathan Wheatley (επικεφαλής και τεχνικός διευθυντής της Red Bull, αντίστοιχα), να μιλούν στον Michael Masi (τον αλυτάρχη του αγώνα), ζητώντας βαριά τιμωρία για τον Hamilton. Εκτός των παραπάνω όμως ακούσαμε και τον Toto Wolff, επικεφαλής της Mercedes, να επικοινωνεί και αυτός με τον Michael Masi αναφέροντας ότι του έστειλε ένα e-mail σχετικά με τους κανονισμούς, προφανώς σε μια προσπάθεια να μην τιμωρηθεί ο οδηγός του ή έστω να δεχτεί κάποια ελαφριά τιμωρία.
Δεύτερη εκκίνηση
Όταν ο αγώνας εκκίνησε ξανά, τα μονοθέσια παρατάχθηκαν στο grid για ακόμα μία στατική εκκίνηση. Έτσι, τα πέντε κόκκινα φώτα άναψαν ξανά. Όταν έσβησαν ο Leclerc κατάφερε να κρατήσει την πρωτιά, ο Hamilton έστριψε δεύτερος, όμως ο Bottas έχασε ξανά μία θέση. Αυτή τη φορά ήταν ο Norris εκείνος που τον προσπέρασε και του πήρε την τρίτη θέση.
Μάχες πιο πίσω έδινε και ο Alonso. Στις στροφές 7 και 8 ο Ισπανός είχε βρεθεί δίπλα – δίπλα με τον Vettel, καθώς οι δυο τους συνέχισαν τη μονομαχία που ξεκίνησαν στον αγώνα sprint. Τελικά η πίεση του Ισπανού έκανε τον Γερμανό να υποπέσει σε λάθος. Τη στιγμή που έβγαιναν από τις δύο στροφές ο οδηγός της Aston Martin πάτησε περισσότερο το γκάζι, προκάλεσε υπερστροφή και βρέθηκε στο γρασίδι, στην παλιά είσοδο του pit lane. Αυτό τον έριξε στην τελευταία θέση της κατάταξης.
Από εκεί και μετά δεν υπήρξαν απρόοπτα. Ο Perez έκανε πολύ ισχυρό ξεκίνημα θέλοντας να ανέβει όσο πιο ψηλά μπορούσε, καθώς στην εκκίνηση ήταν τελευταίος λόγω της εξόδου που είχε στον αγώνα sprint, ενώ πολύ καλή πορεία είχε και ο Stroll, με τον Καναδό στην όγδοη θέση, έξι πιο ψηλά σε σχέση με το πού ξεκίνησε.
Η τιμωρία και τα προβλήματα του Hamilton
Κάπου εκεί ανακοινώθηκε και η απόφαση των αγωνοδικών σχετικά με το συμβάν Hamilton – Verstappen. Η τελική τους κρίση ήταν ότι ο Hamilton προκάλεσε την επαφή και γι’ αυτό τον τιμώρησαν με 10 δευτερόλεπτα. Αυτό σημαίνει πως όταν θα έμπαινε στα pits, οι μηχανικοί θα έπρεπε να περιμένουν 10 δευτερόλεπτα πριν ακουμπήσουν οποιοδήποτε κομμάτι του μονοθεσίου.
Εκτός από την ποινή ο Hamilton είχε ακόμα ένα πρόβλημα. Δεν μπορούσε να προσπεράσει τον Leclerc, οπότε σε συνδυασμό με την ποινή η πιθανότητα νίκης απομακρυνόταν. Επιπλέον των παραπάνω, ο Βρετανός ακουγόταν να αναφέρει συχνά στον ασύρματο προς την ομάδα του ότι τα πίσω ελαστικά είχαν υψηλή θερμοκρασία και προσπαθούσε να βρει τρόπο ώστε να παγώσουν ελαφρώς. Ταυτόχρονα, η διαφορά από τον Leclerc είχε αυξηθεί στα 2 δευτερόλεπτα.
Προβλήματα και για τον Leclerc
Εκείνη τη στιγμή η διαφορά από τον Μονεγάσκο έπεσε στο μισό. Αρχικά φάνηκε ανεξήγητο όμως αμέσως μετά ο Leclerc ακούστηκε να αναφέρει στον ασύρματο ότι η υβριδική μηχανή έκανε μικρές διακοπές ισχύος. Αυτό επέτρεψε στον Hamilton να μπει στη ζώνη DRS, “ανάβοντας” τη μάχη για την πρωτοπορία του αγώνα.
