Ο Μαξ Φερστάπεν δεν δυσκολεύτηκε να πάρει την τρίτη του νίκη σε τέσσερα γκραν πρι εφέτος. Αυτή τη φορά, στον αγώνα της Formula 1 στην Ιαπωνία.
Τον Φερστάπεν τον είχε πειράξει αρκετά η εγκατάλειψη στην Αυστραλία. Κυρίως γιατί προέκυψε από αστοχία της Red Bull και όχι από δικό του λάθος.
Στη Σουζούκα εμφανίστηκε όλο το τριήμερο σοβαρός και συγκεντρωμένος και πήρε μία -σχετικά- άνετη νίκη, την 57η της καριέρας του. Ο Πέρεζ ήταν επίσης καλός, και έμεινε στη δεύτερη θέση για το 1-2 της Red Bull.
Ο Σαρλ Λεκλέρ συμπλήρωσε το βάθρο, ενώ με έναν καλό αγώνα, ο Γιούκι Τσουνόντα κατάφερε να βαθμολογηθεί στο γκραν πρι της χώρας του!
鈴鹿ウィナー 🏆 @Max33Verstappen WINSSS the #JapaneseGP 🇯🇵 pic.twitter.com/tZu3LPoYGA
— Oracle Red Bull Racing (@redbullracing) April 7, 2024
Η Σουζούκα μπορεί να έχει βελτιώσει αρκετά τον τομέα της ασφάλειας, αλλά τα προστατευτικά, το… τέλος της πίστας, βρίσκονται αρκετά κοντά στο οδόστρωμα. Αυτό συνέβαλλε σε ένα σφοδρό ατύχημα στην εκκίνηση του εφετινού γκραν πρι.
Ο Φερστάπεν έφυγε πολύ καλά, με τον Πέρεζ και τον Νόρις να κρατούν τη θέση τους αλλά να μην μπορούν να τον προσπεράσουν. Ήσυχα τα πράγματα μπροστά, όμως πίσω, χαμός!
Ο Ντάνιελ Ρικιάρντο έκανε μία απότομη κίνηση προς τον Αλεξάντερ Άλμπον και αμφότεροι κατέληξαν στα προστατευτικά και εκτός αγώνα! Και οι δύο πιλότοι είναι καλά στην υγεία τους.
Another look back at the incident that has us under red flags here from the start in Suzuka 🔍#F1 #JapaneseGP pic.twitter.com/H88GGjBOV5
— Formula 1 (@F1) April 7, 2024
Full onboard camera footage of the Daniel Ricciardo and Alexander Albon crash:#F1 #Formula1 #JapaneseGP pic.twitter.com/Bqaal3BU3g
— Extreme Cars (@extremecars__) April 7, 2024
Daniel Ricciardo’s On-board camera footage:#F1 #Formula1 #JapaneseGP #DanielRicciardo pic.twitter.com/5iHNFjZhOW
— Extreme Cars (@extremecars__) April 7, 2024
Formula 1: Δεύτερη εκκίνηση μισή ώρα μετά
Οι άνθρωποι της πίστας επισκεύασαν άμεσα τις μπαριέρες και με διαφορά περίπου 32 λεπτών από την πρώτη, ο αγώνας είχε και δεύτερη εκκίνηση από στάση.
Αυτή τη φορά ήταν όλα «καθαρά» και ο Φερστάπεν δεν δυσκολεύτηκε να πάρει διαφορά δευτερολέπτου από τον ομόσταυλό του, στον πρώτο γύρο.
Πολλές ομάδες είχαν αλλάξει ελαστικά κατά την κόκκινη σημαία. Η Ferrari έβαλε μέση, φρέσκια γόμα και οι δύο Mercedes, σκληρή.
Οι δύο κύριες μάχες ήταν με τον Σάινθ να κυνηγά τον Νόρις για την τρίτη θέση και με τον Λεκλέρ να κηνυγά τον Πιάστρι για την έκτη. Ο Νόρις είχε θέματα και στον 11ο γύρο τον κάλεσαν στα πιτ για σκληρή γόμα.
Δευτερόλεπτα μετά μπήκε και ο Πιάστρι.
Good stop. Hard tyres on for Lando.#JapaneseGP 🇯🇵 [Lap 12/53] pic.twitter.com/0id0c1tSjE
— McLaren (@McLarenF1) April 7, 2024
Formula 1: Εγκατέλειψε ο Ζου, swap οι Mercedes
Στον 15ο γύρο του αγώνα της Ιαπωνίας, ο Γκουάνιου Ζου εγκατέλειψε, με θέμα στο κιβώτιο ταχυτήτων. Κατάφερε, ωστόσο, να επιστρέψει στα πιτ και να μη δημιουργήσει πρόβλημα στον αγώνα.
Την ίδια ώρα, ο Χάμιλτον που ήταν μπροστά από τον Ράσελ στην πέμπτη θέση, τον άφησε να περάσει γιατί είχε καλύτερο ρυθμό. Αρκετά περίεργο αυτό για… Χάμιλτον.
Στον 17ο γύρο πάντως και ο Λάντο Νόρις άφησε τον επτάκις πίσω του, με μία εκπληκτική προσπέρασε στην πρώτη στροφή. Δευτερόλεπτα μετά τον πέρασε και ο Πέρεζ αλλά και ο Σάινθ, άνετα.
LAP 17/53
LANDO NORRIS WHAT A MOVE!
He needs to clear Hamilton to keep the pressure on Verstappen, who has pitted, and he does just that on the outside at T1 👏#F1 #JapaneseGP pic.twitter.com/DGOt8mY1O6
— Formula 1 (@F1) April 7, 2024
Με τον Λεκλέρ (που είχε βρεθεί μετά από 27 γύρους με μέση γόμα στην κορυφή, χωρίς πιτ στοπ) να αντιμετωπίζει διάφορα θέματα, είχαμε στην κορυφή τον Φερστάπεν, δεύτερο τον Πέρεζ και τέταρτο τον Νόρις, πίσω από τον Μονεγάσκο, στα μέσα του αγώνα.
Ο Σάινθ πέμπτος, προσπερνώντας και τον Ράσελ.
Τότε ήταν που και η Ferrari αποφάσισε να βάλει τον Λεκλέρ στα πιτ για σκληρή γόμα, με τη McLaren να βάζει για τον ίδιο λόγο μέσα και τον Νόρις! Καταστροφική απόφαση από τους Βρετανούς, αφού και πίσω από τον Λεκλέρ βγήκε ο Νόρις, και ο Ράσελ «χώθηκε» ανάμεσά τους. Κι ας τον πέρασε λίγο μετά.
LAP 27/53
It’s all happening here in Suzuka! 🍿
Leclerc goes wide, then pits with and jumps ahead of Norris…
Then Russell gets between them as they exit the pits! #F1 #JapaneseGP pic.twitter.com/GZ7qSJXwxZ
— Formula 1 (@F1) April 7, 2024
Στα… μετόπισθεν, ο Γιούκι Τσουνόντα μετά από ένα εξαιρετικά γρήγορο πιτ στοπ για τα δεδομένα της RB, αλλά και προσπερνώντας τον Μάγκνουσεν, μπήκε στους βαθμούς στον 34ο γύρο.
Με τις δύο Red Bull να έχουν καθαρίσει το 1-2 η προσοχή στράφηκε στη μάχη για την τέταρτη θέση μεταξύ Νόρις και Σάινθ.
Με μια παρένθεση για τον Λόγκαν Σάρτζεντ, ο οποίος είχε υποστροφή στη στροφή 9 και κόλλησε για λίγο στην αμμοπαγίδα. Με όπισθεν ξανά μπήκε στην πίστα και συνέχισε.
LAP 43/53
Sarge is in the gravel!
The Williams finds reverse and manages to keep it going 💪#F1 #JapaneseGP pic.twitter.com/kXAyIGh3yB
— Formula 1 (@F1) April 7, 2024
Στον 44ο γύρο ο Ισπανός πέρασε τον πιλότο της McLaren και το μήνυμα ήταν ξεκάθαρο από τη Ferrari. «Έχουμε αγώνα» είπε στους πιλότους της που βρίσκονταν στο 3-4.
Κανένας αγώνας. Ο Σάινθ «κατάπιε» τον Λεκλέρ και ανέβηκε στο πόντιουμ!
LAP 46/53
Carlos gets it done!
It’s a smooooooth pass around the outside of T1 to put the Spaniard up onto the podium! 🌶️#F1 #JapaneseGP pic.twitter.com/wr2JWWJiGU
— Formula 1 (@F1) April 7, 2024
Αναλυτικά τα αποτελέσματα του ιαπωνικού γκραν πρι:
Thoughts 💭 on the #JapaneseGP 🇯🇵
🔵 RedBull still ahead everyone
🔴 Ferrari did an amazing job with Leclerc, they sacrificed Qualifying pace to have an amazing race pace. Well done also with Sainz to secure strong P3 and P4!
🟢 Aston Martin saved by Alonso with a very good… pic.twitter.com/sjgY0AMoNX— F1Strategist (@TheF1Strategist) April 7, 2024