Ο Μαξ Φερστάπεν επέστρεψε στις νίκες, στο γκραν πρι της Formula 1 στον Καναδά, με τον Νόρις και τον Ράσελ να ακολουθούν.
Ακόμη μία νίκη, αν και ανέλπιστη αυτή τη φορά, για τον Μαξ Φερστάπεν. Ο Ολλανδός είδε τον Λάντο Νόρις να ανεβαίνει από τρίτος-πρώτος, στον 22ο γύρο του αγώνα και να ανοίγει άνετα διαφορά 10 δευτερολέπτων. Κι όμως, αν και διαφαινόταν ένας… περίπατος για τον πιλότο της McLaren, οι… μικροί έκαναν πάλι το θαύμα τους.
Ο Λόγκαν Σάρτζεντ έχασε ολομόναχος τον έλεγχο του μονοθεσίου του, έφερε αυτοκίνητο ασφαλείας στην πίστα και με μία λανθασμένη διαχείριση της κατάστασης από τη McLaren, ο Φερστάπεν πήρε μια για πάντα την πρωτοπορεία.
Formula 1: Μόνο η Haas σωστή στην επιλογή ελαστικών
Όλοι οι πιλότοι επέλεξαν την ενδιάμεση γόμα στην εκκίνηση του γκραν πρι στον Καναδά. Όχι, όμως, ο Μάγκνουσεν και ο Χούλκενμπεργκ. Οι πιλότοι της Haas έβαλαν τα βρόχινα ελαστικά.
Και με την πίστα να αποδεικνύεται πολύ πιο υγρή απ’ όσο περίμεναν οι περισσότεροι, η αμερικανική ομάδα δικαιώθηκε!
Άμεσα οι δύο πιλότοι της είχαν πολλή πρόσφυση, σε αντίθεση με το υπόλοιπο grid και από τις θέσεις 14 και 18, έφτασαν ακόμα και στις θέσεις 4 και 8! Δέκα προσπεράσεις ο καθένας!
LAP 4/70
The K-Mag charge continues 🤯
He’s past Piastri and up to P4 – ten places in four laps! #F1 #CanadianGP pic.twitter.com/8V5Mpua7w9
— Formula 1 (@F1) June 9, 2024
Όταν η πίστα άρχισε να στεγνώνει, πλέον, ο Μάγκνουσεν μπήκε ήδη για ενδιάμεση γόμα, αλλά η… καβάτζα που έκανε με τα βρόχινα ήταν μνημειώδης.
Την ίδια ώρα, ο Ράσελ και ο Φερστάπεν διατήρησαν τις θέσεις τους στην κορυφή μετά την εκκίνηση.
Formula 1: Ο Νόρις έκανε… πλάκα
Ο Βρετανός εκκίνησε από την τρίτη θέση και έμεινε πίσω από το δίδυμο Ράσελ-Φερστάπεν ακόμα και για έξι δευρερόλεπτα.
Κι όμως, γύρο με τον γύρο, μείωνε ακόμη και δευτερόλεπτα από τους δυο τους. Εν τέλει, μετά τον 20ο γύρο, πίεσε και πέρασε άνετα τον Φερστάπεν για τη δεύτερη θέση.
Μετά από λίγους γύρους έφτασε χαλαρά και τον Ράσελ και τον άφησε πίσω του για την πρωτοπορεία. Ο πιλότος της Mercedes έκανε και λάθος, μάλιστα, και τον προσπέρασε και ο Ολλανδός.
Ένας κλασικός-κακός Σάρτζεντ, ωστόσο, είχε ατύχημα, μόνος του και έφερε αυτοκίνητο ασφαλείας. Η McLaren δεν το διαχειρίστηκε σωστά και ο Νόρις έμεινε ξανά τρίτος, με τον Φερστάπεν, ωστόσο στην πρώτη θέση αυτή τη φορά.
😱🔥 ¡NORRIS YA ES LÍDEEEEER!#Norris
Y #MaxVerstappen sube a segundo puesto porque #Russell se pasó… ¡vaya rebase de #McLaren! 🥵#CanadianGP #F1xFSMX pic.twitter.com/Df8eD1nFya— FUSIONADOSMX (@Fusionadosmx) June 9, 2024
Με τους μισούς γύρους να έχουν ολοκληρωθεί, η πιο απελπιστική εικόνα ήταν αυτή της Ferrari. Ο Κάρλος Σάινθ είχε κολλήσει στην 13η θέση αλλά με χτυπημένη εμπρός αεροτομή. Αρκετά γρήγορος για να μην τον περνούν όλοι, αρκετά μεγάλο το «τραύμα» για να απειλήσει.
