Είναι 16 χρονών ο οδηγός της Formula 4 Τζώρτζης Μαρκογιάννης, και φίλοι του αλλά και οι συμμαθητές του τον φωνάζουν «G Boy» καθώς είναι μαθητής της Β’ Λυκείου .
Μένει στην Αθήνα, πηγαίνει σχολείο καθημερινά και προσπαθεί παράλληλα με την τηλεκπαίδευση να προετοιμαστεί για τη 2η χρονιά συμμετοχής του στο πρωτάθλημα Formula 4 της γείτονος χώρας. Τον βρήκαμε μπροστά στον προσομοιωτή του και τον βομβαρδίσαμε με ερωτήσεις…
Πού θα αγωνιστείς φέτος; Σε ποιες πίστες; Με ποια ομάδα;
Φέτος, για δεύτερη χρονιά θα αγωνιστώ στο Ιταλικό Πρωτάθλημα Formula 4 με την ομάδα Cram Motorsport. Σκοπεύω να συμμετάσχω στους αγώνες σε Vallelunga, Red Bull Ring, Monza, Imola και Paul Ricard, καθώς και στις ανάλογες ημέρες δοκιμών.
Πώς προετοιμάζεσαι σε επίπεδο φυσικής κατάστασης, διατροφής;
Γυμνάζομαι τακτικά, σε εβδομαδιαία βάση, με ειδικές για το άθλημά μου ασκήσεις, με μεγαλύτερη ένταση στον αυχένα, τα χέρια και την πλάτη, αλλά και στο υπόλοιπο σώμα. Ακολουθώ αυστηρή διατροφή, καθώς το βάρος του οδηγού παίζει σημαντικό ρόλο. Συχνά προπονούμαι και σε πίστες καρτ στην Ελλάδα με τον πρώην μηχανικό μου, Στάθη Ξηνταβελόνη.
Λόγω πανδημίας δεν είναι εύκολο να κάνεις δοκιμές στην πίστα…
Ο προσομοιωτής με έχει βοηθήσει σημαντικά στην προετοιμασία μου για τη φετινή χρονιά, κυρίως στον τομέα των πιστών που δεν έχω επισκεφθεί ακόμα. Η ρεαλιστικότητα στo force feedback και οι 3 οθόνες που χρησιμοποιώ για την πανοραμική όψη προσφέρουν την πλησιέστερη δυνατή εμπειρία που θα μπορούσα να έχω καθ’ όλη τη διάρκεια της καραντίνας. Οι οθόνες συνοδεύονται από μια τέταρτη, η οποία χρησιμοποιείται για την τηλεμετρία, ώστε να συγκρίνω τα δεδομένα των γύρων. Το επίπεδο προσομοίωσης κυμαίνεται γύρω στο 85-90%, απουσιάζουν όμως οι πλευρικές δυνάμεις, oι οποίες παίζουν σημαντικό ρόλο.
Μίλησέ μας για τις προδιαγραφές του προσομοιωτή…
Η ομάδα μου παρέχει λεπτομερή στοιχεία για κάθε πίστα, όπως τα σημεία επιβράδυνσης, επιτάχυνσης και αλλαγής πορείας. Ακόμη, παρακολουθώ βίντεο προηγούμενων οδηγών στην εκάστοτε πίστα. Επικοινωνούμε τακτικά για τις επιδόσεις μου στον προσομοιωτή, προσπαθώ να εμπεδώσω και να απομνημονεύσω τα στοιχεία που μου δίνουν.
Ποια η διαφορά ενός μονοθεσίου F4 από ένα καρτ;
Λόγω του σαφώς μεγαλύτερου όγκου, του ήχου, των υψηλότερων ταχυτήτων και των πολύ υψηλότερων οδηγικών απαιτήσεων, η εμπειρία μου στο μονοθέσιο διαφέρει εντελώς από αυτήν του καρτ, όμως πιστεύω πως ταιριάζει καλύτερα στις ικανότητές μου και, φυσικά, μου αρέσει πολύ περισσότερο. Σε γενικές γραμμές, θα την περιέγραφα εντονότερη σε όλα τα επίπεδα.
Πόσο δύσκολο είναι να είσαι αλάνθαστος οδηγικά για όλη τη διάρκεια του τριημέρου ώστε να ξεχωρίσεις σε μια τόσο ανταγωνιστική κατηγορία;
Το να είμαι αλάνθαστος καθ’ όλη τη διάρκεια του τριημέρου αποτελεί μια τεράστια πρόκληση για εμένα, ιδιαίτερα λόγω του μικρού αριθμού δοκιμών που έχω σε σχέση με άλλους οδηγούς. Απαιτεί πλήρη συγκέντρωση, προσήλωση και απόλυτη ακρίβεια. Όμως, ακόμη και αν κάποιος καταφέρει να είναι αλάνθαστος κατά τη διάρκεια των δοκιμών, ενδέχεται να μην το καταφέρει στη διάρκεια του αγώνα, όπου βρίσκεται υπό διαρκή πίεση. Σίγουρα το επίπεδο είναι υψηλότατο, και το παραμικρό λάθος μπορεί να κοστίσει πολύ χρόνο.
Αισθάνεσαι ότι μειονεκτείς έναντι των Ιταλών οδηγών που ζουν δίπλα σε πίστα αγώνων;
Σίγουρα οι Ιταλοί οδηγοί έχουν κάποιο πλεονέκτημα επειδή έχουν αμεσότερη πρόσβαση στις περισσότερες πίστες του πρωταθλήματος, άρα και περισσότερο χρόνο και ευκαιρίες για προπόνηση στις ίδιες. Η περίοδος της προετοιμασίας μου είναι ιδιαίτερα έντονη για να μπορέσω να συμπληρώσω το κενό αυτό, είτε με τον προσομοιωτή είτε με γυμναστική.
Με τα μαθήματα πώς τα πας; Συνδυάζεται το σχολείο με την προπόνηση;
Μέχρι στιγμής, ευτυχώς, έχω καταφέρει να συνδυάσω τον πρωταθλητισμό με τις σχολικές μου υποχρεώσεις. Παρόλα αυτά, το να ανταγωνίζομαι οδηγούς οι οποίοι πηγαίνουν σπάνια ή και καθόλου στο σχολείο είναι μειονέκτημα, καθώς δεν είμαι σε θέση να συμμετάσχω σε ολόκληρο το πρόγραμμα δοκιμών και αγώνων, λόγω απουσιών ή εξετάσεων.