Ο Μαξ Φερστάπεν πανηγύρισε άλλη μία νίκη, στο γκραν πρι της Formula 1 στη Μ. Βρετανία, με τη Red Bull να κερδίζει τη McLaren στο κομμάτι της στρατηγικής.
Τουλάχιστο, επιτέλους, βλέπουμε λίγο ανταγωνισμό. Τον περιμέναμε από τη Ferrari, από την Aston Martin, έστω από τη Mercedes, αλλά εκεί που η ελπίδα όλων είχε αρχίσει να χάνεται, η McLaren έκανε το step up. Η ομάδα του woking έφερε αναβαθμίσεις στην Αυστρία, τις εξέλιξε στη Μ. Βρετανία και εν τέλει πήρε τη δεύτερη θέση με τον φανταστικό Λάντο Νόρις. Για την πρώτη, δε χρειάζεται να αναφερθούμε ιδιαιτέρως. Μαξ Φερστάπεν ξανά και ξανά, έστω και… υπό πίεση. Μία καθοριστική επιλογή ελαστικών ήταν αρκετή. Τρίτος στο γκραν πρι της πατρίδας του τερμάτισε ο Λιούις Χάμιλτον με τη Mercedes να κάνει το 3-5. 2-4 για τη McLaren με τον Όσκαρ Πιάστρι να παίρνει την τέταρτη θέση.
Formula 1: Εκκίνηση-ποίημα του Νόρις και «φωτιά» στο Σίλβερστοουν
Μόλις για 3 χιλιοστά του δευτερολέπτου ήταν πιο γρήγορος ο Νόρις από τον Φερστάπεν στην εκκίνησή του, όμως ήταν αρκετά ώστε ο Βρετανός να περάσει μπροστά και να ξεσηκώσει το Σίλβερστοουν. Ο πιλότος της McLaren έδειξε γιατί θεωρείται ένας από τους πιο γρήγορους στο γκριντ ωστόσο λίγο μετά, ο Φερστάπεν του έδειξε τι σημαίνει να έχεις το απόλυτο μονοθέσιο.
Αν και ο Νόρις στον δεύτερο γύρο είχε καταφέρει να βγάλει από το DRS του τον Ολλανδό, εκείνος μάζεψε όσο μπορούσε μέχρι τον πέμπτο, όταν και εν τέλει τον πέρασε.
Στην αρχή ο Βρετανός έμεινε κοντά, ακόμα και εντός DRS για κάποιους γύρους, ομως μέχρι τα μέσα του γκραν πρι η μεταξύ τους διαφορα είχε ανεβεί στα 6 δευτερόλεπτα.
Την ίδια ώρα στις θέσεις 4-5-6 είχαμε ένα τρενάκι μεταξύ Λεκλερ, Ράσελ και Σάινθ. Ο πιλότος της Mercedes φορούσε μαλακα ελαστικά αλλά δεν μπορούσε να περάσει τον Λεκλερ που χρησιμοποιούσε μέση γόμα. Στον 19ο γύρο ο Μονεγάσκος μπήκε στα Πιτ για σκληρή, κάτι που ο Σαινθ έκανε στον 27ο. Ο Πιαστρι κλήθηκε από τη McLaren στον 30ο, μαζί με τον Ράσελ που έκανε αλλαγή 4 δευτερολέπτων! Πολύ αργό πιτ.
Στον 33ο γύρο η Haas του Κεβιν Μαγκνουσεν έπιασε φωτιά και τέθηκε άμεσα καθεστώς εικονικού αυτοκινήτου ασφαλείας. Όλοι οι πιλότοι που δεν είχαν μπει για αλλαγή έκαναν την επίσκεψη τους στα πιτ, επωφελούμενοι από την κατάσταση.
SAFETY CAR DEPLOYED (LAP 34/52)
Magnussen grinds to a halt, and the Safety Car comes out!#BritishGP #F1 pic.twitter.com/oHPKfLq3gr
— Formula 1 (@F1) July 9, 2023
Ο Φερστάπεν έβαλε μαλακή, ο Νόρις σκληρή και ο Χάμιλτον που βρέθηκε τρίτος, επίσης μαλακή. Κακή συνθήκη για τον πιλότο της McLaren. Στην επανεκκίνηση ο Φερστάπεν… εξαφανίστηκε και ο Χάμιλτον πίεζε ανελέητα τον Νόρις. Ο νεαρός Βρετανός έβγαλε κάποιες εκπληκτικές άμυνες ειδικά στην ευθεία εκκίνησης-τερματισμού και κατάφερε να παραμείνει δεύτερος και να ανοίξει και τη διαφορα. Πολύ, πολύ γρήγορη η McLaren μετά τις αναβαθμίσεις της, κάτι που παραδέχθηκε και μέσω της ενδοεπικοινωνίας του ο Τζορτζ Ράσελ.
Η κίνηση της Red Bull, ωστόσο, αποδείχθηκε καθοριστική. Όχι μόνο φόρεσε φρέσκια μαλακή, άρα την πιο γρήγορη γόμα στον Φερστάπεν, αλλά είδε και το αυτοκίνητο ασφαλείας να μένει για πολλούς γύρους στην πίστα μέχρι να απομακρυνθεί το μονοθέσιο του Μάγκνουσεν. Ο πρωταθλητής, έτσι, έκανε μια απλή συντήρηση μέχρι να επανεκκινήσει. Δεν έφθειρε τα ελαστικά του και στο τέλος με ένα συνεπές στιντ, πήρε τη νίκη. Κακό γκραν πρι για τις δύο Ferrari, 9ος ο Λεκλέρ, 10ος ο Σάινθ.