Αρκετό καιρό μετά τις πρώτες ανακοινώσεις σχετικά με τις νέες, πιο αποδοτικές μπαταρίες με την ονομασία Ultium, η General Motors δείχνει βρίσκεται ένα βήμα πιο κοντά στη χρήση τους σε μοντέλα μαζικής παραγωγής.
Αρχικά, η μέγιστη αυτονομία που μπορούν να προσφέρουν οι νέες μπαταρίες έχει αυξηθεί από τα 644 χλμ. Μέχρι πρότινος ήταν στα 724 χλμ. Πρόκειται για μεγάλη βελτίωση, η οποία πραγματοποιήθηκε σε λιγότερο από ένα χρόνο.
Επιπλέον, το κόστος των Ultium είναι 40% χαμηλότερο από εκείνες που χρησιμοποιούνται στο Chevrolet Bolt.
Τα παραπάνω αφορούν τις Ultium πρώτης γενιάς, όμως οι Αμερικανοί έχουν αρχίσει ήδη να εργάζονται πάνω στη δεύτερη γενιά των μπαταριών. Αυτή αναμένεται να τη δούμε σε εφαρμογή περίπου στα μέσα της δεκαετίας.
Στη δεύτερη γενιά το κόστος αναμένεται να μειωθεί περαιτέρω. Συγκεκριμένα, σε σχέση με τις σημερινές μπαταρίες, θα είναι 60% χαμηλότερο. Αν και πολύ φθηνότερες, θα έχουν ικανότητα αποθήκευσης διπλάσιου φορτίου.
Όλα τα ηλεκτρικά μοντέλα που υπάρχουν στην Ελλάδα (+τιμές)
Μπορεί να μιλάμε για μερικά χρόνια αργότερα, όμως τα προαναφερθέντα στοιχεία δεν είναι θεωρητικά. Η GM έχει ήδη αρχίσει να κάνει δοκιμές των μπαταριών δεύτερης γενιάς. Αυτές οι δοκιμές γίνονται σε πρωτότυπα μοντέλα. Αν και ο ρυθμός ανάπτυξης των μπαταριών καθώς και των δοκιμών είναι ικανοποιητικός, αμφότερα αναμένεται να επιταχυνθούν όταν θα ανοίξουν τις πύλες τους δύο νέες εγκαταστάσεις. Το Battery Innovation Lab (εργαστήριο καινοτομίας πάνω στις μπαταρίες) και το Manufacturing Technology Center (τεχνολογικό κέντρο σχετικά με την παραγωγή). Η λειτουργία των δύο νέων εγκαταστάσεων θα ξεκινήσει μέσα στο 2021.
Εκτός από τη βελτίωση των ίδιων των μπαταριών, η αμερικανική εταιρεία έδειξε και τους τρεις διαφορετικούς τρόπους που θα σχηματίζονται οι συστοιχίες. Η κάθε διαμόρφωση θα χρησιμοποιείται σε διαφορετικού τύπου οχήματα. Η μία σε crossover μοντέλα, η δεύτερη σε pick-up και SUV και η τρίτη σε μοντέλα υψηλών επιδόσεων, κυρίως από τη Chevrolet και την Cadillac.
Εκτός από τον τομέα των μπαταριών, η GM έχει βελτιώσεις που αφορούν γενικότερα τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Αυτές έχουν οδηγήσει σε επιτάχυνση του ρυθμού ανάπτυξης ενός νέου ηλεκτρικού μοντέλου κατά 50%. Μεταξύ των βελτιώσεων είναι οι πολλοί διαφορετικοί τρόποι διαμόρφωσης των μπαταριών Ultium, αλλά και η έντονη χρήση μοντέλων προσομοίωσης. Πολλές από αυτές τις βελτιώσεις προέκυψαν κατά τη διαδικασία της ανάπτυξης του GMC Hummer EV.
Συγκριτικά, το ηλεκτρικό Hummer αναπτύχθηκε σε 26 μήνες, όταν ο συνηθισμένος χρόνος μέχρι τώρα ήταν οι 50 μήνες.
Με προγράμματα όπως αυτό της General Motors τα ηλεκτρικά θα γίνονται ολοένα και καλύτερα, ενώ θα επιλυθούν και τα δύο βασικότερα προβλήματα που αντιμετωπίζουν. Η αυτονομία και η υψηλή τιμή.