Στην απόφαση να παγώσει η εξέλιξη των κινητήρων από το 2022 κατέληξε η F1 Commission, δηλαδή το σώμα που αποτελείται από τις ομάδες, την FIA και την ίδια τη Formula 1 ως οργανισμό. Βασικό στοιχείο που οδήγησε στο πάγωμα των κινητήρων ήταν η αποχώρηση της Honda στο τέλος της τρέχουσας σεζόν. Η Ιαπωνική εταιρεία προμηθεύει με κινητήρες δύο ομάδες, τη Red Bull και την AplhaTauri, οι οποίες θα έπρεπε να βρουν νέο προμηθευτή.
Σύμφωνα με τους κανονισμούς, αν δεν κατάφερναν να κλείσουν κάποια συμφωνία με μία εκ των Mercedes και Ferrari, τότε θα αναγκαζόταν η Alpine (Renault) να δώσει τους δικούς της κινητήρες. Ωστόσο, με την τελευταία συνεργασία ανάμεσά τους να κλείνει με ιδιαίτερα άσχημο τρόπο, κανείς δεν ήθελε κάτι τέτοιο.
Έτσι, η λύση που βρέθηκε ήταν οι δύο ομάδες να πάρουν τα δικαιώματα από τη Honda, ώστε να συνεχίσουν να χρησιμοποιούν τους ίδιου κινητήρες. Επειδή, όμως, η εξέλιξη αυτών των πολύπλοκων υβριδικών συνόλων έχει πολύ μεγάλο κόστος, ο μόνος τρόπος να υλοποιηθεί το παραπάνω σενάριο θα ήταν να παγώσει η εξέλιξη, ώστε τα ιαπωνικά υβριδικά μοτέρ να μπορούν να σταθούν απέναντι στον ανταγωνισμό.
Με τον Ντομενικάλι, τον νέο επικεφαλής της Formula 1 να στηρίζει αυτή την εναλλακτική, τελικά η F1 Commission έδωσε το πράσινο φως σε συνεδρίαση που έγινε την Πέμπτη, 11 Φεβρουαρίου.
Θέλετε το 2λιτρο μοτέρ του Type R με τα 320 άλογα; Δείτε πόσο το πουλάει η Honda
Αρχικά η ιδέα του παγώματος των κινητήρων, όταν άρχισε να συζητιέται πριν από μερικές εβδομάδες δεν είχε ευρεία αποδοχή. Σταδιακά, όμως, έγιναν οι απαραίτητες συζητήσεις και διαβουλεύσεις, με την πρόταση τελικά να υπερψηφίζεται.
Ένα ζήτημα που υπήρχε πριν από τη συνεδρίαση ήταν αν θα εισαχθεί κάποιο σύστημα εξισορρόπησης των κινητήρων. Ουσιαστικά, με τους κινητήρες “παγωμένους”, αν κάποιο από τα τέσσερα σύνολα είναι σημαντικά ισχυρότερα από τα άλλα τρία, αυτή η διαφορά θα αποτελεί πλεονέκτημα για όσα χρόνια θα χρησιμοποιούνται τα μοτέρ. Έτσι, υπήρχαν σκέψεις να δημιουργηθεί ένα σύστημα που θα επιτρέπει στους πιο αδύναμους κινητήρες να εξελίσσονται, προκειμένου οι διαφορές ισχύος να είναι μειωμένες.
Τελικά κάτι τέτοιο δεν έγινε, με την FIA να αναφέρει μια σειρά από λόγους γι’ αυτό. Κάποιοι από αυτούς είναι ότι από το 2022 τα καύσιμα θα είναι τα E10, δηλαδή θα περιέχουν 10% αιθανόλη, στοιχείο που μπορεί να αλλάξει τις ισορροπίες, ενώ υπάρχουν και δύο ακόμα “παράθυρα” εξέλιξης, η φετινή χρονιά και η περίοδος μέχρι την έναρξη του πρωταθλήματος του 2022.
Ξέρουμε, λοιπόν, ότι οι κινητήρες της Honda θα συνεχίσουν να χρησιμοποιούνται ακόμα και όταν η ιαπωνική εταιρεία θα έχει αποσυρθεί από το άθλημα. Το ερώτημα που προκύπτει είναι ποιο όνομα θα χρησιμοποιούν. Θα συνεχίσουν να φέρουν εκείνο της Honda, θα αλλάξουν ονομασία και θα πάρουν εκείνο της Red Bull ή θα επιλεγεί κάποια άλλη λύση; Σύντομα θα ξέρουμε.