Οι κολοσσοί της αυτοκινητοβιομηχανίας αναπροσαρμόζουν τις στρατηγικές τους προκειμένου να ανακάμψουν μετά την πανδημία, ενδυναμώνοντας την οικονομική θέση και τις σχέσεις με τους μετόχους τους, στα νέα δεδομένα της αγοράς.
Χαρακτηριστικό παράδειγμα η General Motors που επαναφέρει ένα τριμηνιαίο μέρισμα σε μετρητά για τους μετόχους το οποίο είχε περικοπεί για να διατηρηθούν τα κεφάλαια κατά τις πρώτες ημέρες της πανδημίας του κορωνοϊού, αν και θα είναι σε πολύ χαμηλότερο ποσοστό από ότι όταν είχε ανασταλεί.
Η αυτοκινητοβιομηχανία του Ντιτρόιτ δήλωσε ότι το διοικητικό συμβούλιο της GM ενέκρινε τη διανομή μερίσματος στις κοινές μετοχές της εταιρείας σε κυκλοφορία με επιτόκιο 9 σεντς ανά μετοχή. Πρόκειται για μια μείωση περίπου 76% από τα 38 σεντς ανά μετοχή όταν ανεστάλη το μέρισμα τον Απρίλιο του 2020.
Η GM ανακοίνωσε, επίσης, ότι θα συνεχίσει να αυξάνει τις ευκαιριακές επαναγορές μετοχών της στα 5 δισεκατομμύρια δολάρια κοινών μετοχών, από τα 3,3 δισεκατομμύρια δολάρια που απομένουν προηγουμένως στο πλαίσιο του προγράμματος. Δεν όρισε, ωστόσο, χρονοδιάγραμμα για τις επαναγορές.
Οι επενδυτές αναρωτιούνται, βεβαίως, πότε θα αποκατασταθεί το τριμηνιαίο μέρισμα της GM, ειδικά μετά την επαναφορά του αντίστοιχου τριμηνιαίου μερίσματος των 10 λεπτών ανά μετοχή για τους μετόχους της Ford Motor από τον ανταγωνιστή της GM, τον Οκτώβριο του 2021.
Η Wall Street ανταποκρίθηκε θετικά στις ενέργειες, ανεβάζοντας τις μετοχές της αυτοκινητοβιομηχανίας έως και 4% στα 40,28 δολάρια ανά μετοχή κατά τη διάρκεια της τελευταίας διαπραγμάτευσης νωρίς το πρωί της Παρασκευής. Η μετοχή παραμένει κάτω περίπου 33% φέτος.
«Πιστεύουμε ότι οι επενδυτές έψαχναν για την GM να επωφεληθεί από τη χαμηλή αποτίμησή της, επομένως αυτό θα πρέπει να γίνει καλά αποδεκτό, αν και σημειώνουμε ότι πρόκειται απλώς για εξουσιοδότηση επαναγορών μετοχών (όχι πραγματικές επαναγορές μετοχών ή ταχεία εξαγορά, αν και αναμένουμε η GM να επωφεληθεί από την εξουσιοδότηση)», δήλωσε ο Τζόζεφ Σπακ σε σημείωμα επενδυτών.
Η διευθύνουσα σύμβουλος της GM, Μαίρη Μπάρα, νωρίτερα μέσα στο χρόνο είχε πει ότι η εταιρεία θα «εξετάσει όλες τις ευκαιρίες για να επιστρέψει το πλεονάζον κεφάλαιο στους μετόχους», αλλά ότι η προτεραιότητα ήταν να επιταχύνει τα σχέδια μετασχηματισμού της, που περιλαμβάνουν επένδυση 35 δισεκατομμυρίων δολαρίων σε ηλεκτρικά και αυτόνομα οχήματα μέχρι το 2025.
Σε νέα ανακοίνωσή της, την Παρασκευή, η Μπάρα είπε ότι η πρόοδος σε «βασικές στρατηγικές πρωτοβουλίες βελτίωσε την ορατότητά μας και ενίσχυσε την εμπιστοσύνη στην ικανότητά μας να χρηματοδοτούμε την ανάπτυξη, επιστρέφοντας επίσης κεφάλαια στους μετόχους».
Το διοικητικό συμβούλιο της εταιρείας θεώρησε ότι τα 9 σεντς ήταν ένα «κατάλληλο» μέρισμα, καθώς η εταιρεία συνεχίζει να επενδύει στο σχέδιο μετασχηματισμού της, σύμφωνα με τον εκπρόσωπο της GM, Τζιμ Κέϊν. Σύμφωνα με την εταιρεία, το πρώτο μέρισμα θα καταβληθεί στις 15 Σεπτεμβρίου σε μετόχους κατά το κλείσιμο των εργασιών στις 31 Αυγούστου.
«Τα σταθερά ισχυρά κέρδη, τα περιθώρια και οι ταμειακές ροές της GM, ο ισολογισμός επενδυτικής βαθμίδας και η επίτευξη πολλών σημαντικών ορόσημων στη στρατηγική ανάπτυξής μας, μας δίνουν τη δυνατότητα να επενδύσουμε επιθετικά για να επιταχύνουμε το μέλλον μας με ηλεκτρισμό, ενώ υποστηρίζουμε επίσης την επιστροφή πλεονάσματος δωρεάν χρηματοροών μετρητών προς τους μετόχους, ευθυγραμμισμένων με τη μακροπρόθεσμη στρατηγική κατανομής κεφαλαίων μας», δήλωσε ο Οικονομικός Διευθυντής της GM, Πολ Τζάκομπσον, σε δήλωσή του.
Οι ενέργειες αυτές έρχονται, καθώς η GM συνεχίζει να αντιμετωπίζει προβλήματα της εφοδιαστικής αλυσίδας, συμπεριλαμβανομένης της έλλειψης τσιπ ημιαγωγών και της μείωσης της εμπιστοσύνης των επενδυτών.
«Βλέπουμε ευνοϊκά αυτές τις ειδήσεις, καθώς σηματοδοτούν εμπιστοσύνη τόσο στη βασική δραστηριότητα όσο και στην επιτυχία των συνεχιζόμενων επενδύσεων EV/AV», δήλωσε ο αναλυτής της Citi, Ιτάϊ Μικαέλι σε επενδυτικό σημείωμα, χαρακτηρίζοντας την GM ως «κορυφαία επιλογή».