Μπαταρίες που μπορούν να προσφέρουν σχεδόν 1000 χλμ. αυτονομία με μία μόνο φόρτιση παρουσίασε ο πρόεδρος της General Motors, στο πλαίσιο μιας διαδικτυακής εκδήλωσης που έκανε η Washington Post.
Συγκεκριμένα, ο Mark Reuss μίλησε για μια συνεργασία με την εταιρεία SolidEnergy Systems, η οποία θα οδηγήσει στη δημιουργία των μπαταριών Li-Metal.
Σύμφωνα με τον Reuss αυτές οι μπαταρίες έχουν διπλάσια ενεργειακή πυκνότητα συγκριτικά με τις λιθίου. Ταυτόχρονα, έχουν και μειωμένο κόστος σε ποσοστό που φτάνει το 60%. Ο συνδυασμός των δύο παραγόντων θα οδηγήσει σε πιο φτηνές μπαταρίες και κατά συνέπεια σε πιο φτηνά ηλεκτρικά μοντέλα. Κατά τον Reuss, οι Li-Metal μπαταρίες θα επιτρέψουν στην ηλεκτροκίνηση να γίνει διαθέσιμη ακόμα και στο πιο οικονομικό κομμάτι της αγοράς.
Η αυξημένη ενεργειακή πυκνότητα σημαίνει ότι θα χρειάζονται λιγότερα στοιχεία για να επιτευχθεί η ίδια αυτονομία με σήμερα. Λιγότερα στοιχεία μεταφράζονται σε χαμηλότερο κόστος. Ταυτόχρονα, μεταφράζονται και σε λιγότερο βάρος. Το τελευταίο με τη σειρά του σημαίνει ότι πλατφόρμες και ανάρτηση θα δέχονται μικρότερα φορτία ενώ και οι επιδόσεις θα είναι βελτιωμένες.
Κατά συνέπεια, οι νέες μπαταρίες δε ρίχνουν το κόστος μόνο επειδή είναι οι ίδιες πιο φτηνές, αλλά και επειδή απαιτείται λιγότερος χώρος και βάρος για να πετύχουμε το ίδιο αποτέλεσμα με σήμερα.
Hyundai Kona Electric: Αδειάζουμε την μπαταρία του στην πόλη. Πώς τα πάει;
Στο πλαίσιο της ανακοίνωσης για τις νέες μπαταρίες ο Reuss είπε ότι με τις Li-Metal μπαταρίες ένα αυτοκίνητο θα μπορούσε να έχει αυτονομία που θα φτάνει τα 500-600 μίλια (ως Αμερικανός που είναι χρησιμοποίησε μίλια). Αυτό μεταφράζεται σε 805-966 χλμ.
Πρόκειται για μία τιμή η οποία ξεπερνάει ακόμα και την πρώτη γενιά των μπαταριών Ultium που ετοιμάζει και πάλι η GM, τις οποίες θα δούμε μεταξύ άλλων στο GMC Hummer EV, δηλαδή τη νέα, ηλεκτρική γενιά του Hummer.
Η General Motors έχει ήδη προχωρήσει στην προσομοίωση δοκιμών που αντιστοιχούν σε περισσότερα από 240.000 χλμ. Στόχος είναι μέχρι το 2023 να δημιουργηθούν οι πρώτες μπαταρίες προπαραγωγής αυτού του τύπου. Αν η εξέλιξη προχωρήσει όπως σχεδιάζεται, τα πρώτα μοντέλα με τις νέες μπαταρίες αναμένεται να μπουν σε παραγωγή μέχρι τα μέσα της δεκαετίας.