Ο Στρολ και η Racing Point έφεραν τα πάνω – κάτω με την pole position που κατέκτησε ο Καναδός και έγραψαν ιστορία. Παράλληλα, όμως, κατάφεραν να χαλάσουν ένα πάρτι το οποίο η Mercedes προσδοκούσε, χωρίς να θέλει να το παραδεχτεί ούτε στον εαυτό της.
Οι Γερμανοί έχουν προσπαθήσει επανειλημμένως να πετύχουν σε μια σεζόν το απόλυτο στις pole positions. Δηλαδή σε όλους τους αγώνες να εκκινήσει το δικό τους μονοθέσιο από την πρώτη θέση του grid. Φέτος έφτασαν πιο κοντά από ποτέ, αλλά ούτε το 2020 θα πραγματοποιηθεί η επιθυμία τους.
Σαφώς οι νίκες και τα πρωταθλήματα είναι πολύ μεγαλύτεροι και πιο σημαντικοί στόχοι. Όμως όταν έχεις σπάσει όλα τα βασικά ρεκόρ και έχεις βάλει το όνομά σου στην κορυφή κάθε λίστας, αρχίζεις να κοιτάς και τα πιο μικρά, εκείνα που θα κάνουν το μεγαλείο σου να φωτίζεται ακόμα περισσότερο.
Παρά τη σχεδόν ολοκληρωτική επικράτηση των Γερμανών από το 2014 μέχρι και σήμερα, κάθε χρόνο υπάρχει τουλάχιστον ένας αγώνας στον οποίο δεν καταφέρνουν να πάρουν την pole position. Φέτος φαινόταν ότι αυτό το ρεκόρ θα σπάσει για δύο λόγους. Από τη μία η W11 έχει πάρα πολύ μεγάλη διαφορά απόδοσης σε σχέση με όλα τα άλλα μονοθέσια, ενώ από την άλλη το καλεντάρι λόγω της πανδημίας περιλαμβάνει λιγότερους αγώνες από το συνηθισμένο, οι οποίοι φτάνουν τους 17.
Η Mercedes έχει φτάσει άλλες τρεις φορές κοντά στο να κάνει το απόλυτο, ενώ στην ίδια θέση έχουν βρεθεί και άλλες ομάδες στο παρελθόν.
Το 1950 η Alfa Romeo έκανε το 6/7 και το 1952 το 7/8. Και τις δύο φορές έχασε μόνο την Ινδιανάπολη. Βέβαια τότε οι ομάδες δεν πήγαιναν στον αμερικανικό αγώνα, παρότι μετρούσε κανονικά στο πρωτάθλημα, οπότε μπορούμε να πούμε ότι έκανε το απόλυτο, όμως τα επίσημα στατιστικά είναι αυτά που αναφέραμε.
Το 1988 και το 1989 η McLaren έκανε το 15/16. Την πρώτη χρονιά οι Βρετανοί έχασαν μόνο το Σίλβερστον από τον Γκέρχαρντ Μπέργκερ με Ferrari, ενώ το 1989 έχασαν την Ουγγαρία από τον Ρικάρντο Πατρέσε με Williams.
Η Williams ήταν η επόμενη ομάδα που βρέθηκε κοντά στο να σπάσει το ρεκόρ. Το 1992 και το 1993 έκαναν το 15/16. Την πρώτη χρονιά έχασαν μόνο τον Καναδά από τον Σένα με McLaren, ενώ τη δεύτερη μόνο την Αυστραλία και πάλι από τον συνδυασμό Σένα – McLaren.
Επόμενη υποψήφια για το απόλυτο στις pole positions ήταν η Red Bull. Οι “ταύροι” έφτασαν στην πηγή το 2011 αλλά δεν ήπιαν νερό. Εκείνη τη σεζόν πέτυχαν το 18/19, με τον Χάμιλτον και τη McLaren του να τους χαλάνε το σερί στην Κορέα.
Φτάνουμε, λοιπόν, στην τελευταία προσθήκη στη λίστα των ομάδων που βρέθηκαν μία pole μακριά από το 100%, τη Mercedes. Μέχρι τώρα οι Γερμανοί έχουν κάνει τρεις τέτοιες σεζόν. Η πρώτη ήταν το 2014 με 18/19 και μοναδική χαμένη εκείνη της Αυστρίας από τον Μάσα με Williams.
Το 2015 πέτυχαν πάλι το 18/19. Αυτή τη φορά από τη συγκομιδή τους έλειπε η Σιγκαπούρη την οποία κατέκτησε ο Φέτελ με τη Ferrari.
Το 2016 έκαναν το αδιανόητο, παίρνοντας 20 pole positions, όμως το καλεντάρι είχε 21 αγώνες. Ο μοναδικός στον οποίο κάποιο άλλο μονοθέσιο εκκίνησε από την πρώτη θέση ήταν το Μονακό. Ο οδηγός που τα κατάφερε ήταν ο Ρικιάρντο και το μονοθέσιο που οδηγούσε ήταν η Red Bull.
Φέτος οι Γερμανοί θα έχουν και πάλι τουλάχιστον έναν αγώνα όπου δε θα πάρουν την pole position. Μάλιστα, αυτή τη φορά το σερί χάλασε από κάποια ομάδα του midfield, σε αντίθεση με τις υπόλοιπες χρονιές. Αν υποθέσουμε ότι τα ασημένια βέλη (που φέτος είναι μαύρα) θα κατακτήσουν όλες τις υπόλοιπες poles, θα κλείσουν τη χρονιά καταγράφοντας 16/17 και αυτή θα είναι η τέταρτη φορά που τους λείπει μόνο ένας αγώνας για να κάνουν το απόλυτο.