Ο Μάϊκλ Αντρέτι συνεργάστηκε με την GM σε μια προσπάθεια να μπει στη Formula 1, η οποία, αν πετύχει, θα είναι με σήμα Cadillac στο grid.
Ο ιδιοκτήτης της ομάδας Walkinshaw Andretti United άσκησε πιέσεις στη FIA, το διοικητικό όργανο της F1, για να επεκτείνει το δίκτυο των 20 αυτοκινήτων και έχει προωθήσει τα σχέδιά του παρά την αποτυχημένη προσπάθεια να αγοράσει τη Sauber το 2021 και την αντίσταση από τις ομάδες της F1 που υποστήριξαν ότι μια 11η ομάδα θα μειώσει τα έσοδά τους.
Τώρα, στον απόηχο της πρόθεσης του προέδρου της FIA, Μοχάμαντ Μπιν Σουλαγιέμ, να ανοίξει την πόρτα για νέες ομάδες, ανακοινώθηκε μια συνεργασία μεταξύ μιας από τις πιο επιτυχημένες αγωνιστικές ομάδες της Αμερικής και της μεγαλύτερης εταιρείας αυτοκινήτων της.
Τα κύρια κεντρικά γραφεία του Αντρέτι θα είναι στην Ιντιάνα, ενώ η General Motors θα είναι ο συνεργάτης του στον κινητήρα και την κατασκευή, με το εμπορικό σήμα της GM Cadillac να αποτελεί την επίσημη επωνυμία εισόδου στην F1. Η ομάδα θα ήταν γνωστή ως Andretti Cadillac Racing.
Όπως τονίζουν αμερικανικά μέσα, δεν διαφαίνεται πιθανότητα νέας συμμετοχής πριν από το 2026, ενώ υπάρχουν και άλλα ενδιαφερόμενα μέρη που διερευνούν τη F1 εκτός από τον Αντρέτι. Οποιοδήποτε αίτημα νεοεισερχόμενου απαιτεί τη συμφωνία τόσο της F1 όσο και της FIA.
O Μπιν Σουλαγιέμ
«Τα σημερινά νέα από τις Ηνωμένες Πολιτείες αποτελούν περαιτέρω απόδειξη της δημοτικότητας και της ανάπτυξης του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος της FIA Formula 1 υπό τη διαχείριση της FIA», δήλωσε την Πέμπτη ο Μπιν Σουλαγιέμ, μετά την ανακοίνωση του Αντρέτι. «Είναι ιδιαίτερα ευχάριστο να υπάρχει ενδιαφέρον από δύο εμβληματικές μάρκες όπως η General Motors Cadillac και η Andretti Global. Οποιεσδήποτε πρόσθετες συμμετοχές θα βασίζονταν στη θετική αποδοχή των κανονισμών PU του 2026 της FIA μεταξύ των κατασκευαστών που έχουν ήδη δείξει ενδιαφέρον για την Audi. Οποιαδήποτε διαδικασία Εκδήλωσης Ενδιαφέροντος θα ακολουθήσει το αυστηρό πρωτόκολλο της FIA και θα διαρκέσει αρκετούς μήνες».
Ο Αντρέτι είπε στην ανακοίνωση, στο αποκορύφωμα των τεσσάρων μηνών διαπραγματεύσεων με τη General Motors, ότι η αμερικανική αυτοκινητοβιομηχανία παρέχει στην προσπάθειά του την πρόσθετη αξία που οι ανταγωνιστές έχουν υποστηρίξει ότι πρέπει να φέρουν στην F1 οι νέες ομάδες. «Ένα από τα μεγάλα ζητούμενα ήταν «τι φέρνει ο Αντρέτι στο πάρτι;»», δήλωσε χαρακτηριστικά ο ίδιος. «Λοιπόν, φέρνουμε έναν από τους μεγαλύτερους κατασκευαστές στον κόσμο μαζί μας τώρα, τη General Motors με την Cadillac. Και, εξέφρασε την πεποίθηση ότι θα έχει τεράστια υποστήριξη στη Formula 1 και «είναι δύσκολο για οποιονδήποτε να διαφωνήσει με αυτό».
Η F1 απάντησε αμέσως με τον ίδιο τόνο που χρησιμοποίησε από τότε που ο Αντρέτι άρχισε να πιέζει για επέκταση, σημειώνοντας ότι έχει πολλά μέρη που ενδιαφέρονται να ενταχθούν στη σειρά και ο Αντρέτι είναι απλώς «ο πιο ορατός». Ο πατέρας του, Μάριο Αντρέτι, ήταν παγκόσμιος πρωταθλητής της Formula 1 το 1978.