Η κινεζική αυτοκινητοβιομηχανία Geely ξεπέρασε τις προσδοκίες εσόδων για το 2022, εκτινάσσοντας τις μετοχές στα ύψη την Τετάρτη.
Η αύξηση των μετοχών έφθασε έως και 7% με το …«καλημέρα», σχεδόν 3% πάνω από το προηγούμενο κλείσιμο.
Η Geely ανέφερε ότι τα έσοδά της το 2022 αυξήθηκαν κατά 45,6% σε σχέση με ένα χρόνο πριν στα 148 δισεκατομμύρια γιουάν (21,49 δισεκατομμύρια δολάρια), ενώ τα κέρδη αυξήθηκαν κατά 8,5% φτάνοντας τα 5,26 δισεκατομμύρια γιουάν. Οι αναλυτές περίμεναν ότι η Geely θα ανέφερε έσοδα 135,4 δισεκατομμυρίων γιουάν, σύμφωνα με μια συναινετική εκτίμηση της Refinitiv.
Η εταιρεία το περιέγραψε ως «ανθεκτική οικονομική και λειτουργική απόδοση… που επιτεύχθηκε παρά τις δύσκολες συνθήκες της αγοράς και τη συνεχιζόμενη αναταραχή που σχετίζεται με την πανδημία».
Η Geely είπε ότι οι συνολικές πωλήσεις αυξήθηκαν 8% πέρυσι σε πάνω από 1,4 εκατομμύρια μονάδες. Ο διευθύνων σύμβουλος Ντάνιελ Λι είπε στο «Squawk Box Asia» του CNBC ότι αυτό το ποσοστό ήταν υψηλότερο από την πρόβλεψη 5% της Κίνας για τη συνολική αυτοκινητοβιομηχανία της.
Η εταιρεία είπε ότι τα high-end μοντέλα της αντιπροσώπευαν το 23% των συνολικών πωλήσεων το 2022, ή 252.787 μονάδες.
Ακόμη ανέφερε είπε ότι σημείωσε «σημαντική πρόοδο» στην αύξηση των πωλήσεων των μοντέλων με εναλλακτικές πηγές ενέργειας και των ηλεκτροκίνητων μοντέλων της, καθώς οι πωλήσεις αυξήθηκαν πάνω από 300% πέρυσι σε περισσότερες από 328.000 μονάδες.
Για το 2023, η Geely (ως γνωστόν είναι και ιδιοκτήτρια της Volvo) έθεσε στόχο πωλήσεων 1,65 εκατομμυρίων μονάδων και διπλασιασμό του μεριδίου επί του προκειμένου. Στις προσπάθειες να πετύχει αυτόν τον στόχο, ο Λι σημείωσε ότι η εταιρεία θα στηριχθεί στις συνεργασίες της στην εφοδιαστική της αλυσίδα, κάτι που θα της επιτρέψει να μειώσει το κόστος και στη συνέχεια τις τιμές πώλησης.
Θα πέσουν οι τιμές …κάποτε
«Μακροπρόθεσμα, χωρίς αμφιβολία, οι τιμές των EV θα είναι στο ίδιο επίπεδο με τα αυτοκίνητα (με κινητήρες εσωτερικής καύσης)», πρόσθεσε.
Οι συνεργάτες της εταιρείας περιλαμβάνουν τη Mercedes, τη Renault και την Aramco σε προσπάθειες που κυμαίνονται από την αναβίωση του πλήρως ηλεκτρικού Smart έως ένα νέο εγχείρημα που σχετίζεται με τις τεχνολογίες θερμικών και υβριδικών κινητήρων.
Ο Λι ανακοίνωσε, επίσης, ότι η Geely και η Renault στοχεύουν να παράγουν 7 δισεκατομμύρια κινητήρες και κιβώτια ταχυτήτων ετησίως και είναι «ανοιχτοί» στην παροχή υπηρεσιών και υποστήριξης σε άλλες μάρκες που μεταβαίνουν από τα συμβατικά στα αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Είπε ότι η Aramco θα παράσχει οικονομική υποστήριξη και ότι οι δύο αυτοκινητοβιομηχανίες θα είναι σε θέση να «αξιοποιήσουν» νέα βιώσιμα καύσιμα από αυτήν.
Τι γίνεται με τη Zeekr;
Το Δεκέμβριο του 2020, η Geely δήλωσε ότι η επωνυμία ηλεκτρικών αυτοκινήτων της, Zeekr, κατέθεσε αίτηση για αρχική δημόσια προσφορά στις ΗΠΑ, χωρίς να παρέχει λεπτομέρειες σχετικά με το μέγεθος ή μια πιθανή ημερομηνία εισαγωγής.
Όταν ρωτήθηκε για την κατάσταση της δημόσιας εγγραφής, ο Λι απάντησε απλώς ότι η εταιρεία «έχει ξεκινήσει τη διαδικασία» και αυτό είναι «ακόμα σε εξέλιξη», προσθέτοντας ότι η εταιρεία θα αποκαλύψει πληροφορίες εν ευθέτω χρόνο…