Η Porsche έχει αρχίσει να βρίσκεται αντιμέτωπη με κατηγορίες σχετικά με σοβαρά προβλήματα στην Taycan.
Πρόκειται για ζητήματα τα οποία επηρεάζουν τα κελιά της μπαταρίας και μπορούν να οδηγήσουν ακόμα και σε φωτιά.
Η πηγή του προβλήματος
Το πρόβλημα φαίνεται να ξεκινάει από τον φορτιστή που βρίσκεται ενσωματωμένος στο αυτοκίνητο.
Πηγές από τη Γερμανία αναφέρουν ότι σύμφωνα με έναν πληροφοριοδότη μέσα από την Porsche, ο φορτιστής που τοποθετείται στην Taycan για το κύκλωμα των 800 Volt, δηλαδή αυτό που χρησιμοποιεί η μπαταρία αλλά και οι ηλεκτροκινητήρες, δεν ελέγχει τη φόρτιση όσο καλά θα έπρεπε. Για την ακρίβεια υπερφορτίζει μερικά κελιά, με αποτέλεσμα αυτά να υπερθερμανθούν.
Το πρόβλημα φαίνεται να εντοπίζεται κυρίως όταν το αυτοκίνητο φορτίζει σε φορτιστή με ισχύ μέχρι 7.5 kW, ο οποίος συνήθως τραβάει μέχρι 32 Ampere στα 230 Volt.
Ημίμετρα
Οι τεχνολογίες που ενσωματώνει η Porsche στο αυτοκίνητο δείχνουν να απομονώνουν τα κατεστραμμένα κελιά σταματώντας τη χρήση τους, όμως με αυτόν τον τρόπο μειώνεται η αυτονομία του αυτοκινήτου. Τα στατιστικά που διατηρεί εσωτερικά η εταιρεία δείχνουν ότι το 1% των οχημάτων που κυκλοφορεί είχαν φωτιά στο αυτοκίνητο ή στο καλώδιο, η οποία οφείλεται σε αυτό το πρόβλημα, πάντα σύμφωνα με τον ίδιο πληροφοριοδότη.
Η στάση της Porsche
Μέχρι στιγμής αναφέρει η ίδια πηγή ότι η Porsche έχει επιλέξει να μην ενημερώσει τους πελάτες της, αρνούμενη το πρόβλημα. Ωστόσο, κάνει ό,τι μπορεί για να το καλύψει. Προκειμένου να αντιμετωπίσει το ζήτημα της μείωσης της αυτονομίας νωρίτερα του αναμενόμενου, η γερμανική μάρκα ξεκλειδώνει τη χρήση των κελιών που υπάρχουν αλλά δε χρησιμοποιούνται. Αχρησιμοποίητα κελιά υπάρχουν σε όλα τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα από την πρώτη στιγμή που κατασκευάζονται. Στην περίπτωση της Taycan, η χωρητικότητα αυτών των κελιών είναι περίπου στις 8 – 10 kWh, όταν η εκμεταλλεύσιμη χωρητικότητα της μπαταρίας είναι 71 kWh. Αυτό σημαίνει ότι η Porsche έχει σημαντικό περιθώριο ελιγμών.
Πιθανές λύσεις και ο ρόλος των bonus
Μία λύση που θα μπορούσε να εφαρμόσει η Porsche είναι να τοποθετήσει έναν καλύτερο φορτιστή, κίνηση η οποία φαίνεται ότι θα έχει επιπλέον κόστος περίπου 70 ευρώ ανά αυτοκίνητο, ωστόσο ο πληροφοριοδότης λέει ότι η εταιρεία έχει αποφασίσει να μην προχωρήσει σε αυτή την κίνηση.
Ο λόγος πίσω από αυτή την κίνηση δεν είναι ότι η ο γερμανικός κολοσσός δε θα μπορούσε να καλύψει το επιπλέον κόστος, αλλά τα bonus των στελεχών. Κάποια από τα bonus εξαρτώνται από το πόσο καλά οι διάφορες ομάδες πετυχαίνουν να μειώσουν το κόστος, οπότε αν ξαφνικά το κόστος ανέβει, ορισμένα στελέχη θα πάρουν λιγότερα λεφτά.
Τι γίνεται με το αδερφό Audi e-tron GT;
Το ίδιο πρόβλημα θα μπορούσε να έχει και το Audi e-tron GT, το οποίο μοιράζεται πάρα πολλά κοινά στοιχεία με την Taycan, όμως η Audi επέλεξε να τοποθετήσει στο δικό της μοντέλο καλύτερο φορτιστή.
Τέσσερα σενάρια για το μέλλον
Από εδώ και πέρα αυτή η ιστορία έχει τέσσερα πιθανά σενάρια.
1. Δεν ισχύει τίποτα από τα παραπάνω.
2. Ισχύουν τα παραπάνω αλλά η Porsche καταφέρνει να το καλύψει σε μεγάλο βαθμό. Αυτό σημαίνει ότι οι ιδιοκτήτες θα βγουν χαμένοι καθώς τα αυτοκίνητά τους θα απωλέσουν σημαντικό μέρος της αξίας τους. Σε αυτή την περίπτωση θα μπορούσαν να γίνουν μεγάλες μηνύσεις τα επόμενα χρόνια.
3. Τα παραπάνω ισχύουν και η Porsche παίρνει την ευθύνη προχωρώντας σε ανάκληση στην οποία αντικαθιστά τον φορτιστή και τα κατεστραμμένα κελιά. Σίγουρα θα υπάρξουν κάποια έξοδα για την εταιρεία, αλλά δε θα είναι μη διαχειρίσιμα.
4. Τα παραπάνω ισχύουν και αποκαλύπτονται μετά από κάποια επίσημη έρευνα των Αρχών. Αναγκαστικά γίνεται ανάκληση ενώ ακολουθούν και μηνύσεις. Αυτό είναι ίσως το χειρότερο σενάριο για την Porsche καθώς θα έχει το μεγαλύτερο οικονομικό κόστος.
Πόσα αυτοκίνητα επηρεάζονται
Να σημειώσουμε ότι σύμφωνα με τον πληροφοριοδότη το πρόβλημα αφορά το 60% των Taycan που κυκλοφορούν. Έχοντας ως δεδομένο ότι η Taycan έχει πουλήσει 55.000 μονάδες από το 2020 όταν άρχισε την εμπορική της πορεία, αυτό σημαίνει ότι το ζήτημα αφορά περίπου 33.000 αυτοκίνητα. Δεν τα λες και λίγα.
Με κάθε επιφύλαξη
Όπως αναφέραμε πολλές φορές σε αυτό το κείμενο, τα παραπάνω προέρχονται από πηγή στη Γερμανία η οποία επικαλείται πληροφοριοδότη μέσα από την εταιρεία. Πρόκειται για κάτι που ακόμα δεν είναι επιβεβαιωμένο, οπότε το μεταφέρουμε με κάθε επιφύλαξη. Ωστόσο, θα παρακολουθούμε ό,τι νεότερο προκύψει για το εν λόγω ζήτημα.