Η Πορτογαλία τελικά θα φιλοξενήσει το τρίτο Γκραν Πρι του φετινού πρωταθλήματος, αν και μέχρι πριν μερικές μέρες ο αγώνας στο Πορτιμάο κινδύνευε με ακύρωση, λόγω της έξαρσης που παρουσιάζει η πανδημία στη χώρα.
Όταν διαμορφώθηκε το καλεντάρι για το 2021 ο τρίτος σταθμός του πρωταθλήματος ήταν η Σανγκάη, στην Κίνα. Στην πορεία φάνηκε ότι οι Κινέζοι δε θα μπορούσαν να διοργανώσουν το Γκραν Πρι λόγω της πανδημίας. Έτσι, αυτή η αρμοδιότητα ανατέθηκε στην Πορτογαλία, η οποία είχε μπει στο καλεντάρι και το 2020 λόγω των ιδιαίτερων συνθηκών. Ωστόσο, μέχρι τώρα δεν ήταν επίσημο. Σε όποια λίστα και αν κυκλοφορούσε, στη θέση του τρίτου αγώνα βλέπαμε την ένδειξη TBC. Πρόκειται για τα αρχικά των λέξεων To Be Confirmed, το οποίο ελεύθερα μεταφράζεται ως “προς επιβεβαίωση”.
Η επιλογή της Πορτογαλίας ήταν κοινό μυστικό, όμως με τον κορωνοϊό να δείχνει πολύ σκληρό πρόσωπο στη χώρα της Ιβηρικής χερσονήσου, υπήρχε πιθανότητα το Γκραν Πρι να ακυρωθεί. Προκειμένου να μη μειωθεί ο αριθμός των αγώνων, το εναλλακτικό σχέδιο ήθελε το Μπαχρέιν να διοργανώνει δύο Γκραν Πρι. Το ομώνυμο και του Σακχίρ, όπως έγινε και το 2020 δηλαδή.
Formula 1: Κινδυνεύει η Πορτογαλία. Υπάρχει εναλλακτική;
Ωστόσο, τελικά δε χρειάστηκε να γίνει τίποτα από τα παραπάνω. Η Formula 1 και οι διοργανωτές του Γκραν Πρι είχαν εκτεταμένες συνομιλίες. Το αποτέλεσμα αυτών είναι ότι ο αγώνας θα γίνει κανονικά όπως είχε προγραμματιστεί. Αυτό σημαίνει ότι πλέον το TBC θα αφαιρεθεί από τη λίστα των προγραμματισμένων αγώνων και στη θέση του θα γράφεται πλέον, Portugal.
Έτσι, η έναρξη του πρωταθλήματος θα γίνει στο Μπαχρέιν στις 28 Μαρτίου. Μετά το αραβικό κρατίδιο οι ομάδες θα πάνε στην Ιταλία και συγκεκριμένα στην Ίμολα. Εκεί θα γίνει ο δεύτερος αγώνας στις 18 Απριλίου και μετά ακολουθεί η Πορτογαλία. Η πιθανότερη ημερομηνία για το Πορτιμάο είναι στις 2 Μαΐου.
Μέχρι στιγμής η πανδημία έχει επηρεάσει και το φετινό καλεντάρι. Σίγουρα όχι τόσο εκτεταμένα όσο εκείνο του 2020, αλλά η πορεία της πανδημίας αναγκάζει τη Formula 1 να αλλάζει το πρόγραμμά της και να προσαρμόζεται στα δεδομένα. Ευτυχώς τα γεγονότα του 2020 έκαναν την κορωνίδα του μηχανοκίνητου αθλητισμού πολύ ευέλικτη.
Άραγε θα δούμε και άλλες αλλαγές στην πορεία; Η λογική λέει ναι. Ελπίζουμε να κάνουμε λάθος.