O Leclerc και ο Sainz μπορεί να είχαν διαφορά μόλις 79 χιλιοστών μεταξύ τους, ωστόσο από τον τρίτο Verstappen είχαν τρία δέκατα. Πρώτος ο Μονεγάσκος στις ελεύθερες δοκιμές της Ισπανίας και δεύτερος ο Ισπανός για το 1-2 της Ferrari.
Πολύς ήλιος, πολλή ζέστη και φυσικά πολλή όρεξη από τους οδηγούς, μιας και πέρασαν σχεδόν δύο εβδομάδες από το τελευταίο γκραν πρι. Στο σιρκουί της Βαρκελώνης οι οδηγοί είχαν κάνει ήδη κάμποσους γύρους, αφού εκεί πραγματοποιήθηκαν οι χειμερινές δοκιμές. Στο FP1 της Ισπανίας, όμως, είδαμε και νέους, για εφέτος, πιλότους, όπως ο De Vries που έτρεξε για τη Williams, ο Kubica που έτρεξε για την Alfa Romeo και ο Vips που αντικατέστησε τον Perez στη Red Bull.
H MCLAREN ΕΦΕΡΕ… ΝΕΟ ΜΟΝΟΘΕΣΙΟ ΑΛΛΑ ΔΕΝ ΕΔΕΙΞΕ ΠΡΑΓΜΑΤΑ
Στο πρώτο τέταρτο ο Max Verstappen είχε τον ταχύτερο γύρο με 1:22.693 φορώντας σκληρή γόμα. Στη δεύτερη θέση ακολουθούσε ο Leclerc, επίσης με σκληρή ενώ την τριάδα έκλεινε ο Ricciardo. Οι περισσότεροι οδηγοί διάλεξαν σκληρή ή μέση γόμα, ωστόσο οι συνεχόμενες και έντονες αποσταθεροποιήσεις ανάγκασε σχεδόν άπαντες να αλλάξουν σε μαλακή.
Με 20 λεπτά να απομένουν για την ολοκλήρωση του σέσιον, οι δύο Ferrari βρέθηκαν στην κορυφή, με τον Leclerc να γυρνά την πίστα σε 1:19.828 και τον Sainz να ακολουθεί μόλις στο +0.079! Λίγο αργότερα οι δύο Mercedes έδειξαν λίγη ταχύτητα και «καπάρωσαν» την 4η και την 6η θέση με τον Russell και τον Hamilton, αντίστοιχα. Λίγο πιο κάτω στις θέσεις 7 και 9, οι δύο… νέες McLaren. Η ομάδα του Woking έφερε πάρα πολλές αναβαθμίσεις στη Βαρκελώνη. Από διαφοροποιημένη εμπρός αεροτομή, μέχρι νέο πάτωμα και κάλυμα κινητήρα.
Στο δεκάλεπτο, ο Alonso έκανε έναν καλό χρόνο και πέρασε στην πέμπτη θέση, αλλά σχεδόν 1 δευτερόλεπτο από την κορυφή.
Στο τέλος, όλοι οι οδηγοί φορούσαν μαλακά ελαστικά, ωστόσο δεν άλλαξε κάτι στην κορυφή μιας και γίνονταν κυρίως προσομιώσεις αγώνα και διάφορες άλλες δοκιμές.
Επόμενη υποχρέωση των οδηγών, στις 18:00, οι δεύτερες ελεύθερες δοκιμές. Αναλυτικά τα αποτελέσματα του FP1: