Ο Peter Winsdor αποδομεί τον τρόπο που συμπεριφέρεται ο πιλότος της Formula 1, Μαξ Φερστάπεν στις στροφές και η ανάλυσή του έχει πολύ ενδιαφέρον.
Ο Μαξ Φερστάπεν θεωρείται από πολλούς ως ο ταχύτερος οδηγός της γενιάς του. Ο Ολλανδός φαίνεται να έχει γίνει «ένα» με την RB19 και αυτή τη στιγμή μοιάζει αδύνατο να τον κοντράρει κάποιος. Στην ανάλυσή του στο κανάλι του στο YouTube, ο δημοσιογράφος και αναλυτής της Formula 1, Peter Windsor, εξήγησε τι κάνει ο Μαξ για να επιταχύνει το συντομότερο δυνατό μετά από μια στροφή.
Είναι λογικό να σκεφτεί κανείς ότι οι οδηγοί ενδιαφέρονται κυρίως στο να είναι γρήγοροι στις στροφές. Σύμφωνα με τον Windsor, η κατάσταση είναι διαφορετική: «Υπάρχει τόσος πολύς χρόνος που μπορεί να βρει ένας πιλότος μεταξύ των στροφών μιας πίστας, όσο και πάνω σε αυτές. Με άλλα λόγια, οι μεγάλοι οδηγοί σκέφτονται τις ευθείες όταν πλησιάζουν σε μια στροφή και όχι απαραίτητα την ίδια τη στροφή. Και το επισημαίνω αυτό επειδή, ιδιαίτερα τώρα με την εμφάνιση τόσο μεγάλης τηλεμετρίας και γραφικών στην οθόνη, δίνεται μεγάλη έμφαση στις υψηλές ελάχιστες ταχύτητες στα σημεία φρεναρίσματος, ή στο ποιος φρενάρει πιο αργά σε κάθε στροφή. Αλλά στην πραγματικότητα, κατά τη γνώμη μου, αυτά τα γραφικά μπερδεύουν την πραγματική κατάσταση».
Formula 1: «Ο Μαξ χαμηλώνει το μονοθέσιο πριν στρίψει…»
Όσον αφορά τον Φερστάπεν, το θέμα φαίνεται πως δεν είναι το, όσο το δυνατόν πιο καθυστερημένο, φρενάρισμα σε μια στροφή. «Φυσικά, θα φρενάρει όσο αργά του επιτρέπει το μονοθέσιό του. Όπως το αισθάνεται. Αλλά η νούμερο ένα προτεραιότητά του είναι πάντα να αγγίζει λίγο τα φρένα, προκειμένου να ρίξει το βάρος στο μπροστινό μέρος του μονοθεσίου για να το σταθεροποιήσει. Αλλά για να επαναλάβω, ο Φερστάπεν δεν επικεντρώνεται στο να φρενάρει όσο το δυνατόν πιο αργά. Αυτό που κοιτάζει είναι το σημείο περιστροφής. Και γι’ αυτό λέω συχνά, ξέρετε, ότι ο Μαξ είναι «early breaker», επειδή η πραγματικότητα είναι ότι πιθανότατα αγγίζει τα φρένα αρκετά νωρίς για να σταθεροποιήσει το μονοθέσιο και να κατεβάσει το μπροστινό του μέρος πριν φρενάρει πολύ πιο έντονα», δήλωσε ο Windsor. Σύμφωνα με τον Βρετανό, ο Ολλανδός «κάνει» τις στροφές όσο το δυνατόν πιο σύντομες και τις ευθείες όσο το δυνατόν πιο μεγάλες, εξασφαλίζοντας ότι θα βρίσκεται σε ταχύτητα για περισσότερο χρόνο. Εκμεταλλεύεται, επίσης, το μεγάλο πλεονέκτημα της Red Bull. Την τελική ταχύτητα.