Αλλαγές στη μορφή που έχουν οι αγώνες και συγκεκριμένα οι διαδικασίες των ελεύθρων δοκιμών, φαίνεται ότι θέλει να κάνει η FIA, σε μια προσπάθεια μείωσης του κόστους και αύξησης του θεάματος.
Τα τελευταία (αρκετά) χρόνια, το αγωνιστικό τριήμερο ξεκινάει την Παρασκευή με δύο περιόδους ελεύθερων δοκιμών διάρκειας 90 λεπτών. Οι ελεύθερες δοκιμές ολοκληρώνονται με επιπλέον 60 λεπτά το πρωί του Σαββάτου. Στη συνέχεια γίνονται οι κατατακτήριες και την Κυριακή ο αγώνας.
Η αλλαγή την οποία εξετάζει η FIA έχει να κάνει με τις δοκιμές της Παρασκευής. Συγκεκριμένα, οι άνθρωποι της ομοσπονδίας σκέφτονται να μειώσουν τη διάρκειά τους από 90 λεπτά, σε 60.
Μία τέτοια αλλαγή μεταφράζεται σε ελαφρώς μειωμένα έξοδα για τις ομάδες, αλλά και σημαντικά λιγότερα δεδομένα από την κάθε πίστα. Αυτό έχουμε δει στο παρελθόν ότι αυξάνει τις πιθανότητες για έναν ανατρεπτικό και ενδιαφέροντα αγώνα.
Formula 1-Ferrari: Το συγκινητικό αντίο του Φέτελ (videos)
Μέσα στο 2020 η FIA είχε δοκιμάσει ένα Γκραν Πρι, εκείνο στην Ίμολα, να γίνει σε δύο μέρες, ουσιαστικά καταργώντας τις ελεύθερες δοκιμές της Παρασκευής. Αυτή δεν ήταν η μόνη φορά, όμως, που έγινε διήμερος αγώνας μέσα στο 2020. Το ίδιο συνέβη στο Νίρμπουργκρινγκ, μόνο που εκεί ο λόγος ήταν η βροχή. Ήταν τόσο δυνατή που δεν μπορούσε να πετάξει το ιατρικό ελικόπτερο.
Το πείραμα της Ίμολα σε άλλους άρεσε και σε άλλους όχι, όπως ήταν αναμενόμενο. Όμως η FIA δείχνει ότι δε θέλει ακόμα να καταφύγει σε τόσο ακραίες λύσεις, όπως η κατάργηση της δράσης την Παρασκευή.
Εν τούτοις, είναι μια δοκιμή η οποία έγινε καθώς θα αποτελούσε λύση, ώστε το καλεντάρι να αποκτήσει ακόμα περισσότερους αγώνες. Σίγουρα με την τριήμερη μορφή που έχουν τα Γκραν Πρι, είναι δύσκολο να έχει το πρόγραμμα 24 – 25 σε κάθε χρονιά, όμως αν η μορφή γίνει διήμερη, θα είναι πιο εύκολο.
Περιμένουμε τις επίσημες ανακοινώσεις σχετικά με τη μείωση της διάρκειας των ελεύθερων δοκιμών της Παρασκευής.