Το αμιγώς ηλεκτρικό Chevrolet Bolt EV της General Motors θυσιάζεται, εντελώς ξαφνικά, πάνω στο …άνθος της ηλικίας του.
Είναι το μοντέλο που έβαλε δυνατά στο παιχνίδι των ηλεκτρικών τον μεγάλο αμερικανικό Όμιλο παρότι στο ιστορικό του έχει μια ανάκληση λόγω πυρκαγιάς (συμβαίνει και στα …καλύτερα του είδους, άλλωστε).
Ως το φθηνότερο EV της Αμερικής, μετά από σημαντικές μειώσεις τιμών (από 26.000 δολάρια), οι πωλήσεις του Chevy Bolt στις ΗΠΑ αυξήθηκαν περισσότερο από 50% πέρυσι και η αυτοκινητοβιομηχανία δήλωσε ότι θα έκανε ρεκόρ 70.000 μονάδων το 2023.
Ωστόσο, αντί να ενδυναμώσει περαιτέρω την παραγωγή του οχήματος, η διευθύνουσα σύμβουλος της GM, Μαίρη Μπάρα, δήλωσε ότι η αυτοκινητοβιομηχανία θα τερματίσει την παραγωγή, αργότερα μέσα στο τρέχον έτος, του οχήματος που κάποτε χαιρέτιζε ως «πραγματική αλλαγή του παιχνιδιού» για τη βιομηχανία και ένα «EV για όλους.»
General Motors: Στόχος μόνο τα κερδοφόρα μοντέλα
«Έχουμε προχωρήσει τόσο πολύ που είναι πλέον καιρός να σχεδιάσουμε τον τερματισμό της παραγωγής Chevrolet Bolt EV και EUV, κάτι που θα συμβεί στο τέλος του έτους», είπε η Μπάρα στους επενδυτές κατά τη διάρκεια ενός call για τα κέρδη, προ ημερών.
H δήλωση έγινε χωρίς πολλά-πολλά και αμέσως άρχισε η συζήτηση γύρω από τα σχέδια της εταιρείας να παράγει κερδοφόρα ηλεκτρικά οχήματα τα επόμενα χρόνια.
Η GM βρίσκεται σε τροχιά να προσφέρει μονοψήφια κέρδη από το χαρτοφυλάκιό της EV έως το 2025, όταν στοχεύει να έχει παραγωγική ικανότητα 1 εκατομμυρίου ηλεκτρικών οχημάτων στη Βόρεια Αμερική.
Για να επιτύχει αυτούς τους στόχους, η GM χρειάζεται την παραγωγική ικανότητα, τα κέρδη και τη θέση στην αγορά των επερχόμενων ηλεκτρικών της επόμενης γενιάς, πάνω στη νέα πλατφόρμα Ultium με επίσης νέες πιο ισχυρές μπαταρίες. Δεν πιστεύει, λοιπόν, της χρειάζεται το Bolt.
Η σχετική είδηση έρχεται να επιβεβαιώσει όσα γράφαμε προ ημερών για το πιθανό τέλος των μικρών αυτοκινήτων, τα οποία δεν εξασφαλίζουν μεγάλα κέρδη στους κατασκευαστές οι οποίοι δίνουν έμφαση στα μεγαλύτερα και υπερ-εξοπλισμένα μοντέλα.
General Motors: Ανανεώνει το εργοστάσιο για τα μεγάλα EV
Και αυτό δεν ισχύει μόνο για τα έχοντα θερμικούς κινητήρες, αλλά προφανώς και για τα αμιγώς ηλεκτρικά. Θα παράγονται όπως φαίνεται, στο μέλλον, αρκετά πολύ μικρά ηλεκτρικά πόλης, τα λεγόμενα micro cars, αλλά τα κλασικά «μικρά», γενικής χρήσης που πάνε παντού, θα περιοριστούν σημαντικά.
Ένας εκπρόσωπος της GM είπε ότι η χρονική στιγμή της ανακοίνωσης συνέπεσε με την ανάγκη της GM να ενημερώσει τους προμηθευτές για το τέλος της παραγωγής και για την πρόοδο που σχετίζεται με τα 4 δισεκατομμύρια δολάρια που ξοδεύει η εταιρεία για να ανανεώσει το εργοστάσιο του Bolt στο Orion Township του Μίσιγκαν, για την GMC Sierra και τη Chevrolet ηλεκτρικών ημιφορτηγών Silverado.
Είναι μέρος της στρατηγικής EV της GM για την ανακατασκευή των υφιστάμενων εργοστασίων αντί για την κατασκευή νέων, αν και θα μπορούσε να το κάνει στο μέλλον.
General Motors: Ευελιξία στην παραγωγή συμβατικών και ηλεκτρικών
Σε αντίθεση με τη Ford Motor και τη Hyundai Motor που έχουν ανακοινώσει νέα εργοστάσια εκτός από την ανανέωση των υφιστάμενων εγκαταστάσεων.
Η GM είπε ότι η ανανέωση του εξοπλισμού εξοικονομεί χρόνο και κεφάλαιο, επιτρέποντας επίσης στην εταιρεία να έχει ευελιξία στο να μετατρέπει εν μέρει εργοστάσια και να κατασκευάζει διαφορετικά μοντέλα που κινούνται με ορυκτά καύσιμα, ταυτόχρονα.
Στην περίπτωση, όμως, του εργοστασίου Orion, το οποίο κατασκευάζει αποκλειστικά το Bolt, δεν είχε νόημα να ακολουθήσει αυτή την τακτική, επειδή η GM πιστεύει ότι χρειάζεται την πρόσθετη χωρητικότητα. Επιπλέον, το Bolt δεν συμβάλλει στην απόδοση της εταιρείας όπως τα εργοστάσια που παράγουν, σήμερα, κερδοφόρα οχήματα με θερμικούς κινητήρες.
Η Μπάρα είπε ότι μόλις ανοίξει ξανά το εργοστάσιο του Orion το επόμενο έτος, η εταιρεία θα έχει συνολική παραγωγική ικανότητα 600.000 pickup EV ετησίως, συμπεριλαμβανομένου ενός εργοστασίου του Ντιτρόιτ που άργησε να αυξήσει την παραγωγή των ηλεκτρικών οχημάτων GMC Hummer.
Δείτε το βίντεο: