Μετά την ανακοίνωση των αλλαγών στο καλεντάρι του 2021 λόγω της πανδημίας, τον ίδιο δρόμο ακολούθησαν και οι χειμερινές δοκιμές.
Το αρχικό πλάνο ήθελε να γίνονται στην πίστα της Βαρκελώνης, το τριήμερο 2-4 Μαρτίου. Με τις εξελίξεις να τρέχουν, όμως, η Formula 1 αποφάσισε να αλλάξει το μέρος, αλλά και τον χρόνο διεξαγωγής τους.
Έτσι, ο νέος προγραμματισμός θέλει οι δοκιμές να γίνονται στην πίστα του Μπαχρέιν, στις 12, 13 και 14 Μαρτίου.
Οι λόγοι για αυτή την αλλαγή είναι αρκετοί. Ο βασικότερος είναι ότι με αυτόν τον τρόπο οι ομάδες θα εξοικονομήσουν χρήματα. Δεδομένου ότι η πρεμιέρα του πρωταθλήματος θα γίνει στο αραβικό κρατίδιο, η πραγματοποίηση των δοκιμών στην ίδια πίστα σημαίνει ότι μειώνονται δραματικά οι μετακινήσεις ανθρώπων και εξοπλισμού, άρα και τα έξοδα.
Αν οι δοκιμές γίνονταν στη Βαρκελώνη όπως είχε προγραμματιστεί, θα έπρεπε πρώτα να μεταφερθούν τα πάντα από τα εργοστάσια στην Ισπανία και μετά να φύγουν από εκεί για να πάνε στο Μπαχρέιν. Τώρα δε θα χρειαστεί όλη αυτή η διαδικασία.
Formula 1-Renault: Μετά τον Αμπιτεμπούλ, τι;
Εκτός από την μη προγραμματισμένη αλλαγή, οι χειμερινές δοκιμές του 2021 θα διέφεραν ούτως ή άλλως. Ενώ συνήθως αποτελούνται από δύο τετραήμερα, φέτος είχε αποφασιστεί να μειωθεί η διάρκειά τους σε ένα τριήμερο. Και εδώ η βασική αιτία αυτής της αλλαγής είναι το κόστος. Ωστόσο, μία τέτοια εξέλιξη αποτελεί μειονέκτημα για τους τέσσερις οδηγούς που αλλάζουν ομάδα. Τον Φέτελ που από τη Ferrari πάει στην Aston Martin, τον Πέρες που από τη Racing Point πάει στη Red Bull, τον Ρικιάρντο που από τη Renault πάει στη McLaren και τον Σάινθ που από τη McLaren πάει στη Ferrari. Πρόβλημα δημιουργείται και για τους τρεις rookies του φετινού πρωταθλήματος. Τον Σουμάχερ και τον Μαζεπίν που θα αγωνίζονται για λογαριασμό της Haas και τον Τσουνόντα που θα φοράει τη στολή της AlphaTauri.
Ωστόσο, η μεταφορά των δοκιμών στο Μπαχρέιν έχει το εξής θετικό. Μπορεί στη Βαρκελώνη οι διαθέσιμες ημέρες να ήταν περισσότερες, όμως δεν ήταν σπάνιο το φαινόμενο να χάνονται κάποιες λόγω του καιρού. Αντίθετα, στο αραβικό κρατίδιο οι καιρικές συνθήκες είναι περισσότερο σταθερές.
Προτού αποφασιστούν οι αλλαγές σε τόπο και χρόνο για τις φετινές χειμερινές δοκιμές, υπήρξε συζήτηση ανάμεσα στις ομάδες. Όλες συμφώνησαν με τη μεταφορά στο Μπαχρέιν, όμως πολλές ήθελαν να πραγματοποιηθούν το τριήμερο 19-21 Μαρτίου. Εκείνες τις ημερομηνίες θα γινόταν το Γκραν Πρι της Αυστραλίας. Με αυτόν τον τρόπο οι ομάδες θα κέρδιζαν μέρες για τη χειμερινή προετοιμασία. Παράλληλα, τα έξοδα για τη διαμονή του προσωπικού στο Μπαχρέιν θα ήταν μειωμένα, καθώς θα μεσολαβούσαν λιγότερες μέρες.
Η McLaren όμως ήταν αντίθετη. Οι Βρετανοί φέτος αλλάζουν προμηθευτή κινητήρων, πηγαίνοντας από τη Renault, στη Mercedes. Οπότε ήθελαν να έχουν επαρκή χρόνο μεταξύ δοκιμών και αγώνα ώστε να διορθώσουν τυχόν προβλήματα με τη νέα μονάδα ισχύος.
Επιπλέον, υπάρχει ένας κανονισμός της Formula 1, σύμφωνα με τον οποίο οι χειμερινές δοκιμές πρέπει να απέχουν τουλάχιστον 10 μέρες από τον πρώτο αγώνα. Βέβαια, αν συμφωνούσαν όλες οι ομάδες αυτό θα άλλαζε, όμως η Formula 1 προτιμούσε να μη συμβεί κάτι τέτοιο.