Ο Σέρχιο Πέρεζ με σπασμένα φρένα από το Μονακό ήταν ταχύτερος όλων και στις πρώτες ελεύθερες δοκιμές του Μπακού, σε ένα σέσιον, ωστόσο, που το porpoising έκανε τα πάντα πιο δύσκολα.
Η κουβέντα μετά τις πρώτες ελεύθερες δοκιμές του Μπακού, όπως είναι λογικό, δεν μπορεί να βασιστεί στην απόδοση των οδηγών αυτή καθ’ αυτή. Τα μονοθέσια υπέφεραν από τις αναπηδήσεις στην τεράστια ευθεία που ξεκινά από τη στροφή 16 και τελειώνει στην πρώτη στροφή μετά το σημείο εκκίννησης-τερματισμού. Οι οδηγοί αντιμετώπισαν τεράστια προβλήματα με τα πιο φανερά να εμφανίζονται στην Mercedes και τη Ferrari.
Ότι κέρδιζαν ο Λεκλέρ και ο Σάινθ στο πρώτο και το δεύτερο σέκτορ, το έχαναν στο τρίτο με το ατελείωτο porpoising. Τα παράπονα έδιναν και έπαιρναν από όλες τις ομάδες, όχι μόνοα από αυτές τις δύο. Εξαίρεση η Red Bull. Οι Αυστριακοί δεν αντιμετώπισαν προβλήματα αναπηδήσεων στην ευθεία (τουλάχιστον όχι στον βαθμό των υπόλοιπων) και έθεταν τους πιο γρήγορους γύρους από νωρίς, είτε με τη μέση, είτε με τη μαλακή γόμα της Pirelli.
ΔΥΟ ΕΓΚΑΤΑΛΕΙΨΕΙΣ, ΔΥΟ ΔΙΑΚΟΠΕΣ
Στο FP1 δεν κατάφεραν και οι 20 οδηγοί να τερματίσουν. Ο Μικ Σουμάχερ εγκατέλειψε πολύ νωρίς, μόλις στα 8 λεπτά από την έναρξη. Αυτή τη φορά δεν είχε ευθύνη, αφού το πρόβλημα ήταν μηχανικό. Η VF-22 είχε απώλεια ψυκτικού υγρού, ο κινητήρας υπερθερμάνθηκε, μπήκε σε Safe Mode και έσβησε. Λίγο αργότερα, επίσης με μηχανικό πρόβλημα έμεινε εκτός και ο Νικολά Λατίφι της Williams.
Στην κορυφή, στο τέλος, ανέβηκε ο Σέρχιο Πέρεζ με 1:45.476, ως συνέχεια της νίκης του στο Μονακό και δεύτερος έμεινε ο Λεκλέρ, πάνω από τον Φερστάπεν. Πέμπτος ο Αλόνσο και στο 6-8 οι Mercedes, μιας και ανάμεσά τους «τρύπωσε» ο πολύ καλός Yuki Tsunoda! Κάκιστη απόδοση από τον Ντάνιελ Ρικιάρντο της McLaren που αν και κατετάχθη 18ος, είναι ουσιαστικά τελευταίος!
Αναλυτικά τα αποτελέσματα των πρώτων ελεύθερων δοκιμών: