Η FIA ενέκρινε τους κανονισμούς για τις μονάδες ισχύος του 2026, κάτι που ανοίγει το δρόμο για την είσοδο της Porsche και τη συνεργασία της με τη Red Bull.
Το πλαίσιο για το νέο πακέτο κανονισμών, το οποίο ουσιαστικά απορρίπτει τις μονάδες MGU-H και φέρνει πλήρως βιώσιμα καύσιμα, έχει συμφωνηθεί εδώ και αρκετές εβδομάδες, αλλά αναμενόταν η τελική έγκριση.
Σήμερα, το Παγκόσμιο Συμβούλιο Μηχανοκίνητου Αθλητισμού το ενέκρινε.
Τέσσερις «βασικοί πυλώνες» έχουν σκιαγραφηθεί ως βάση του πακέτου που δημιουργήθηκε μετά από «εκτεταμένη έρευνα και ανάπτυξη από την FIA» αλλά και σε συνεργασία μεταξύ των σημερινών και των πιθανών νέων κατασκευαστών.
Αυτοί οι πυλώνες θα «διατηρήσουν το θέαμα», οπότε σε γενικές γραμμές θα διατηρηθεί η τρέχουσα προδιαγραφή του κινητήρα V6 1,6 λίτρων εσωτερικής καύσης αλλά με με μειωμένο ρυθμό ροής καυσίμου.
Ωστόσο, η Μονάδα Γεννήτριας-Θερμότητας (Motor Generator Unit-Heat, MGU-H) θα καταργηθεί, όπως αναμενόταν, γεγονός που βοηθά την Porsche και την Audi να μπουν στη Formula 1. Στόχος είναι η απόδοση του κινητήρα εσωτερικής καύσης να περιοριστεί περί τους 540 ίππους.
Ένα μήνυμα «περιβαλλοντικής βιωσιμότητας» ταιριάζει επίσης με τις απαιτήσεις του ομίλου αυτοκινητοβιομηχανίας καθώς η F1 θα στραφεί σε πλήρως βιώσιμα καύσιμα ενώ θα αυξήσει την ηλεκτρική ανάπτυξη του υβριδικού συστήματος μετάδοσης κίνησης έως και κατά 50% – ισοδύναμο με 350 kW.
Η F1 θα στραφεί σε πλήρως βιώσιμο καύσιμο ενώ θα αυξήσει την ηλεκτρική απόδοση του υβριδικού συστήματος μετάδοσης κίνησης έως και κατά 50%, ισοδύναμο 475 ίππους.
Η οικονομική βιωσιμότητα θεωρητικά θα επιβληθεί μέσω της εισαγωγής ενός ανώτατου ορίου κόστους του συστήματος μετάδοσης κίνησης.
Αυτό τίθεται σε ισχύ από την 1η Ιανουαρίου 2023 για να επιφέρει μεγαλύτερη αθλητική και οικονομική ισοτιμία.
Την περίοδο 2022-25, το ανώτατο όριο κόστους ανέρχεται στα 95 εκατομμύρια δολάρια και από το 2026 και μετά στα 130 εκατομμύρια δολάρια. Εκτός προϋπολογισμού μένουν τα έξοδα μάρκετινγκ, οι δραστηριότητες για τις μονάδες ισχύος τρέχουσας γενιάς αλλά και ο εφοδιασμός κινητήρων σε άλλες ομάδες.
Όσο για τις άμεσες αλλαγές στους τεχνικούς κανονισμούς, αυτές αφορούν τα μέτρα για τον περιορισμό των αναπηδήσεων (porpoising), που έχει ταλαιπωρήσει την πλειοψηφία των ομάδων την τρέχουσα σεζόν.
Σύμφωνα με την FIA, οι νέοι κανονισμοί “είναι ελκυστικοί για τους νέους κατασκευαστές μονάδων ισχύος”.