Με παρέμβασή του ο Γερμανός Kαγκελάριος, Όλαφ Σολτς, τοποθετήθηκε στο θέμα της κατάργησης των θερμικών κινητήρων.
Εξέφρασε την υποστήριξή του στην απειλή του φιλελεύθερου υπουργού Μεταφορών Φόλκερ Βίσινγκ να εμποδίσει την τελική ψηφοφορία για την ντε φάκτο απαγόρευση της ΕΕ για νέα αυτοκίνητα βενζίνης ή ντίζελ από το 2035.
Στις 28 Φεβρουαρίου, ο Βίσινγκ δήλωσε ότι η Γερμανία δεν ήταν σε θέση να ψηφίσει υπέρ μιας συμφωνίας της ΕΕ που απαγορεύει, οριστικά, την πώληση νέων οχημάτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης από το 2035, μειώνοντας τις επιτρεπόμενες εκπομπές καυσαερίων στο μηδέν, εκτός εάν η Επιτροπή δώσει μια «δεσμευτική απάντηση» στο ζήτημα των «ηλεκτρονικών» καυσίμων.
«Συμφωνούμε για αυτό το θέμα», είπε ο Σόλτς στους δημοσιογράφους σχετικά με την απειλή του Βίσινγκ να ματαιώσει την ψηφοφορία κατά την ετήσια άτυπη συνάντηση της γερμανικής κυβέρνησης. Ενώ η συμφωνία περιλαμβάνει, επίσης, μια μη δεσμευτική αιτιολογική ρήτρα που ζητά από την Επιτροπή να υποβάλει νέα πρόταση σχετικά με τον τρόπο ταξινόμησης οχημάτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης που λειτουργούν αποκλειστικά με κλιματικά ουδέτερα συνθετικά καύσιμα, τα λεγόμενα e-fuels, ακόμη και μετά το 2035 -η Επιτροπή, μέχρι στιγμής, έχει δείξει ελάχιστο ενδιαφέρον για να το πράξει.
«Αυτό που συζητάμε επί του παρόντος με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή δεν αφορά το συγκεκριμένο περιεχόμενο του κανονισμού που έχει βρεθεί», είπε ο Σολτς, προσθέτοντας πως «κάτι στο οποίο συμφωνούμε όλοι στην κυβέρνηση και επίσης με την Επιτροπή, μπορεί να πραγματοποιηθεί».
Ασαφής η Πρόεδρος της Επιτροπής
Η Πρόεδρος της Επιτροπής Ούρσουλα φον ντερ Λάϊεν, η οποία προσκλήθηκε να συμμετάσχει στην ετήσια άτυπη συνάντηση της γερμανικής κυβέρνησης στο κάστρο Meseberg για να συζητήσουν την οικονομική πολιτική, παρέμεινε ασαφής σχετικά με το θέμα…
Όταν ρωτήθηκε από δημοσιογράφους για τη διαμάχη των κινητήρων εσωτερικής καύσης, είπε ότι αυτό «συζητήθηκε εν συντομία» με τους Γερμανούς υπουργούς, προσθέτοντας ότι «είμαστε σε έναν εποικοδομητικό διάλογο».
«Θέλω να το καταστήσω πολύ σαφές για άλλη μια φορά: Υποστηρίζουμε πλήρως την αρχή του τεχνολογικού ανοίγματος. Αυτό είναι σημαντικό, αλλά πρέπει πάντα να είναι ισορροπημένο με τους στόχους μας για την κλιματική πολιτική, στους οποίους έχουμε συμφωνήσει όλοι», είπε.
Όταν ρωτήθηκε αν υπάρχει κάποιο χρονοδιάγραμμα για την επίλυση του ζητήματος, η φον ντερ Λάϊεν είπε, «όπως πάντα με τις διαπραγματεύσεις, δεν γνωρίζετε ότι οι ολοκληρώθηκαν επιτυχώς μέχρι να ολοκληρωθούν επιτυχώς».
Ο στόχος της, ωστόσο, θα ήταν να βρει μια λύση «το συντομότερο δυνατό», καθώς αυτό «αφορούσε επίσης τον σχεδιασμό της ασφάλειας για την αυτοκινητοβιομηχανία», είπε η φον ντερ Λάϊεν.