To θερμόμετρο ανεβαίνει ξανά στη Red Bull με την Formula 1 σε εξέλιξη!
Στη Σαουδική Αραβία φάνηκε να αρχίζουν να πέφτουν οι τόνοι στον εσωτερικό “πόλεμο ισχύος” που εξελίσσεται τους τελευταίους δύο μήνες στη Red Bull Racing, ειδικά όταν έγινε γνωστό ότι ο Χέλμουτ Μάρκο δέχθηκε εγγυήσεις -από τον διευθύνοντα σύμβουλο της Red Bull GmbH Αυστραίας, Όλιβερ Μίντζλαφ- ότι θα παραμείνει σύμβουλος της εταιρείας.
Όμως, ο ίδιος ο διευθυντής της RBR Κρίστιαν Χόρνερ λίγες ώρες αργότερα συντήρησε τους υψηλούς τόνους, δηλώνοντας δημοσίως ότι ακόμα και ο Μαξ Φερστάπεν “δεν είναι μεγαλύτερος από τη Red Bull F1” και, έπειτα, πως “δεν θα αναγκάσουμε κανέναν να μείνει στην ομάδα χωρίς να το θέλει”.
Τα σχόλιά του αυτά ήρθαν μετά τις δηλώσεις του Ολλανδού πρωταθλητή ότι το μέλλον του στο Μίλτον Κινς είναι συνυφασμένο με την παρουσία του Μάρκο εκεί. Ο Μάρκο είναι ο σύνδεσμος στη Red Bull Racing των Αυστριακών της Red Bull GmbH, με τους οποίους εξελίσσεται ο πόλεμος ισχύος με τον Κρίστιαν Χόρνερ.
Μέχρι στιγμής από τις πληροφορίες που έχουν διαρρεύσει ο Χόρνερ δρούσε με την πλήρη υποστήριξη του Ταϊλανδού επιχειρηματία Σαλέρμ Γιουβίντια, κατόχου του 51% της Red Bull. Έτσι, κατάφερε να κρατήσει τη θέση του μετά την έρευνα της Red Bull -που διεξήγαγε ανεξάρτητος δικηγόρος- σχετικά με τις καταγγελίες γυναίκας υπαλλήλου της RBR περί “ανάρμοστης συμπεριφοράς” του Χόρνερ απέναντί της.
Πριν το GP του Μπαχρέιν η Red Bull ανακοίνωσε ότι απαλλάσσει τον Χόρνερ από τις κατηγορίες, και εν συνεχεία έγινε γνωστό ότι η γυναίκα υπάλληλος που προέβη στην καταγγελία του Χόρνερ, τέθηκε σε διαθεσιμότητα. Παρόλα αυτά, το θέμα δεν έκλεισε εκεί για τον Βρετανό διευθυντή της ομάδας.
Τώρα, μετά το GP της Σαουδικής Αραβίας, νέες πληροφορίες που έρχονται στο φως κάνουν λόγο για σοβαρό ενδεχόμενο να έχει χάσει ο Χόρνερ την υποστήριξη του Γιουβίντια. Ως πιθανή αιτία μιας τέτοιας εξέλιξης, αξιόπιστα γερμανικά και γαλλικά μέσα αναφέρουν την πρόθεση της γυναίκας υπαλλήλου να κινηθεί νομικά εναντίον της Red Bull.
Συγκεκριμένα, η εργαζόμενη της RBR που βρέθηκε στο επίκεντρο αυτής της “θύελλας” φέρεται έτοιμη να δημοσιοποιήσει περισσότερες λεπτομέρειες της υπόθεσης, να κάνει μια δημόσια τοποθέτηση, να ασκήσει έφεση, είτε να απευθυνθεί σε πολιτικό δικαστήριο για να διεκδικήσει τη δικαίωσή της – είτε να κάνει όλα τα παραπάνω μαζί.
Ο κίνδυνος της εξάπλωσης του συγκεκριμένου θέματος έξω από τα τείχη του Μίλτον Κινς φέρεται να είναι ο λόγος της πιθανής αλλαγής στάσης του Γιουβίντια, της μεταστροφής του να προσφέρει τη στήριξή του στους Αυστριακούς της Red Bull GmbH και του Μαρκ Μάτεσιτζ -γιου του ιδρυτή της Red Bull, Ντίτριχ Μάτεσιτζ- που κατέχουν το 49% της εταιρείας.
Επίσης, σημαντικό ρόλο φέρεται να έπαιξε και η στάση του Χόρνερ στο θέμα Φερστάπεν, και οι δημόσιες τοποθετήσεις του Βρετανού σχετικά με την απώλεια των υπηρεσιών του Ολλανδού – ο οποίος είναι ένα από τα τεράστια κεφάλαια της ομάδας. “Τι θα συμβεί αν φύγει ο Μαξ; Αυτό είναι κάτι που συζητείται εσωτερικά. Αλλά είμαι σίγουρος ότι οι πόρτες θα είναι παντού ανοικτές για εκείνον”, δήλωσε ο Χέλμουτ Μάρκο.