Προκειμένου να λυθεί το πρόβλημα με τον κινητήρα, οι μηχανικοί έδωσαν κάποιες εντολές στον οδηγό τους. Τελικά στον γύρο 18 η Ferrari ενημέρωσε τον Leclerc ότι το πρόβλημα λύθηκε. Αμέσως μετά ο νεαρός οδηγός άρχισε και πάλι να ανοίγει τη διαφορά και στον γύρο 22 αυτή είχε φτάσει στα 2.0 δευτερόλεπτα.
Άρχισαν τα pit stops των προτοπόρων
Στον ίδιο γύρο μπήκε για αλλαγή ελαστικών ο τρίτος του αγώνα, ο Lando Norris. Σκοπός της McLaren ήταν να κάνει το undercut ώστε ο οδηγός τους να εκμεταλλευτεί την ποινή του Hamilton και να ανέβει στη δεύτερη θέση, ωστόσο υπήρξε καθυστέρηση επειδή δεν κούμπωνε ο πίσω δεξιά τροχός. Τελικά το pit stop κράτησε 6.0 δευτερόλεπτα.
Αυτή η καθυστέρηση ήταν αρκετή ώστε ο Norris να χάσει μία θέση. Στον επόμενο γύρο η Mercedes κάλεσε τον Bottas για αλλαγή ελαστικών και ο Φινλανδός βγήκε μπροστά από τον Βρετανό της McLaren.
Στον γύρο 24 οι εντολές της Ferrari προς τον Leclerc σχετικά με το πρόβλημα στον κινητήρα επέστρεψαν. Αυτή τη φορά οι Ιταλοί είπαν στον οδηγό τους να μην ανεβάζει σχέση, τη στιγμή που συμβαίνει κάποια διακοπή ισχύος.
Στο τέλος του γύρου 27 ο Hamilton μπήκε στα pits για να βάλει τη σκληρή γόμα ελαστικών. Οι μηχανικοί περίμεναν 10 δευτερόλεπτα και μετά έκαναν την αλλαγή. Όταν ο οδηγός της Mercedes επέστρεψε στην πίστα, ήταν στην πέμτπη θέση. Μπροστά του στις τέσσερις πρώτες ήταν οι Leclerc, Sainz, Bottas και Norris.
Ένα γύρο αργότερα μπήκε και ο Sainz στα pits, όμως το pit stop ήταν κακό. Ο μπροστά αριστερά τροχός δεν κούμπωνε, με αποτέλεσμα η στάση να διαρκέσει 12.3 δευτερόλεπτα. Έτσι, ο Ισπανός της Ferrari επέστρεψε στην πίστα έκτος.
Αμέσως μετά, στο τέλος του γύρου 29 έκανε τη δική του αλλαγή και ο Leclerc, βάζοντας τη σκληρή γόμα. Το pit stop του Μονεγάσκου ήταν καθαρό, οπότε δεν έχασε την πρωτοπορία.
Η κατάταξη μετά τα pit stops
Όταν οι πρωτοπόροι ολοκλήρωσαν τις αλλαγές ελαστικών η κατάταξη στις έξι πρώτες θέσεις ήταν Leclerc, Bottas, Norris, Hamilton, Ricciardo και Sainz. Ωστόσο, ο εφτά φορές παγκόσμιος πρωταθλητής κινούνταν πολύ γρήγορα, έτσι στον γύρο 31 προσπέρασε τον Norris για την τρίτη θέση του βάθρου και απείχε περίπου 4 δευτερόλεπτα από τον Bottas.
Πρώτος στόχος του Hamilton, ο Bottas
Από εκείνη τη στιγμή ο Hamilton ξεκίνησε να μαζεύει αρκετά γρήγορα τη διαφορά, ενώ ταυτόχρονα ο Bottas ανέφερε πρόβλημα με τη φθορά των ελαστικών του. Τελικά έφτασε στο 1 δευτερόλεπτο από τον Bottas και εκείνη τη στιγμή ο Φινλανδός δέχτηκε εντολή από την ομάδα να παραχωρήσει τη θέση στον team mate του.
