H Aston Martin F1 είναι η αποκάλυψη της φετινής σεζόν της Formula 1, καθώς η ταχύτητα του μονοθεσίου AMR23 -ειδικά στο ρυθμό αγώνα- έχει βοηθήσει τον Φερνάντο Αλόνσο να κάνει την υπέρβαση την κατάκτησης τεσσάρων θέσεων στο βάθρο στα πέντε GP του 2023 μέχρι σήμερα.
Δεδομένου ότι πλέον η ομάδα του Σίλβερστοουν μπήκε στις κορυφαίες του σπορ -μαζί με τις Red Bull, Ferrari και Mercedes- ο στόχος της δεν μπορεί παρά να είναι η κατάκτηση νικών το 2024, και η διεκδίκηση των δύο τίτλων από την -φαινομενικά ανίκητη- Red Bull Racing. Εξάλλου, ο ιδιοκτήτης της ομάδας Λόρενς Στρολ είπε ότι δεν αρκείται στην κατάκτηση θέσεων στο βάθρο.
Η βρετανική ομάδα πολύ σύντομα θα ξεκινήσει την εξέλιξη του μονοθεσίου του 2024 -αν δεν το έχει κάνει ήδη-, όπως είπε ο τεχνικός της διευθυντής Νταν Φάλοους, αλλά ο διαμοιρασμός των πόρων και υποδομών της ομάδας για την εξέλιξη ταυτόχρονα της φετινής AMR23 και της επόμενης AMR24 είναι μια λεπτή ακροβασία.
Ο λόγος δεν είναι μόνο οικονομικός, δηλαδή δεν αφορά μόνο στα αρκετά επιπλέον εκατομμύρια δολάρια που θα καρπωθεί η ομάδα του Σίλβερστοουν από τα τηλεοπτικά δικαιώματα αν καταφέρει να παραμείνει μέχρι το τέλος της χρονιάς στη δεύτερη θέση του πρωταθλήματος κατασκευαστών.
Έχει να κάνει και με το γεγονός ότι -δεδομένου ότι οι κανονισμοί δεν θα αλλάξουν μέχρι το τέλος του 2025- κάθε νέο μονοθέσιο από φέτος μέχρι και τότε θα βασίζεται σε εκείνο της προηγούμενης χρονιάς, θα είναι αποτέλεσμα της εξελικτικής διαδικασίας, μια βαρέως ανανεωμένη έκδοση του περσινού με βάση τη διαρκή του βελτίωση στην προηγούμενη σεζόν.
“Θέλουμε οπωσδήποτε να ξεκινήσουμε το αυτοκίνητο της επόμενης χρονιάς όσο το δυνατόν νωρίτερα μπορούμε”, είπε ο Φάλοους. “Το σημαντικό για εμάς όμως είναι να διασφαλίσουμε πως δεν θα θυσιάσουμε το φετινό μας. Αναπόφευκτα [το μονοθέσιο του 2024] θα είναι μια εξέλιξη του φετινού αυτοκινήτου.
Συνεπώς, ό,τι μπορούμε να κάνουμε για να συλλέξουμε δεδομένα, τοποθετώντας νέα εξαρτήματα στο φετινό αυτοκίνητο, θα περάσει και σε εκείνο. Αλλά ναι, θα προσπαθήσουμε να ξεκινήσουμε το συντομότερο” συμπλήρωσε ο Βρετανός αεροδυναμιστής, που μέχρι πρόπερσι ήταν το “δεξί χέρι” του Άντριαν Νιούι στη Red Bull Racing.
Ο Φάλοους επιβεβαίωσε αυτό που φαίνεται και από τα φετινά αποτελέσμα της ομάδας, ότι οι επιθετικοί στόχοι της Aston Martin με τη σχεδίαση της φετινής AMR23 τον περασμένο χειμώνα έχουν ήδη επιτευχθεί: “Είμαστε ικανοποιημένοι για τους στόχους μας. Θέσαμε ως κύριο στόχο να κάνουμε ένα μεγάλο βήμα απόδοσης σε σχέση με το περσινό αυτοκίνητο, οπότε από αυτή την άποψη είμαστε αναμφίβολα χαρούμενοι.
Θέσαμε φιλόδοξους στόχους για τους εαυτούς μας και πιστεύουμε ότι σε μεγάλο βαθμό τους πετύχαμε. Βγήκαμε από τις δοκιμές [του χειμώνα] πιστεύοντας ότι έχουμε ένα αυτοκίνητο με το οποίο μπορούμε να εργαστούμε, αλλά δεν γνωρίζαμε πού βρισκόμασταν σε σύγκριση με τις άλλες ομάδες”, κατέληξε ο Βρετανός.