Ο Μαξ Φερστάπεν πανηγύρισε την ένατη συνεχόμενη νίκη του στο επεισοδιακό γκραν πρι της Formula 1 στην Ολλανδία, δεύτερος τερμάτισε ο Αλόνσο και τρίτος ο Γκασλί!
Σε ένα γκραν πρι με πολλές εγκαταλείψεις, με δύο κόκκινες σημαίες και δύο διακοπές, σε ένα γκραν πρι με συνεχόμενες αλλαγές καιρικών συνθηκών, ο Μαξ Φερστάπεν πανηγύρισε ακόμη μία νίκη, την 11η στη σεζόν. Η Red Bull ηταν η ταχύτερη στις αποφάσεις της και η πιο ικανή στη μάχη της στρατηγικής και σε συνδυασμό με την γρήγορη σε κάθε συνθήκη RB19, η νίκη έμοιαζε… μονόδρομος για τον Ολλανδό στη χώρα του. Πίσω από τον Φερστάπεν τερμάτισε ο Φερνάντο Αλόνσο που πάλεψε μέχρι το τέλος για τη νίκη και τρίτος ο Πιερ Γκασλί για το τέταρτο πόντιουμ της καριέρας του!
FORMULA 1 – Βροχή και αλλαγή σχεδίων με το… καλημέρα!
Στην εκκίνηση ο Μαξ Φερστάπεν κατάφερε να διατηρηθεί μπροστά από τον Λάντο Νόρις. Μόνο ο Αλόνσο επωφελήθηκε από τη γρήγορη αντίδρασή του όταν έσβησαν τα κόκκινα φώτα, προσπερνώντας Ράσελ και Άλμπον για την Τρίτη θέση!
Και κάπου εκεί, χάος! Η βροχή κάνει την εμφάνισή της και οι ομάδες βγάζουν τα… μπλοκάκια τους και κάνουν τους απαραίτητους υπολογισμούς. Οι περισσότερες καλούν τους πιλότους τους για ενδιάμεση γόμα. Όσοι δεν μπαίνουν, αρχίζουν να χάνουν πρόσφυση και κατά συνέπεια και θέσεις από όσους μπήκαν και άλλαξαν λάστιχα.
Ο Νόρις ήταν ένας από αυτούς. Κάκιστη διαχείριση από τη McLaren. Τον άφησε πολύ έξω με τη μαλακή γόμα. Τον είχαν περάσει όλοι όσοι είχαν ενδιάμεση γόμα και όταν η πίστα άρχισε να στεγνώνει, τον φώναξαν για ενδιάμεση.
Ο Σέρχιο Πέρεζ που μπήκε πρώτος για αλλαγή με το που άρχισε να βρέχει, πέρασε στην πρώτη θέση.
LAP 30/72
Chaos at the start! 😵#DutchGP #F1 pic.twitter.com/epA07zMTV5
— Formula 1 (@F1) August 27, 2023
Στη συνέχεια ακολουθήθηκαν διαφορετικές στρατηγικές. Άλλοι έμειναν χωρίς πιτ στοπ με τη μαλακή γόμα, όπως ο Άλμπον, άλλοι επέμεναν στην ενδιάμεση ακόμα και αν η αγωνιστική γραμμή στέγνωνε και άλλοι μπήκαν για δεύτερο πιτ για να βάλουν σλικ ελαστικά.
Κάποια στιγμή όλοι ειχαν καταλήξει με μαλακή γόμα. Το γκραν πρι είχε αρχίσει να… στρώνει, με τον Φερστάπεν πρώτο, τον Πέρεζ δεύτερο και τον Αλόνσο τρίτο, όμως ο Λόγκαν Σάρτζεντ είχε αντίθετη άποψη.
Ο πιλότος της Williams έχασε τον έλεγχο του μονοθεσίου του στο δεύτερο σέκτορ και κατέληξε στα προστατευτικά. Εγκατάλειψη, κίτρινη σημαία και αυτοκίνητο ασφαλείας.