Καθαρή πίστα και δαιμονιώδης ρυθμός
Πλέον ο Βρετανός είχε ελεύθερη πίστα για να κυνηγήσει τον Leclerc για την πρώτη θέση, με τα γραφικά της Formula 1 να προβλέπουν ότι αυτό θα γίνει στον γύρο 50 από τους 52 που έχει ο αγώνας. Όλα έδειχναν, λοιπόν, ότι το τέλος θα ήταν δραματικό.
Μετά την αλλαγή θέσης με τον Bottas ο Hamilton άρχισε να κινείται σε όλους τους γύρους με ρυθμό 1 δευτερόλεπτο ταχύτερο του Leclerc. Έτσι, στον γύρο 49 η διαφορά των δύο οδηγών έφτασε στο 1 δευτερόλεπτο, οπότε πλέον ο Βρετανός είχε DRS και η μάχη μπήκε στην κορυφαία της στιγμή.
Προσπέραση νίκης
Ο Leclerc άντεξε μέχρι τον γύρο 50. Σε εκείνον ο Hamilton κόλλησε πίσω από τον Μονεγάσκο και στη στροφή Copse, την ίδια στην οποία είχε την επαφή με τον Verstappen, κατάφερε να κάνει την προσπέραση για την πρώτη θέση, εκμεταλλευόμενος και ένα μικρό λάθος του οδηγού της Ferrari.
Καρό σημαία
Πλέον το μόνο που απέμενε ήταν να ολοκληρώσει τους τελευταίους 2.5 γύρους, ώστε να πάρει τη νίκη στον αγώνα της πατρίδας του για 8η φορά στην καριέρα του και αυτό ακριβώς έκανε.
Ο Leclerc έφτασε πολύ κοντά στο να πάρει μια ανέλπιστη νίκη για τη Ferrari όμως τελικά πέρασε τη γραμμή τερματισμού δεύτερος, ενώ ο Bottas ήταν εκείνος που ανέβηκε στο τρίτο σκαλί του βάθρου.
Τελική κατάταξη
Πιο πίσω, στις θέσεις 4 και 5 τερμάτισαν οι δύο McLaren των Norris και Ricciardo, με την έτερη Ferrari του Sainz στην έκτη θέση. Η Alpine βρέθηκε στις θέσεις 7 και 9 με τους Alonso και Ocon, αντίστοιχα, ενώ ο Stroll τερμάτισε ανάμεσά τους. Ο Tsunoda με την AlphaTauri ήταν εκείνος που βρέθηκε στην τελευταία βαθμολογούμενη θέση.
Στο βρετανικό Γκραν Πρι δεν πήρε κανένας τον επιπλέον βαθμό που δίνει ο ταχύτερος γύρος, καθώς τον έκανε ο Perez, όμως ο Μεξικανός τερμάτισε εκτός της βαθμολογούμενης δεκάδας.
Το πρωτάθλημα πήρε πάλι φωτιά
Ο Hamilton κατάφερε να πάρει μια νίκη η οποία έμοιαζε σχεδόν απίθανη, σε μια μέρα που η Red Bull θα θέλει να ξεχάσει, καθώς δεν πήρε ούτε ένα βαθμό. Πρόκειται για έναν συνδυασμό ο οποίος δίνει και πάλι ενδιαφέρον στη σεζόν, τόσο για τον τίτλο των οδηγών, όσο και εκείνον των κατασκευαστών. Ο Verstappen διατήρησε την πρωτοπορία έναντι του Hamilton όμως οι 33 βαθμοί που απείχε μειώθηκαν στους 8, με 185 έναντι 177. Στο κατασκευαστών η Red Bull επίσης κράτησε την πρώτη θέση, όμως οι 44 βαθμοί της διαφοράς έγιναν μόλις 4, με 289 έναντι 285.
Επόμενη στάση
Ο επόμενος αγώνας είναι στην Ουγγαρία, το τριήμερο 30 Ιουλίου – 1 Αυγούστου, με επιστροφή στο συνηθισμένο format, δηλαδή FP1 και FP2 την Παρασκευή, FP3 και κατατακτήριες το Σάββατο και ο αγώνας την Κυριακή. Αυτός θα είναι ο τελευταίος αγώνας πριν το καλοκαιρινό διάλειμμα, καθώς μετά η δράση θα επιστρέψει στις 27 – 29 Αυγούστου με το Γκραν Πρι του Βελγίου.
GOAT!!