Η Renault διαμαρτυρήθηκε και πάλι σχετικά με τους αεραγωγούς των φρένων της Racing Point. Οι Γάλλοι ισχυρίζονται ότι το συγκεκριμένο κομμάτι του φετινού “ροζ” μονοθεσίου είναι ακριβής αντιγραφή της W10. Δηλαδή του μονοθεσίου με το οποίο αγωνίστηκε η Mercedes το 2019.
Η πρώτη διαμαρτυρία που κατέθεσε η Renault έγινε μετά το Γκραν Πρι Στυρίας, δηλαδή τον δεύτερο αγώνα που έγινε στην Αυστρία. Εξετάζοντας η FIA εκείνη τη διαμαρτυρία αποφάνθηκε ότι πρέπει να υπάρξει περαιτέρω έρευνα. Έτσι, δόθηκε στη Racing Point περιθώριο τριών εβδομάδων ώστε να ετοιμαστεί. Σκοπός της βρετανικής ομάδας είναι να αποδείξει ότι σχεδίασε μόνη της τους αεραγωγούς των φρένων. Όπως αναφέρουν οι ίδιοι σε κάθε ευκαιρία, μπορεί οι αεραγωγοί να μοιάζουν σε πολύ μεγάλο βαθμό με της W10, όμως αυτό οφείλεται στο ότι τους κατασκεύασαν βλέποντας εικόνες και βίντεο των περσινών της Mercedes.
Από τη μεριά τους οι Γάλλοι κατηγορούν την ομάδα του Λόρενς Στρολ ότι οι αεραγωγοί αποτελούν πλήρη αντιγραφή. Μάλιστα, υποστηρίζουν ότι η Mercedes παραχώρησε σχέδια στη Racing Point.
Αν έχει γίνει κάτι τέτοιο, πρόκειται για παραβίαση των κανονισμών. Μέσα στους κανονισμούς υπάρχει μία λίστα με τμήματα του μονοθεσίου τα οποία οι ομάδες είναι υποχρεωμένες να κατασκευάζουν μόνες τους. Οι αεραγωγοί των φρένων είναι ένα από αυτά τα τμήματα.
Η εξέταση από την FIA θα γίνει στο διάστημα που μεσολαβεί μέχρι το βρετανικό Γκραν Πρι (30 Ιουλίου – 2 Αυγούστου).
Φυσικά η Renault δεν περίμενε να γίνει κάτι διαφορετικό με τη νέα διαμαρτυρία που έκανε. Ο μόνος λόγος που προχώρησε σε αυτή την κίνηση, είναι για να τεθούν σε αμφιβολία και τα αποτελέσματα του Γκραν Πρι της Ουγγαρίας.
Από τη στιγμή που υπάρχει διαμαρτυρία για τους αγώνες σε Στυρία και Ουγγαρία, αν η Racing Point κριθεί ένοχη, είναι πολύ πιθανό να μηδενιστεί για αυτούς τους δύο αγώνες. Όμως στο Γκραν Πρι Αυστρίας δεν είχε υπάρξει διαμαρτυρία, οπότε εκείνους τους βαθμούς τους κρατάει, ό,τι κι αν γίνει.
Μάλιστα, αν οι “ροζ” κριθούν ένοχοι για τους αεραγωγούς των φρένων, θεωρείται δεδομένο ότι θα ακολουθήσει έρευνα και για άλλα μέρη του μονοθεσίου.
Σίγουρα έχει ενδιαφέρον να παρακολουθήσουμε την εξέλιξη αυτής της ιστορίας. Θεωρούμε ότι αν η Racing Point βρεθεί νόμιμη, θα ανοίξει ο ασκός του Αιόλου. Από το 2021 και ακόμα περισσότερο από το 2022, όλες οι ομάδες του midfield θα αντιγράφουν τα μονοθέσια εκείνων που βρίσκονται στην κορυφή. Έτσι, θα βρεθούμε με λίγες ομάδες να πρωταγωνιστούν και τις υπόλοιπες να είναι απλά οι κλώνοι τους. Πρακτικά, λοιπόν, δε θα μιλάμε για 10 ομάδες, αλλά για τρεις, το πολύ τέσσερις.