Logan Sargeant Crash Sees Him Retire From Dutch Grand Prix#F1 #DutchGP pic.twitter.com/cYtzxLRnmh
— Formula1P1 (@P1xF1) August 27, 2023
Ο Όσκαρ Πιάστρι ήταν ο δεύτερος –μετά τον Σάρτζεντ- άτυχος, αφού με το που μπήκε στα πιτ για αλλαγή ελαστικών, τέθηκε καθεστώς αυτοκινήτου ασφαλείας και δεν κατάφερε για δευτερόλεπτα να το κάνει… δωρεάν.
😠
— McLaren (@McLarenF1) August 27, 2023
Στην επανεκκίνηση ο Φερστάπεν έφυγε –κλασικά- άψογα και δεν έδωσε στον Πέρεζ καν την ευκαιρία να τον πλησιάσει.
Πιο πίσω στο grid οι μάχες συνεχίζονταν με τις δύο McLaren να προσπαθούν να κερδίσουν τις χαμένες θέσεις τους από τις μικτές συνθήκες.
Ο επόμενος «γύρος» πιτ στοπ για τους περισσότερους πιλότους ήρθε μετά τον 40ο γύρο. Κάπου εκεί ήρθε και η εγκατάλειψη του Σαρλ Λεκλέρ, ο οποίος ταλαιπωρήθηκε από όταν έσπασε η εμπρός αεροτομή του σε μάχη με τον Πιάστρι στην αρχή του αγώνα.
Αργά αλλά σταθερά, ο Κάρλος Σάινθ μετά από ένα αργό πιτ στοπ του Αλόνσο, ανέβηκε τρίτος πίσω από τις δύο Red Bull. Ο Φερνάντο, ωστόσο, δεν άργησε να τον περάσει στην ευθεία εκκίνησης-τερματισμού, στον 51ο γύρο.
FORMULA 1: 11 γύροι και ξανά, ΧΑΟΣ!
Το συγκεκριμένο γκραν πρι ήταν γραφτό να τελειώσει με τους παλμούς όλων στα ύψη. Και γι αυτόν τον λόγο, 11 γύρους πριν το πέσιμο της καρό σημαίας, ξεκίνησε καταιγίδα!
Με 64 γύρους να έχουν συμπληρωθεί, η πίστα έγινε αρκετά επικίνδυνη, με πολύ νερό, και βλέποντας τους πιλότους να μην μπορούν να κουμαντάρουν τα μονοθέσιά τους, οι υπεύθυνοι του αγώνα έθεσαν καθεστώς κόκκινης σημαίας.
Ο Γκουάνιου Ζου, μάλιστα, κατέληξε στα προστατευτικά της πρώτης στροφής.
Before the red flag, Zhou aquaplaned into the Turn 1 barriers
His car has damage, but the Chinese driver is out of the car and looks okay (if a little damp) 👍#DutchGP #F1 pic.twitter.com/1kZA7M5A0X
— Formula 1 (@F1) August 27, 2023
Οι πιλότοι επέστρεψαν στα πιτ και βγήκαν από τα μονοθέσιά τους. Υπενθυμίζουμε πως ένας αγώνας της Formula 1 πρέπει να έχει ολοκληρωθεί μέσα σε τρεις ώρες από την εκκίνηση.
Εν τέλει, η FIA ανακοίνωσε πως η επανεκκίνηση θα γινόταν από κίνηση, πίσω από το αυτοκίνητο ασφαλείας, το οποίο θα έμενε στην πίστα για δύο γύρους. Η χρήση ενδιάμεσης γόμας, έγινε υποχρεωτική.
LAP 64/72
🔴 RED FLAG 🔴#DutchGP #F1 pic.twitter.com/VhVDHY8TZN
— Formula 1 (@F1) August 27, 2023
Στη δεύτερη επανεκκίνηση ο Φερστάπεν έφυγε ξανά καλά αλλά ο Αλόνσο έμεινε εντός δευτερολέπτου στους πρώτους γύρους. Προσπάθησε να κάνει την επίθεσή του αλλά ο Ολλανδός με καθαρή πίστα ξέφυγε και πήρε την 9η συνεχόμενη νίκη του. Πίσω από τους δύο, ο Πιέρ Γκασλί ανέβηκε για τέταρτη φορά στην καριέρα του στο πόντιουμ!
Στη μάχη των θέσεων 5-6-7, Σάινθ, Χάμιλτον και Νόρις πάλεψαν αλλά οι θέσεις τους έμειναν ως είχαν.