Ο Μαξ Φερστάπεν σφράγισε το τρίτο του πρωτάθλημα με ακόμη μία νίκη, αυτή τη φορά στον γκραν πρι της Formula 1 στο Κατάρ.
Σε έναν αγώνα με ακραίες καιρικές συνθήκες, πολλή ζέστη, πολλή υγρασία και τους πιλότους να δοκιμάζουν τα όριά τους, ο Μαξ Φερστάπεν δεν έχασε ούτε μια φορά την πρωτοπορεία και πήρε τη νίκη στο Κατάρ. Η McLaren, όμως, είναι οριστικά εδώ, ο Όσκαρ Πιάστρι πήρε τη δεύτερη θέση, με τον Λάντο Νόρις να συμπληρώνει το βάθρο για την ομάδα του Woking. Δεύτερος αγώνας στη σειρά που βλέπει και τα δύο μονοθέσιά της στο πόντιουμ η McLaren.
Formula 1: Δράμα με το «καλημέρα»…
Η εκκίνηση ήταν άκρως επεισοδιακή.
Ο Λιούις Χάμιλτον ήταν τρίτος και όταν έσβησαν τα κόκκινα φώτα έφυγε καλύτερα από τον Ράσελ που βρισκόταν δεύτερος εκμεταλλευόμενος και τη μαλακή του γόμα. Ωστόσο στην πρώτη στροφή μπήκε αρκετά επιθετικά και χτύπησε τον ομόσταυλό του.
Ο Χάμιλτον ήταν αυτός που είδε το πίσω δεξί του ελαστικό να φεύγει από τη W14 και το μονοθέσιό του να κολλά στην αμμοπαγίδα.
Ο Ράσελ μπήκε στα πιτ για αλλαγή ελαστικού και βγήκε στη 14η θέση, ωστόσο λίγο μετά πέρασε τον Πέρεζ για τη 13η.
😩😩😩😩😩😩😩
— Mercedes-AMG PETRONAS F1 Team (@MercedesAMGF1) October 8, 2023
Στην ενδοεπικοινωνία, ο Ράσελ μετά από κάποια… Γαλλικά, είπε «Έλεος, τι στο καλό, έλεος, παιδιά, δύο αγώνες στη σειρά».
Ο μεγάλος κερδισμένος ήταν ο Όσκαρ Πιάστρι, που ξαφνικά βρέθηκε από την έκτη θέση, στη δεύτερη! Άμεσα το αυτοκίνητο ασφαλείας μπήκε στην πίστα. Στην επανεκκίνηση ο νεαρός πιλότος της McLaren και νικητής του χθεσινού αγώνα sprint, δεν μπόρεσε να περάσει τον πρωτοπόρο Μαξ Φερστάπεν.
Οι περισσότεροι πιλότοι χρησιμοποίησαν μέση γόμα στην εκκίνηση και μπήκαν σχετικά γρήγορα για την πρώτη αλλαγή τους. Ο Φερστάπεν κατάφερε να τα κρατήσει μέχρι και τον 18ο γύρο.
Ο Λάντο Νόρις είχε επίσης, έναν καλό αγώνα. Στον 25ο γύρο βρισκόταν στην τέταρτη θέση, αν και είχε εκκινήσει δέκατος.
Formula 1 – Αλόνσο: «Πετάξτε μου λίγο νερό»
Με 32 βαθμούς στη Ντόχα, και 74% υγρασία, με 36 βαθμούς στο οδόστρωμα, αντιλαμβάνεται κανείς πως οι συνθήκες ήταν εξαιρετικά δύσκολες για τους οδηγούς. Χαρακτηριστιό παράδειγμα, ο Φερνάντο Αλόνσο και η ενδοεπικοινωνία του μετά τα μέσα του αγώνα:
«Το κάθισμά μου έχει πάρει φωτιά. Μπορούμε να κάνουμε κάτι στο πιτ στοπ, παιδιά; Δεν ξέρω, πετάξτε μου λίγο νερό» είπε ο δις-πρωταθλητής.
«Θα δούμε τι μπορούμε να κάνουμε, θα είναι δύσκολο» του απάντησε ο αρχιμηχανικός του.
Λίγο μετά, μάλιστα, ο Ισπανός είχε και μία μεγάλη έξοδο στο χαλίκι, με τον Λεκλέρ να τον περνά για την έκτη θέση.
LAP 33/57
Alonso is off at Turn 2 😮
He gets back on track just in front of Leclerc but the Ferrari driver overtakes immediately #F1 #QatarGP pic.twitter.com/pF3ZoCrOId
— Formula 1 (@F1) October 8, 2023
Στον 40ο γύρο ο Μαξ ήταν πρώτος με συνολικά δέκα δευτερόλεπτα διαφορά από τις McLaren του Πιάστρι και του Νόρις. Τέταρτος ήταν ο Ράσελ.
Την ίδια ώρα, ο Σέρχιο Πέρεζ βρισκόταν στην ένατη θέση αλλά δεν τα πήγαινε και πολύ καλά με τα όρια της πίστας και δέχθηκε συνολικά δέκα δευτερόλεπτα ποινής!
Στον 44ο και τον 45ο γύρο η McLaren έβαλε μέσα και τον Πιάστρι και τον Νόρις για αλλαγή ελαστικών. Την τελευταία. Ο Αυστραλός μπήκε πρώτος και οι μηχανικοί του τον «έβγαλαν» στα 2 δευτερόλεπτα! Ο Βρετανός μπήκε αμέσως μετά και βγήκε στα 2,1 δευτερόλεπτα! Απίθανη απόδοση από τη McLaren, που νωρίτερα είχε και ένα απίστευτο 1,8 σε πιτ του Νόρις. Εν τέλει ο Πιάστρι έμεινε μπροστά.
Ο Φερστάπεν είχε ακόμη ένα πιτ στοπ, αργό, στα 4 δευτερόλεπτα από τη Red Bull, ωστόσο έμεινε άνετα πρώτος και πήρε τη νίκη. Πίσω του οι δύο McLaren, με τον Πιάστρι δεύτερο και τον Νόρις τρίτο.
McLaren take their 500th (and 501st) F1 podium 🙌
What an incredible effort and what a second half of the season they are having 👏👏👏#QatarGP @McLarenF1 pic.twitter.com/R513x5tpok
— Formula 1 (@F1) October 8, 2023
Αναλυτικά:
Tire history for the QatarGP
Some are over 18 laps, because in/out laps aren’t counted by the FIA#F1 #QatarGP pic.twitter.com/7UtA2fhDMD
— MultiViewer (@f1multiviewer) October 8, 2023