Walter Rohrl, ένας από τους κορυφαίους οδηγούς ράλι, όλων των εποχών, στις 7 Μαρτίου «κόβει» την τούρτα των γενεθλίων του με το αριθμό 75.
Χρόνια Καλά λοιπόν κύριε Walter Rohrl, που το 2022 συμπληρώνονται 40 χρόνια από την κατάκτηση του παγκοσμίου τίτλου στα ράλι.
Διαβάστε ακόμα
Είναι ο δεύτερος τίτλος στην καριέρα του Γερμανού, μετά από αυτόν του 1980, που κατακτήθηκε οδηγώντας Opel Ascona 400 με συνοδηγό τον Christian Geistdorfer. Ο Christian αντικατέστησε τον Jochen Berger ο οποίος έγινε το 1982 team manager της Opel Motorsport.
O Jochen Berger ήταν αυτός που έφερε πίσω στην αγκαλιά της Opel τον πανύψηλο και αδύνατο Γερμανό.
Να θυμηθούμε ότι ο Walter Rohrl με τον Jochen Berger πήραν τη νίκη στο Acropolis rally του 1975, με τη γνωστή κίτρινη Opel Ascona που μετά κατέληξε στα χέρια του Τζόνι Πεσμαζόγλου, αντιπροσώπου της Opel (ΕΛΦΙΝΚΟ) τότε.
Acropolis rally
Ήταν η πρώτη νίκη του Walter στο παγκόσμιο πρωτάθλημα και η πρώτη από ένα σύνολο 3 νικών στον μεγάλο μας εθνικό αγώνα.
Οι άλλες νίκες έγιναν το 1978 με Fiat 131 Abarth και 1983 με Lancia 037.
Το 1982, χρονιά που κατακτά τον δεύτερο παγκόσμιο τίτλο τους οι Walter Rohrl- Christian Geistdorfer, σημαντικό ρόλο έπαιξαν οι δύο νίκες στα rally Monte –Carlo σε κόντρα με τους Mikkola-Hertz με τον οδοστρωτήρα, το Audi Quattro και στο Ivory Coast rally.
Μπορεί τα Audi Quattro να σάρωναν σε Ειδικές Διαδρομές κατακτώντας 7 συνολικά νίκες (αλλά συνδυαστικά με Mikkola και Mouton) και έχοντας πολύ καλύτερη απόδοση σε χιόνι, λάσπη, χώμα λόγω της 4κίνησης έναντι της 2κίνητης Ascona 400 των Walter Rohrl- Christian Geistdorfer , αλλά με τις 2 νίκες και τα πολύ καλά πλασαρίσματα στα υπόλοιπα ράλι έφεραν τους Γερμανούς στο θρόνο του WRC εκείνης της χρονιάς.
Η επιτυχία όμως έφερε και τις μεγάλες διαφωνίες με τον Tony Fall (μετέπειτα μάνατζερ στην ομάδα MG-Metro) στέλεχος της Opel Motorsport όπου κατέληξε σε διαζύγιο Opel- Walter Rohrl.
Η ιστορία λοιπόν λέει τα εξής.
Ο Walter Rohrl ήταν αντίθετος με τη διεξαγωγή του Βρετανικού αγώνα που τότε γινόταν σε “prima vista”. Διαδρομή μυστική και δινόταν σε κάθε πλήρωμα κατά την εκκίνηση.
Αυτό το θεωρούσε ο Walter Rohrl επικίνδυνο και ήταν αντίθετος, όπως ήταν αντίθετος στο να διαφημίσει τα τσιγάρα Rothmans, ως φανατικός αντικαπνιστής, που ήταν ο βασικός χορηγός της Opel Motorsport.
Eτσι ο Γερμανός με τον παγκόσμιο τίτλο του 1982 αγκαλιά πήγε στη Lancia για να οδηγήσει τον ιταλικό πύραυλο με «όλα πίσω»-κινητήρας, κιβώτιο, κίνηση- 037.
Ένα χρόνο έμεινε στην ομάδα της Lancia και από το 1984 «φοράει» τη φόρμα με τα χρώματα της Audi.
To 1985 σημειώνει την τελευταία του νίκη με το τέρας, το «κοντό» Audi Quattro Sport S1
Eίναι ο μοναδικός οδηγός που έχει κερδίσει το rally Monte –Carlo με 4 διαφορετικά αυτοκίνητα, αλλά πάντα με τον Christian Geistdorfer δίπλα του.
Το 1980 με Fiat 131 Abarth, 1982 Opel Ascona 400, 1983 Lancia 037, 1984 Audi Quattro.
O Walter Rohrl το 1987 «σπάει» το ρεκόρ στην «ανάβαση προς τα σύννεφα», στο Pikes Peak όπου οδηγώντας το λευκό Audi Quattro S1 των 600 ίππων γράφει χρόνο κάτω από τα 11 λεπτά στη χωμάτινη-τότε» διαδρομή των 20 χλμ.
10’ 47’’850 ήταν ο χρόνος του Γερμανού, που γίνεται ο πρώτο οδηγός που συμπληρώνει τη διαδρομή σε χρόνο λιγότερο από 11 δευτ.
Το 1987 κρεμάει γάντια και κράνος με 14 νίκες στην καριέρα στο WRC και αφιερώνεται στην εξέλιξη των Porsche.
Για τους Ιταλούς ο Walter Rohrl έχει χαρακτηριστεί ως ο «οδηγός του αιώνα» και στην Γαλλία τον Νοέμβριο του 2000 ως “Rally driver of the millennium”.
Να θυμηθούμε και τις προδιαγραφές του Opel Αscona 400.
Κινητήρας 2.4 λίτρων, 16 βάλβιδος με δύο διπλά 48αρια Weber καρμπυρατέρ, απόδοσης 260 ίππων στις 7.000 σ.σ.λ. με ροπή 280 Nm..
Κιβώτιο Getrag 5 σχέσεων φιλοσοφίας «Η», όχι σειριακό δηλαδή, με κίνηση στον πίσω άξονα με διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης των τροχών.
Αναρτήσεις διπλά ψαλίδια για μπροστά και πολλαπλών συνδέσμων για πίσω, με δίσκους 290 χλστ. για μπροστά και 278 για πίσω με υδραυλικό χειρόφρενο και βάρους 1.050 κιλά χωρίς το πλήρωμα…
Με Fiat 131 Abarth το 1980 οι Walter Rohrl- Christian Geistdorfer κατέκτησαν τον πρώτο τίτλο τους στο WRC.