Ο Σαρλ Λεκλέρ από την άλλη, με θέμα στη μονάθα ισχύος είχε ξεμείνει στην τελευταία θέση, ένα λεπτο πίσω από τον προτελευταίο Γκουάνιου Ζου.
Formula 1: Μάχες επί μαχών…
Από τον 40ο γύρο κι έπειτα, οι μάχες στην πεντάδα έγιναν πιο έντονες. Ο Φερστάπεν διατηρούσε μία τίμια διαφορά τεσσάρων δευτερολέπτων από τον Ράσελ, ο οποίος πιεζόταν ανελέητα από τον Λάντο Νόρις. Ο Πιάστρι στην τέταρτη θέση πιεζόταν από τον Χάμιλτον, προτού ο πιλότος της Mercedes μπει στα πιτ στον γύρο 45 για σλικ ελαστικά. Μέση γόμα έβαλε ο Βρετανός και άρχισε να… πετάει.
Έναν γύρο μετά μπήκαν και ο Φερστάπεν και ο Ράσελ αλλά ο Νόρις έμεινε έξω και πίεσε για το overcut!
Έκανε προσωπικό καλύτερο χρόνο σε όλα τα σέκτορ, στον πρώτο του γύρο με καθαρό αέρα και έμεινε και για άλλον έναν. Ανέβασε τη διαφορά του στα 21 δευτερόλεπτα και μπήκε στα πιτ για σλικ ελαστικά.
Μέτριο πιτ στοπ από τη McLaren και ο Φερστάπεν τον πέρασε στην έξοδο του πιτ λέιν. Άνοιξε, μάλιστα, και διαφορά τεσσάρων δευτερολέπτων, με πιο ζεστά ελαστικά.
Στον 51ο γύρο ο Ράσελ έκανε λάθος υπολογισμό στο εσάκι πριν την ευθεία εκκίνησης τερματισμού και ο Νόρις τον πέρασε ξανά.
Formula 1: Ξανά αυτοκίνητο ασφαλείας, όλα από το μηδέν
Στον 55ο γύρο, ο Σέρχιο Πέρεζ είχε έξοδο, μόνος του, και διέλυσε το πίσω μέρος του μονοθεσίου του. Δευτερόλεπτα μετά, και ο Σάινθ είχε γλίστρημα, κατά το οποίο χτύπησε και τον Αλεξάντερ Άλμπον. Ο Ταϋλανδός κατέληξε στα προστατευτικά και έφερε αυτοκίνητο ασφαλείας στον αγώνα. Αμφότεροι εγκατέλειψαν, όπως και ο Τσέκο.
LAP 54/70
What is going on?! Sainz has a moment and Albon ends up in the wall after being clobbered by the out-of-control Spaniard 😮
⚠️ SAFETY CAR ⚠️#F1 #CanadianGP pic.twitter.com/6l980vV4Hh
— Formula 1 (@F1) June 9, 2024
Όταν το αυτοκίνητο ασφαλείας μπήκε στα πιτ, ο Φερστάπεν έφυγε ιδανικά και διατήρησε πίσω του τον Νόρις. 11 γύροι απέμεναν για το τελος.
Μία εκπληκτική μάχη του Ράσελ με τον Πιάστρι για την τρίτη θέση, έφεραν τον Ράσελ εκτός πίστας εν τέλει, και πίσω από τον Χάμιλτον που καραδοκούσε!
Λίγο μετά, ο επτάκις πέρασε και τον Πιάστρι και ανέβηκε τρίτος. Το ίδιο έκανε και ο Ράσελ για την τέταρτη θέση. Οι δύο πιλότοι της Mercedes είχαν και μεταξύ τους μάχη, λίγο πριν το πέσιμο της καρό σημαίας, με τον Ράσελ να επικρατεί και να ανεβαίνει στο πόντιουμ.
Αναλυτικά τα αποτελέσματα του καναδικού γκραν πρι:
Victoria de Verstappen en Montreal por delante de Norris y Russell#f1 #CanadianGP pic.twitter.com/3EoPn1Xbvq
— Albert Fabrega (@AlbertFabrega) June 9, 2024