Η Formula 1 ψάχνει τρόπο να εξαφανίσει το σπρέι που αφήνουν τα μονοθέσια όταν τρέχουν σε βρεγμένη πίστα. Ο Νικόλας Τομπάζεις εξηγεί.
Μπορεί να μην είναι ένα ζήτημα που επείγει, ωστόσο, είναι ένα ζήτημα για το οποίο η FIA και η Formula 1 ψάχνουν άμεσα λύση: Το «σπρέι» που αφήνουν πίσω τους τα μονοθέσια σε βρεγμένη πίστα. Ένα τεράστιο σύννεφο συμπιεσμένου και εκτοξευμένου νερού, από το μπροστινό όχημα στο πίσω.
Με τους νέους κανονισμούς, τα μονοθέσια βρίσκονται πολύ πιο κοντά στο έδαφος, προκαλώντας αρκετά προβλήματα. Θυμόμαστε όλοι τον περσινό «βραχνά» των αναπηδήσεων. Το Porpoising, όπως ονομάζεται. Και για την εκτόξευση του σπρέι οφείλεται εν μέρει το ύψος, αφού πρέπει να μεταφερθεί (διωχθεί, απομακρυνθεί καλύτερα) περισσότερο νερό προς τα πίσω.
Η FIA έχει προσπαθήσει να λύσει το πρόβλημα στο παρελθόν με προστατευτικά πίσω από τα ελαστικά, κάτι σαν… λασπωτήρες, αλλά δεν κατάφερε κάτι.
Μιλώντας στο Motorsport.com, ο διευθυντής μονοθεσίων της FIA, ο δικός μας, Νικόλας Τομπάζης, λέει ότι η ομοσπονδία θα πραγματοποιήσει σύντομα νέες δοκιμές για τη μείωση του «ψεκασμού».
«Στις επόμενες δοκιμές που θα πραγματοποιήσουμε, θα δοκιμάσουμε την πλήρη κάλυψη του τροχού» δήλωσε. «Θα υπερβούμε όλα τα όρια, ώστε να καταλάβουμε ποιο είναι το σημείο στο οποίο σχηματίζεται το σπρέι. Στη συνέχεια θα αποφασίσουμε ποιον δρόμο θα ακολουθήσουμε». Ο 55χρονος Έλληνας ανέφερε επίσης ότι η FIA πιστεύει πως τα ελαστικά είναι αυτά που ευθύνονται για το 40% του ψεκασμού και ότι εξετάζονται «ενισχύσεις» από την αυτοκινητοβιομηχανία.