Η Monaco F1 Racing Team θα καταφέρει να μπει στο grid της Formula 1 και να αποτελέσει την ενδέκατη ομάδα; Η τελευταία φορά που μπήκε στο άθλημα μια νέα ομάδα ήταν το 2016 και εκείνη ήταν η Haas. Από τότε δεν έχει υπάρξει κάποια νέα είσοδος, αν και εκδηλώθηκε κάποιο ενδιαφέρον.
Το πιο έντονο ενδιαφέρον υπήρξε από μια ομάδα με την ονομασία Monaco Increase Management (MIM). Η αρχική εκδήλωση ενδιαφέροντος έγινε το 2019, με τις πρώτες συνομιλίες να δείχνουν ότι υπάρχει θετικό κλίμα. Σκοπός της MIM ήταν να μπει στο άθλημα ρο 2021, όταν ήταν προγραμματισμένο να γίνουν μια σειρά από μεγάλες αλλαγές. Οι αλλαγές όμως καθυστέρησαν κατά ένα έτος λόγω της πανδημίας, οπότε και η ομάδα από το Μονακό ανέβαλε τη συμμετοχή της.
Πρόκειται για μία κίνηση η οποία φαίνεται ότι θα έχει ιδιαίτερα θετικό αντίκτυπο και αυτό οφείλεται στον Στέφανο Ντομενικάλι.
Από την 1η Ιανουαρίου του 2021 επικεφαλής της Formula 1 είναι ο Στέφανο Ντομενικάλι. Ο Ιταλός έχει υπάρξει για πολλά χρόνια επικεφαλής της ομάδας της Ferrari στη Formula 1, ενώ στη συνέχεια πέρασε και από την κορυφή της Lamborghini. Με αυτόν τον τρόπο είναι σε θέση να γνωρίζει πολύ καλά και τους δύο χώρους. Τόσο αυτόν της Formula 1, όσο και εκείνον των αυτοκινητοβιομηχανιών.
Ο Ντομενικάλι, λοιπόν, έκανε μία πρόταση με σκοπό να αυξηθεί η πιθανότητα εισόδου νέων ομάδων στο άθλημα. Η χρονική στιγμή αυτής της πρότασης για τους Μονεγάσκους δε θα μπορούσε να είναι καλύτερη.
Formula 1-Χάμιλτον: Επιτέλους! Το σήριαλ τελείωσε
Αυτή τη στιγμή οι κανονισμοί απαιτούν 200 εκατομμύρια δολάρια ως παράβολο, αν κάποια νέα ομάδα θελήσει να μπει στη Formula 1. Αυτά τα χρήματα θα μοιραστούν στις ήδη υπάρχουσες ομάδες.
Αυτό που είπε ο Ντομενικάλι είναι ότι αυτό το παράβολο πρέπει να καταργηθεί, καθώς αποθαρρύνει οποιαδήποτε ομάδα θέλει να μπει στη Formula 1. Περισσότερες ομάδες μεταφράζεται σε μεγαλύτερο ανταγωνισμό, οπότε η είσοδός τους είναι κάτι παραπάνω από ευπρόσδεκτη.
Επιπλέον, τα 200 εκατομμύρια δολάρια είναι το ετήσιο budget για πολλές από τις ομάδες της σημερινής Formula 1. Αν σκεφτεί κάποιος ότι το πλαφόν των εξόδων είναι στα 145 εκατομμύρια δολάρια ανά έτος και από αυτό εξαιρούνται οι μισθοί των οδηγών και των κορυφαίων στελεχών, φτάνουμε σε νούμερα ίσως ακόμα μικρότερα. Δε γίνεται, λοιπόν, το παράβολο να είναι ίσο με τον προϋπολογισμό μιας ολόκληρης αγωνιστικής χρονιάς ή και πάνω από αυτό. Όσο και να θέλει κάποιος να εμπλακεί, θα το σκεφτεί πολύ σοβαρά καθώς τα πρώτα 200 εκατομμύρια δολάρια θα πάνε χαμένα, καθώς δε θα επενδυθούν για τη βελτίωση της ανταγωνιστικότητας της ομάδας.
Μετά από τα παραπάνω ο επικεφαλής της MIM, Σαλβατόρε Γκαντόλφο, δήλωσε ότι το επενδυτικό γκρουπ έχει την οικονομική ισχύ που απαιτεί η FIA ώστε η Monaco F1 Racing Team να μπορέσει να μπει με επιτυχία στη Formula 1. Φυσικά καλωσόρισε τις δηλώσεις του Ντομενικάλι λέγοντας ότι κινούνται προς τη σωστή κατεύθυνση και επιβεβαίωσε ότι είναι υπαρκτό και ζωντανό το ενδιαφέρον για είσοδο της ομάδας στο πρωτάθλημα ήδη από το 2022.
Περιμένουμε να δούμε αν τελικά η ομάδα από το Πριγκιπάτο θα κάνει τις απαραίτητες ενέργειες ώστε να γίνει το ενδέκατο μέλος στην οικογένεια της Formula 1.