Το μήνυμα είναι ξεκάθαρο: o αμερικανικός κολοσσός θα συνεχίσει να βασίζεται σε οχήματα με κινητήρες εσωτερικής καύσης για το άμεσο μέλλον.
Η General Motors σχεδιάζει να επενδύσει σχεδόν 1 δισεκατομμύριο δολάρια σε τέσσερα εργοστάσια των ΗΠΑ για να υποστηρίξει την παραγωγή εξαρτημάτων για ηλεκτρικά οχήματα, αλλά και για την επόμενη γενιά θερμικών κινητήρων V-8, ημι-φορτηγών και αυτοκινήτων υψηλών επιδόσεων.
Συγκεκριμένα, η επένδυση των 918 εκατομμυρίων δολαρίων, την οποία ανακοίνωσε η GM την Παρασκευή, παρεκκλίνει ελαφρώς των σχεδίων της να προσφέρει αποκλειστικά ηλεκτρικά καταναλωτικά οχήματα έως το 2035. Είναι το πιο πρόσφατο παράδειγμα παλαιών κατασκευαστών αυτοκινήτων όπως η GM που πρέπει να εξισορροπήσουν την τρέχουσα σειρά οχημάτων τους με τα αναδυόμενα EV.
«Η δέσμευσή μας είναι για ένα μέλλον ηλεκτρικών οχημάτων, δεν υπάρχει αμφιβολία για αυτό», δήλωσε στους δημοσιογράφους μετά την ανακοίνωση ο Τζέραλντ Τζόνσον, παγκόσμιος επικεφαλής του τμήματος παραγωγής της GM. «Γνωρίζουμε ότι αυτό έχει έναν ορίζοντα και μεταξύ του σήμερα και του τότε, υπάρχουν πολλοί πελάτες κινητήρων εσωτερικής καύσης που δεν θέλουμε να χάσουμε».
Η πλειοψηφία της επένδυσης – 579 εκατομμύρια δολάρια – θα διατεθεί για την προετοιμασία του εργοστασίου Flint Engine Operations της GM στο Μίσιγκαν για την οικογένεια θερμικών κινητήρων έκτης γενιάς της αυτοκινητοβιομηχανίας μικρού μπλοκ V-8.
Οι κινητήρες χρησιμοποιούνται σε ορισμένα από τα πιο κερδοφόρα προϊόντα της αυτοκινητοβιομηχανίας, όπως τα μεγάλα pick-up και τα SUV. Έχουν, επίσης, χρησιμοποιηθεί σε ορισμένα αυτοκίνητα Cadillac και Chevrolet.
Η GM είπε ότι οι εργασίες στις εγκαταστάσεις του Flint θα ξεκινήσουν αμέσως, σηματοδοτώντας ότι οι κινητήρες V-8 επόμενης γενιάς βρίσκονται στον ορίζοντα. Η αυτοκινητοβιομηχανία αρνήθηκε να δώσει περισσότερες λεπτομέρειες σχετικά με το χρονοδιάγραμμα, τις επιδόσεις και άλλες λεπτομέρειες των κινητήρων. Η τελευταία νέα οικογένεια κινητήρων V-8 εμφανίστηκε το 2013.
Οι υπόλοιπες επενδύσεις θα πραγματοποιηθούν σε άλλες εργασίες ανταλλακτικών στο Μίτσιγκαν, το Οχάιο και τη Νέα Υόρκη για εκκεντροφόρους άξονες και πολλαπλές εξαγωγής, αλλά και για την υποστήριξη μελλοντικών ηλεκτρικών οχημάτων, σύμφωνα με την GM.
Φαίνεται, πάντως, πως στο πλευρό της διοίκησης είναι και οι εργαζόμενοι επί του προκειμένου. Οι ηγέτες του συνδικάτου United Auto Workers επανέλαβαν την ανάγκη για επενδύσεις τόσο σε παραδοσιακές επιχειρήσεις όσο και σε ηλεκτρικά αυτοκίνητα.
Τι λένε οι εργαζόμενοι
«Θα έρθει το ηλεκτρικό αύριο; Είναι 10 χρόνια μακριά; Χρειάζεστε ακόμα την εσωτερική καύση μέχρι να τελειοποιηθεί η τεχνολογία για τα EV», δήλωσε στο ο νεοεκλεγείς Αντιπρόεδρος της UAW, Μάϊκ Μπουθ. Ο πρόεδρος της UAW, Ρέι Κάρι, ο οποίος βρίσκεται σε δεύτερο γύρο εκλογών για να διατηρήσει τη θέση του, είπε ότι το συνδικάτο καλωσορίζει τις επενδύσεις και στους δύο τομείς καθώς η βιομηχανία και οι εργαζόμενοι προσαρμόζονται στη μετάβαση.
«Θέλουμε να έχουμε την ευκαιρία να βεβαιωθούμε ότι οι υπάρχουσες δραστηριότητες θα στηρίζονται και ότι οι νέες δραστηριότητες που έρχονται στο διαδίκτυο έχουν την επένδυση κεφαλαίου για να προχωρήσουν», είπε.
Το συνδικάτο, το οποίο έχει προγραμματιστεί να διαπραγματευτεί με την GM αργότερα μέσα στο τρέχον έτος, θέλει οι αναδυόμενες εργασίες EV να ταξινομηθούν παράλληλα με τις παραδοσιακές εργασίες κινητήρων και κινητήρων. Η εταιρεία, αντίθετα, έχει εκφράσει την ανάγκη μεγάλο μέρος της εργασίας να βρίσκεται σε χαμηλότερο μισθολογικό κλιμάκιο προκειμένου να είναι ανταγωνιστική…
Διαβάστε ακόμα: