Γερμανία και Γαλλία στρέφονται εναντίον της Ευρωπαϊκής Ένωσης και της απόφασης για απαγόρευση πώλησης αυτοκινήτων με κινητήρα εσωτερικής καύσης από το 2035.
Η σχετική ανακοίνωση από την Ευρωπαϊκή Ένωση αναμένεται να γίνει σήμερα, οπότε οι δύο χώρες τρέχουν να προλάβουν. Οι Γερμανία και Γαλλία είναι οι δύο χώρες με το μεγαλύτερο ενδιαφέρον για το χώρο του αυτοκινήτου, καθώς έχουν τις μεγαλύτερες μάρκες στον ευρωπαϊκό χώρο.
Ίσα που προλαβαίνεις να πάρεις αυτοκίνητο με βενζίνη
Αυτό που θέλουν να πετύχουν το Βερολίνο και το Παρίσι δεν είναι η ανατροπή της απόφασης, αλλά η μετάθεσή της προς το μέλλον. Δηλαδή θέλουν η χρονιά εφαρμογής να μην είναι το 2035 αλλά κάποια μεταγενέστερη χρονιά.
Επιπλέον, θέλουν η μετάβαση σε μια αγορά που θα έχει μόνο ηλεκτρικές προτάσεις να γίνει πιο ομαλά, ώστε να επηρεαστούν όσο το δυνατό λιγότερο οι αυτοκινητοβιομηχανίες που έχουν στο έδαφός τους.
Για παράδειγμα, ένας αξιωματούχος από το γραφείο του Emmanuel Macron ο οποίος θέλησε να κρατήσει την ανωνυμία του, αναφέρει ότι η γαλλική κυβέρνηση επιθυμεί οι εκπομπές των αυτοκινήτων το 2030 να είναι μειωμένες κατά 55% σε σχέση με το 2021, καθώς και να δοθεί περισσότερος χρόνος και χώρος στα plug-in υβριδικά.
Το παραπάνω χρονοδιάγραμμα είναι σαφώς πιο εύκολο για τις εταιρείες, σε σχέση με εκείνο της Ευρωπαϊκής Ένωσης η οποία θέλει το 2030 οι εκπομπές ρύπων να είναι 65% λιγότερες από εκείνες του 2021, ενώ βάζει οριστικό τέλος σε όλους τους θερμικούς κινητήρες το 2035.
Από τη μεριά του ο υπουργός μεταφορών της Γερμανίας, Andreas Scheuer, είπε ότι όλοι οι κατασκευαστές γνωρίζουν πως οι περιβαλλοντικές νόρμες θα γίνονται ολοένα και πιο αυστηρές, όμως συνέχισε τονίζοντας ότι θα πρέπει αυτοί οι περιορισμοί να είναι τεχνικά εφικτοί. Μάλιστα, είπε ότι θα πρέπει να υπάρξει μεγαλύτερη ανοχή απέναντι στα plug-in υβριδικά και μεγάλη στροφή προς το υδρογόνο για τον τομέα των φορτηγών και γενικότερα των οχημάτων με μεγάλο βάρος.
Οι Γερμανία και Γαλλία έχουν μεγάλο τμήμα του πληθυσμού να απασχολείται στον κλάδο του αυτοκινήτου, ενώ τα έσοδα από εκεί αποτελούν σημαντικό τμήμα της οικονομικής τους δραστηριότητας. Με τη μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση θα χαθούν πολλές θέσεις εργασίας, οπότε οι κυβερνήσεις έχουν κάθε λόγο να ανησυχούν.