Κλιμακώνονται οι αντιδράσεις στην πρόσφατη απόφαση της Ευρωβουλής με την οποία απαγορεύεται η παραγωγή αυτοκινήτων με κινητήρα εσωτερικής καύσης από το 2035 και εντεύθεν.
Η Γαλλία έσυρε αυτή τη φορά το χορό καθόσον εκπρόσωποι της εγχώριας αυτοκινητοβιομηχανίας υποστήριξαν ότι η απόφαση ισοδυναμεί με «βιομηχανική καταστροφή» και «βήμα προς το άγνωστο».
Ο πρόεδρος του γαλλικού συνδικάτου εργαζομένων στη βιομηχανία κατασκευής αυτοκινήτων, PFA, Λικ Σατέλ, μιλώντας σε μέσα, σημείωσε ότι: «Δεν νομίζω πως θα έχουμε αρκετούς πελάτες για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα και μην ξεχνάτε ότι είναι δύο φορές πιο ακριβά από τα αυτοκίνητα με κινητήρα εσωτερικής καύσης».
Οι πληθωριστικές τάσεις που επικρατούν το τελευταίο διάστημα, έχουν σκληρή επίπτωση στον τομέα, αυξάνοντας το κόστος παραγωγής των ηλεκτρικών αυτοκινήτων κατά επιπλέον 26%, όπως εξήγησε.
Κατά τον ίδιο, οι σταθμοί φόρτισης είναι πολύ λίγοι και βρίσκονται εγκαταστημένοι σε απομακρυσμένα σημεία των πόλεων και η Γαλλία θα χρειαστεί συνολικά ένα εκατομμύριο δημόσια σημεία φόρτισης έως το 2030, από τα μόλις 60.000 που λειτουργούν σήμερα σε όλη την επικράτειά της.
Η Καρίμα Ντεγί, Γαλλίδα ευρωβουλευτής έκανε γνωστό ότι οι εκπρόσωποι της βιομηχανίας παραγωγής αυτοκινήτων πιέζουν με όλες τις δυνάμεις τους να διαγραφεί το έτος «2035» από το κείμενο της απόφασης του ευρωκοινοβουλίου.
Η κυβέρνηση πάντως αντιδρά συγκρατημένα, με τον Γάλλο υπουργό Οικονομίας, Μπρούν Λα Μερ, να λέει ότι πρόκειται για «επαναστατική αλλά θετική» απόφαση και να προσθέτει πως «απομένει σημαντική δουλειά για να είμαστε έτοιμοι εγκαίρως για το 2035.
Υπήρξε συνάντηση με τους εκπροσώπους της εγχώριας αυτοκινητοβιομηχανίας την περασμένη Παρασκευή, προκειμένου να βρεθούν τρόποι συνέχισης της κρατικής στήριξης προς τους κατασκευαστές αυτοκινήτων και τους υπεργολάβους τους, με την επισήμανση ότι θα συνεχιστούν και οι προσπάθειες για να αυξηθεί ο αριθμός των σταθμών επαναφόρτισης.
Στέλεχος γαλλικής αυτοκινητοβιομηχανίας ανέφερε μετά το πέρας της συνάντησης με τον υπουργό Οικονομίας ότι οι ιδέες του απαιτούν τη δημιουργία χιλιάδων θέσεων εργασίας και ότι χρειάζεται σαφής οικονομική στήριξη από το κράτος για την ανάπτυξη των αναγκαίων υποδομών και την ενίσχυση της παραγωγής ηλεκτρικών μπαταριών. «Η απαγόρευση της παραγωγής αυτοκινήτων με κινητήρα εσωτερικής καύσης θα σήμαινε ότι ανοίγουμε ένα παράθυρο ευκαιρίας στην Κίνα για να κατακλύσει την αγορά με δικά της οχήματα».
Η Κίνα έχει γίνει παγκόσμιος ηγέτης στην παραγωγή ηλεκτρικών αυτοκινήτων, αλλά ταυτόχρονα θα συνεχίσει να παράγει φθηνότερα αυτοκίνητα με κινητήρα εσωτερικής καύσης, τονίζουν χαρακτηριστικά κύκλοι της γαλλικής βιομηχανίας.
Διαβάστε ακόμα