Η δική μας καθημερινότητα, αλλά και μιας μερίδας οδηγών στην Ελλάδα, έχει αλλάξει τα τελευταία χρόνια, κατά τη διάρκεια των οποίων η ηλεκτροκίνηση κερδίζει διαρκώς έδαφος.
Τα νέα αμιγώς ηλεκτροκίνητα και plug-in υβριδικά μοντέλα μπαινοβγαίνουν διαρκώς στο γκαράζ του motori για test drive, επομένως, πέρα από τους οικιακούς φορτιστές, οι επισκέψεις μας στους δημόσιους σταθμούς φόρτισης είναι πλέον τακτικότατες.
Θα μπορούσαμε να γράψουμε σελίδες ολόκληρες με περιστατικά που έχουμε ζήσει όταν έρχεται η ώρα της απαιτούμενης φόρτισης για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Το πιο σύνηθες, λοιπόν, είναι να βρίσκεις κατειλημμένες όλες τις θέσεις σε κάποιον σταθμό φόρτισης. Σε αυτή την περίπτωση αναχωρείς απογοητευμένος, αλλά και αγχωμένος, αν, για παράδειγμα, το επίπεδο της μπαταρίας σου είναι κάτω από 10%. Αν, τώρα, ο πλησιέστερος δημόσιος σταθμός φόρτισης απέχει αρκετά και η αυτονομία σου δεν επιτρέπει ρίσκα, παραμένεις εκεί, ίσως για αρκετή ώρα, μέχρι να αδειάσει κάποια θέση.
Στο σημείο αυτό, πάντως, αξίζει να αναφέρουμε τη δήλωση του υφυπουργού Μεταφορών Μιχάλη Παπαδόπουλου, ότι το 2019 υπήρχαν μόλις 58 σημεία φόρτισης σε όλη την Ελλάδα και μέσα σε τρία χρόνια έχουν φτάσει 1.746. Στόχος μέχρι το 2030 είναι σε ολόκληρη την επικράτεια να λειτουργούν 25.000 σημεία φόρτισης. Άποψή μας, πάντως, είναι ότι το υφιστάμενο δίκτυο σταθμών φόρτισης δε δίνει κίνητρο στο κοινό για τη μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση.
Κάτι επίσης ενοχλητικό έως εξοργιστικό είναι να βλέπεις συμβατικά οχήματα με κινητήρες εσωτερικής καύσης να είναι σταθμευμένα, για κάποιον ανεξήγητο λόγο, στις θέσεις που προορίζονται αποκλειστικά για φόρτιση ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Πότε επιτέλους θα σταματήσουμε οι Έλληνες να παρκάρουμε όπου μας βολεύει αδιαφορώντας παντελώς για τους υπόλοιπους;
Μια ακόμα απογοήτευση είναι όταν η θύρα γρήγορης φόρτισης είναι κατειλημμένη και πρέπει να συμβιβαστείς ότι θα χρειαστεί περισσότερος χρόνος παραμονής από αυτόν που υπολόγιζες. Η σκέψη αυτή φαίνεται ότι τρόμαξε, πριν από κάποιους μήνες, έναν άλλο οδηγό ηλεκτρικού αυτοκινήτου, ο οποίος μας προσπέρασε με ταχύτητα μέσα στο κλειστό πάρκινγκ (!) προκειμένου να προλάβει αυτός τη θύρα ταχείας φόρτισης.
Εξίσου προκλητική είναι η συμπεριφορά ορισμένων που παρατάνε τα ηλεκτρικά τους αυτοκίνητα στον δημόσιο σταθμό φόρτισης, παρότι η ένδειξη στην οθόνη δείχνει ότι η φόρτιση έχει φτάσει στο 100%. Αλλά, όπως λέει και ο θυμόσοφος λαός μας, ο καθένας με το φιλότιμό του…
Τέλος, αξέχαστος μας έχει μείνει ένας ηλικιωμένος και συμπαθέστατος οδηγός ταξί, ο οποίος, βλέποντας το ηλεκτρικό μας αυτοκίνητο συνδεδεμένο σε αυτό το περίεργο «μηχάνημα», μας ρώτησε με χιούμορ εάν είναι αντλία που βγάζει και πετρέλαιο κίνησης…