Ο Κρίστιαν Χόρνερ (σε πρώτο πλάνο) με τον Χέλμουτ Μάρκο μετά το GP της Τζέντα 2024 RED BULL CONTENT POOL
Σύμφωνα με πηγές του γερμανικού και του γαλλικού Τύπου, η στάση του Γιουβίντια φέρεται να άλλαξε μετά από συναντήσεις του Ταϊλανδού μεγιστάνα το περασμένο τριήμερο στο Ντουμπάι με τους ισχυρούς άνδρες της Red Bull GmbH της Αυστρίας, Όλιβερ Μίντζλαφ και Φραντς Βάτζλαβικ.
Συγκεκριμένα, οι ιστοσελίδες F1-Insider.com και Motorsport-Total αναφέρουν ότι ένα από τα αντικείμενα της συνάντησης των ιδιοκτητών της Red Bull ήταν το μέλλον του Κρίστιαν Χόρνερ, και ότι υπάρχει σοβαρό ενδεχόμενο να χάσει τη θέση του στη διεύθυνση της ομάδας ακόμα και τις προσεχείς ημέρες, πριν από το επόμενο GP της σεζόν, στην Αυστραλία στις 22-24 Μαρτίου.
Από την άλλη, το βρετανικό PlanetF1.com υποστηρίζει ότι καλά πληροφορημένες πηγές από την ομάδα του Μίλτον Κινς διαψεύδουν κατηγορηματικά τα περί απομάκρυνσης του Χόρνερ, αναφέροντας είναι “ανοησίες”, “φήμες” και “κουτσομπολιά αργόσχολων”.
Πάντως, ο “πόλεμος” του Χόρνερ με την πλευρά των Αυστριακών μαίνεται. Ο Χέλμουτ Μάρκο, άνθρωπος των Αυστριακών στην ομάδα, φέρεται να αρνήθηκε να γυρίσει στην Ευρώπη από τη Τζέντα στο ίδιο αεροπλάνο με τον Χόρνερ, και προτίμησε να επιβιβαστεί στο ιδιωτικό τζετ που μετέφερε τον Μαξ Φερστάπεν, σύμφωνα με την De Telegraaf.
“Ελπίζω όλα αυτά να λήξουν όσο το δυνατόν συντομότερα” δήλωσε ο Μάρκο στην ολλανδική εφημερίδα. “Οι τελευταίες εβδομάδες δεν ήταν και η καλύτερη περίοδος. Σκεφτόμουν ήδη να φύγω στο τέλος της χρονιάς, αλλά πρέπει να σκεφτούμε και την κληρονομιά που άφησε ο Ντίτριχ [Μάτεσιτζ], ποιες ήταν οι ιδέες του και πού μας οδήγησαν. Του το χρωστάμε”, κατέληξε ο Αυστριακός.
Όλα αυτά συμβαίνουν ενόσω ο Τότο Βολφ παραμονεύει να “αρπάξει” τον Μαξ Φερστάπεν για λογαριασμό της Mercedes F1, ακόμα κι αν χρειαστεί να πάρει και τον Χέλμουτ Μάρκο μαζί. Και ενόσω η Ferrari προσπαθεί διακαώς να προσελκύσει στο Μαρανέλο κορυφαία τεχνικά στελέχη της RBR – ακόμα και τον Άντριαν Νιούι, αν της δοθεί η ευκαιρία.
Ο Νιούι φέρεται να έχει όρο στο συμβόλαιό του που του επιτρέπει να αποχωρήσει αν φύγει ο Κρίστιαν Χόρνερ. Κι ενδεχομένως η επόμενη μέρα στο Μίλτον Κινς να διαταράξει την ευαίσθητη ηρεμία και ελευθερία που ο Βρετανός αεροδυναμιστής έχει ανάγκη.
Πέραν του Νιούι, η Scuderia φέρεται φέτος να επανέλαβε την περσινή πρόταση που είχε καταθέσει στον τεχνικό διευθυντή της RBR Πιέρ Βασέ, και -σύμφωνα με την ιταλική εφημερίδα Gazzetta dello Sport- έχει καταθέσει προτάσεις στον επικεφαλής αεροδυναμικής εξέλιξης της Red Bull Ντέιβιντ Μόργκαν, στον επικεφαλής απόδοσης του μονοθεσίου Μπεν Ουότερχαους και στον (Ιταλό) επικεφαλής αεροδυναμικής εξέλιξης Αλεσάντρο Τζερμάνι.