Αμερικανοί αξιωματούχοι άνοιξαν επίσημη έρευνα για το σύστημα αυτόνομης οδήγησης που χρησιμοποιείται από τη General Motors.
Συγκεκριμένα, από τη θυγατρική εταιρία αυτόνομης οδήγησης Cruise, η οποία διαχειρίζεται τα ρομποταξί.
Η Εθνική Διοίκηση Ασφάλειας Οδικής Κυκλοφορίας δήλωσε ότι έχει λάβει παράπονα σχετικά με τα αυτόνομα οχήματα -πρόκειται για ειδικά εξοπλισμένα Chevrolet Bolt EV (αμιγώς ηλεκτρικά)- που εμπλέκονται σε «ακατάλληλα δυνατό φρενάρισμα» ή «ακινητοποιούνται κατά τη λειτουργία», σύμφωνα με μια κατάθεση.
Οι αξιωματούχοι δήλωσαν ότι αν και τα δύο είδη περιστατικών φαίνεται να είναι ξεχωριστά το ένα από το άλλο, το καθένα έχει ως αποτέλεσμα τα οχήματα της Cruise να εξελίσσονται σε απροσδόκητα εμπόδια στο δρόμο.
«Αυτό μπορεί να δημιουργήσει πολλαπλούς πιθανούς κινδύνους, όπως σύγκρουση με όχημα Cruise, κίνδυνο για αποκλεισμένο επιβάτη που βγαίνει από ακινητοποιημένο όχημα Cruise ή παρεμπόδιση άλλης κυκλοφορίας, συμπεριλαμβανομένων οχημάτων έκτακτης ανάγκης», ανέφερε η NHTSA στην κατάθεση.
Ο Ντρου Πουσατέρι, εκπρόσωπος της Cruise, είπε ότι η εταιρεία με έδρα το Σαν Φρανσίσκο έχει και θα συνεχίσει «να συνεργάζεται πλήρως με την NHTSA ή οποιαδήποτε ρυθμιστική αρχή».
Ο ίδιος πρόσθεσε (με σαφώς νομικίστικη διατύπωση) πως «υπάρχει πάντα μια ισορροπία μεταξύ του υγιούς ρυθμιστικού ελέγχου και της καινοτομίας που χρειαζόμαστε απεγνωσμένα για να σώσουμε ζωές». Ανέφερε ότι η εταιρεία έχει διανύσει σχεδόν 700.000 πλήρως αυτόνομα μίλια σε ένα «εξαιρετικά πολύπλοκο αστικό περιβάλλον με μηδενικούς απειλητικούς για τη ζωή τραυματισμούς ή θανάτους».
Η έρευνα περιλαμβάνει περίπου 240 από τα οχήματα που είναι εξοπλισμένα με το σύστημα λογισμικού, σύμφωνα με το NHTSA. Κάθε ένα από τα περιστατικά σύγκρουσης είχε ήδη καταγραφεί, όπως ορίζεται από κανονισμούς που αφορούν αυτοοδηγούμενα οχήματα.
Ο Cruise αποδίδει τα ατυχήματα στα οχήματα που «προβλέπουν και ανταποκρίνονται στη συμπεριφορά επιθετικών ή ακανόνιστων παραγόντων του δρόμου». Η εταιρεία υποστηρίζει ότι τα αυτοκίνητα «εργάζονται για να ελαχιστοποιήσουν τη σφοδρότητα της σύγκρουσης και τον κίνδυνο ζημιάς».
Η ομοσπονδιακή έρευνα, η οποία ξεκίνησε νωρίτερα αυτή την εβδομάδα, έρχεται καθώς η Cruise αναμένει την έγκριση των ρυθμιστικών αρχών για να επεκτείνει την υπηρεσία ρομποταξί στο Σαν Φρανσίσκο από περίπου το 30% της πόλης σε ολόκληρο τον δήμο.
Πολλές οι αναφορές
Η NHTSA σημείωσε ότι έχει λάβει πολλές αναφορές και για τα δύο περιστατικά, συμπεριλαμβανομένων τριών περιπτώσεων ισχυρού φρεναρίσματος που οδήγησε στο χτύπημα του αυτοκινήτου από πίσω. Η υπηρεσία ασφαλείας είπε ότι ο συγκεκριμένος αριθμός των οχημάτων που έχουν ακινητοποιηθεί στο δρόμο είναι άγνωστος, ωστόσο τέτοια περιστατικά έχουν επιβεβαιωθεί από την εταιρεία και έχουν αναφερθεί από μέσα ενημέρωσης.
Τέλος, υπογράμμισε ότι το Γραφείο Διερεύνησης Βλαβών θα καθορίσει «το εύρος και τη σοβαρότητα του πιθανού προβλήματος και θα αξιολογήσει πλήρως τα πιθανά ζητήματα που σχετίζονται με την ασφάλεια που δημιουργούνται από αυτούς τους δύο τύπους περιστατικών».
Διαβάστε ακόμα: