Το Albert Park είναι το μητροπολιτικό πάρκο της Μελβούρνης μέσα στα όρια του οποίου γίνεται το Γκραν Πρι της Αυστραλίας, το οποίο έχει γίνει παράδοση από το 1996 (με εξαίρεση τις χρονιές 2006 και 2010) να είναι το πρώτο της σεζόν. Το 2020 ο αγώνας ακυρώθηκε εντελώς λόγω της πανδημίας, ενώ φέτος είχε προγραμματιστεί να γίνει στην αρχή της χρονιάς, όμως μεταφέρθηκε για το τριήμερο 19-21 Νοεμβρίου και πάλι λόγω της πανδημίας.
“Αφού έχουμε χρόνο, δεν αλλάζουμε την πίστα;”
Η αλλαγή στην ημερομηνία του αγώνα για το 2021 σήμαινε ότι οι διοργανωτές είχαν πολλούς μήνες διαθέσιμους. Έτσι, αποφάσισαν να τους εκμεταλλευτούν ώστε να κάνουν αλλαγές στην πίστα, οι οποίες αναμένεται να την κάνουν πιο γρήγορη και πιο θεαματική.
Formula 1: Το διαρκές πρόβλημα του Vettel
Αν και η γενικότερη χάραξη θα παραμείνει ίδια, κάποιες από τις επεμβάσεις θα έχουν μεγάλη επίδραση στο γυρολόγιο, αλλά και τον τρόπο που θα προσεγγίζουν οδηγοί και ομάδες τον αγώνα στο Albert Park. Μέχρι πρότινος ήταν μία πίστα που ήθελε αυξημένη κάθετη δύναμη επειδή είχε πολλές στροφές, κλειστές και με μικρές ευθείες ανάμεσά τους. Τώρα αυτός ο χαρακτήρας αλλάζει ελαφρώς και μάλλον οι μηχανικοί θα δίνουν κάπως λιγότερη κάθετη δύναμη στα μονοθέσια.
Όμως ας δούμε τις αλλαγές.
Οι αλλαγές
Ξεκινώντας από τη στροφή 1 θα αυξηθεί το πλάτος του οδοστρώματος κατά 2.5 μέτρα. Έτσι στην εκκίνηση θα υπάρχει περισσότερος χώρος για μάχες, ενώ στη συνέχεια οι οδηγοί θα μπορούν να περνάνε από το σημείο πατώντας λιγότερο το φρένο.
Η επόμενη αλλαγή είναι στη στροφή 3, όπου και πάλι θα έχουμε διαπλάτυνση, αυτή τη φορά κατά 4 μέτρα, ενώ η στροφή δε θα είναι πλέον τόσο απότομη, αλλά θα γίνει κάπως πιο προοδευτική. Ουσιαστικά αντί να είναι γωνία, θα έχει κάποια χαρακτηριστικά κλειστής καμπής.
Η πρώτη πραγματικά μεγάλη αλλαγή θα γίνει στη στροφή 6. Πρόκειται για ένα σημείο που τώρα οι οδηγοί φρενάρουν για λίγο αλλά μετά πρέπει να επιταχύνουν και πάλι γιατί ακολουθούν δύο flat out στροφές, οι 7 και 8. Πλέον η 6 θα έχει κατά 7.5 μέτρα μεγαλύτερο πλάτος, ενώ θα μειωθεί σημαντικά η γωνία της, οπότε τα μονοθέσια θα περνάνε από εκεί στρίβοντας σημαντικά λιγότερο το τιμόνι.
Η μεγαλύτερη αλλαγή όλων αφορά το εσάκι των στροφών 9 και 10. Πλέον αυτό καταργείται εντελώς, οπότε τα μονοθέσια βγαίνοντας από τη στροφή 6 θα συνεχίζουν να επιταχύνουν μέχρι και τη σημερινή στροφή 11. Αυτό θα δώσει την ευκαιρία για περισσότερες μάχες και μάλλον θα επιτρέψει την ύπαρξη ζώνης DRS.
Πλησιάζοντας προς το τέλος του γύρου θα αλλάξει η στροφή που σήμερα έχει τον αριθμό 13. Πλέον θα είναι λιγότερο κλειστή και θα υπάρξει και εκεί διαπλάτυνση, κατά 3.5 μέτρα.
Τέλος, η στροφή 15 που είναι η προτελευταία του γύρου θα αποκτήσει μεγαλύτερο πλάτος κατά 3.5 μέτρα.
Η οπτική του οδηγού
Σχολιάζοντας τις αλλαγές που θα γίνουν στην πίστα ο Ricciardo είπε ότι στοχεύουν στο να υπάρχει περισσότερη δράση στον αγώνα. Συμπλήρωσε ότι κατά τη γνώμη του με τα μονοθέσια του 2022 οι αλλαγές θα αποδώσουν ακόμα περισσότερο, καθώς η σχεδίασή τους θα ευνοεί τις προσπεράσεις.
Τι γίνεται με τους χρόνους;
Η αλλαγή στη χάραξη σημαίνει ότι το ρεκόρ του ταχύτερου γύρου σε αυτή που είχαμε συνηθίσει μέχρι τώρα θα το κρατήσει για πάντα ο Hamilton, ο οποίος έκανε 1:20.486 στις κατατακτήριες του 2019.
Με τη νέα χάραξη οι χρόνοι αναμένεται να πέσουν στην περιοχή του 1:15.
Περιμένουμε να δούμε τη νέα χάραξη στις 18 Νοεμβρίου όταν μπουν τα μονοθέσια στο ανανεωμένο Albert Park.